David M. Bodlák
vydáno 12. 6. 2014
---------------------
foto: David M. Bodlák, www.hasitv.com
Střihli jsme si Sachsenring na vlastní kůži - s Prospeedem na trati MotoGP
V Německu je několik zajímavých okruhů, ale jen jeden momentálně hostí MS motocyklů. A protože naše partnerská agentura Prospeed na této trati pořádá své okruhové dny, mohli jsme si ji střihnout na vlastní kůži.

S Prospeedem na Sachsenringu

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2014_12.jpg
Sachsenring pro mnohé okruhové střelce zůstane zřejmě zapovězen. Vzhledem k lokaci tu totiž platí přísné hlukové limity a kromě světových či národních podniků, které se mohou konat jen v určenou dobu a v rámci cca deseti povolených dnů ročně, je striktně nařízeno použití originální koncovky (Eda prošel i s tlumivkami na Termignonech) a originálního vzduchového filtru (s otevřeným filtrem nám to prošlo oběma, ale pššt...). Každopádně hlukový limit je 93 dB, někde uváděných dokonce 88 dB, přičemž se měří celý den.

Poprvé v boxu
Co se zatím letos nedaří, je počasí, které okruhovým radovánkám rozhodně moc nepřeje, a hned na začátek se přiznám, že jsem poprvé vyměknul. Nežli v pěti stupních a mokru rozbalovat v paddocku stan, raději jsem se nastěhoval ke klukům do boxu, což pro mě bylo poprvé a pravděpodobně naposled v životě, protože hotel jsem zvyklý platit si akorát tak na dovolené s manželkou (ani nevím, kdy jsme naposledy někde byli...). Trochu mě to rozhodilo, protože za šest let okruhového kempování mám svůj systém a každá věc má pod stanem a v dodávce své místo, ale na život v boxu se dá zvyknout velice snadno, to vám nebudu lhát. Motorka byla připravená, a tak jsem se těšil na druhý den ráno, kdy vše začalo na ostro.

Dokonale zamotaná hlava
Saský harmonogram je bez závodu, ale o to víc se tu jezdí, třebaže od pěti odpo musí být na trati klid. Vzhledem k tomu, že maximální počet účastníků je omezen na 100 (nás bylo 75), jezdí se jen ve třech skupinách a během dne se tak stihne sedm dvacetiminutovek – hodně slušný fofr. V reálu to vypadá tak, že se vrátíte z rundy a než se stačíte rozkoukat, jste na trati znovu, což se hodí, protože tady to chce jezdit a jezdit.
A můj první dojem z 3666 m dlouhé motanice pořád doleva, na kterou jsem se tentokráte nepřipravoval žádným študováním on-boardů ani mapky? První kolo se mi fakt motala hlava. Je to šíleně zakroucené a spíš než výkon nebo brzdy je tu na prvním místě stopa, a to víc než kde jinde. Jak nejedete tu správnou, nevychází vám to, a když jsem neodolal, a snažil se zprvu plynovat a netrefil jsem při tom ideální průjezd, vždycky mě to vytrestalo, že jsem to měl jen tak tak, abych neskočil za obrubník do „Kitty litteru“, jak se v Anglii přezdívá kačírku. Další specialitou jsou slepé horizonty, které souvisí se slušným převýšením tratě, a na ty platí jen jedna věc – musíte jet popaměti, nikoliv na oči, protože ty před horizontem kulový vidí. K tomu krásná příroda kolem a Němci hodní jako beránci. V Mostě je to samá diskoška a chlastačka, tady se odpoledne dojezdilo a v boxech jsme během pár hodin zůstali akorát já, Eda Havíř a jeho mechanik David Ouřada, jinak nikde nikdo, ticho, klid, až nám to bylo podivné.
Více v ČMN 12/2014.
Video


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...