Modrý a i jinak duhový svět

vydáno 17. 2. 2011, text TZ, foto RZ

Skutečnost, že „Kubajz“ Kornfeil nyní se svým novým týmem netestuje v Portugalsku, jako i důvod, proč tomu tak je, je nejspíše celé motorkářské komunitě znám. Je však opravdu zraněný?

Na tuhle tu velmi zásadní otázku a tím pádem i na ty ostatní, jež jsou ve velmi úzké souvislosti, vám nyní již můžeme s velkou určitostí odpovědět. Mnozí určitě ví, že Jakub Kornfeil musel předčasně ukončit své první předsezónní testy s novým týmem na okruhu ve Valencii po nejen velmi spektakulárním, ale hlavně taky hodně bolestivém pádu, který si navíc vyžádal nejen noc na lůžku nemocnice ve Valencii, ale také hromadu dalších následných vyšetření. Bolest fyzická časem opadne a každá rána se dříve nebo později zahojí, a tak nejvíce bolesti způsobila Jakubovi skutečnost, že přišel o čas, jenž je nezbytný pro sžití se s novým prostředím, jako pak i o možnost pořádně se před sezónou rozjezdit. Nynější vývoj však ukazuje, že na své soupeře zase až tak moc neztratí, neboť jezdit za špatných povětrnostních podmínek se nikomu nechce.
Zpět však k tématu a k odpovědi, na kterou všichni velmi netrpělivě čekají. Jakub Kornfeil není zraněný! Všechny dřívější zprávy, jako i původní dohady, spekulace či jiná veřejná vyjádření jsou tak absolutně liché! Pokud tedy ovšem za zranění není považován ten nádherně modro a i jinak duhově „vyvedený“ kus lidského masa na zadní sedací a stehenní partii Jakubova těla. A proč oficiální vyjádření trvalo tak dlouho? I medicína potřebuje svůj čas a lékařské konsilium se nad snímky a výsledky různých vyšetření radilo dosti dlouho. A jak se cítí nebo spíše „necítí“ ve své kůži samotný jezdec – letec? A co zajímavého by k testům ještě zpětně řekl?

Jakub Kornfeil: „První den nebylo opravdu kam spěchat. Nejenže na okruhu byla zima, ale i všechno okolo bylo takové syrové. Mechanici předělávali spoustu věcí, zkoušeli jsme různá nastavení, vylepšovali posez atd., zkrátka aby mi vše na nové motorce sedělo. Odjezdil jsem asi 30 kol a dostal se na čas 1.43,7. Druhý den začal pak velmi slibně, když jsem se ve své podstatě bez nějaké zázračného množství kol na rozjetí-rozehřátí dostal asi už v pátém kole na svoje loňské maximum z Valencie /1.42,8/, což za daných podmínek nebylo zlé. Úkolem dne však také bylo vyzkoušet pár různých modifikací jak v nastavení motocyklu, tak i odzkoušet různé druhy válců, a protože jsme měli ještě jeden den k dispozici, nikam jsme se nehnali. Jenže když do konce pátečního tréninku scházelo asi tak 20 minut a já se vydal znova na trať, v okamžiku kdy jsem se začal právě dostávat do tempa, přišel pád. Při výjezdu ze zatáčky na protilehlou rovinku od depa, tedy ta, co je přesně před nejdelší a největší tribunou španělského okruhu, jsem dostal highsider. Následoval let vzduchem a následný pád zhruba z výšky pěti metrů na asfalt. Nečekal jsem to. Možná padnout do kačeru, bylo by to lepší, jenže já přistál rovnou na asfalt. Panečku, to byla rána! Takovou nehodu jsem ještě ve svém závodění nezažil. To se musím opravdu přiznat. Snažil jsem se sesbírat, ale prostě to nešlo. Strašně mne bolela pánev, nemohl jsem se zvednout a odejít po svých, a tak mne naložili a odvezli. Nejprve na ošetřovnu přímo na okruhu a pak, protože se jim něco nezdálo, do nemocnice ve Valencii. Noc jsem strávil samozřejmě tam na lůžku, ráno jsem pak absolvoval další vyšetření jako magnetická rezonance, CT a ještě pár rentgenů, načež mne místní specialista propustil se zákazem usednutí na motorku po dobu tří týdnů. Pro podezření nebo pro případ embolie mi na cestu nabalili pytlík s injekcemi, které jsem do sebe postupně bodal. Lékařská zpráva navíc hovořila o vlásenkové prasklině na pánvi a tím tak bylo ježdění učiněno zadost. Místo směr Estoril jsme vyrazili zpět domů. Doma jsem pak absolvoval řadu dalších vyšetření, z nichž je následující závěr, nemám nic zlomeného, ani prasklého ani ona drobná vlásenková zlomenina se nepotvrdila. Bolí mne celý člověk a zadní část, kam si já moc nevidím, je prý nádherně vymalovaná. Chodím na různé procedury místo do školy, ale do Jerezu budu v pořádku. K týmu bych pak řekl jen to, že jsem byl za tak krátký čas velmi mile překvapený z jejich „neitalského“ přístupu, jako i zároveň maximální snahy vytvořit pro mne ty nejlepší podmínky, i proto se nemůžu dočkat již dalších testů.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife