Modrý a i jinak duhový svět
vydáno 17. 2. 2011, text TZ, foto RZ
Skutečnost, že „Kubajz“ Kornfeil nyní se svým novým týmem netestuje v Portugalsku, jako i důvod, proč tomu tak je, je nejspíše celé motorkářské komunitě znám. Je však opravdu zraněný?
Na tuhle tu velmi zásadní otázku a tím pádem i na ty ostatní, jež jsou ve velmi úzké souvislosti, vám nyní již můžeme s velkou určitostí odpovědět. Mnozí určitě ví, že Jakub Kornfeil musel předčasně ukončit své první předsezónní testy s novým týmem na okruhu ve Valencii po nejen velmi spektakulárním, ale hlavně taky hodně bolestivém pádu, který si navíc vyžádal nejen noc na lůžku nemocnice ve Valencii, ale také hromadu dalších následných vyšetření. Bolest fyzická časem opadne a každá rána se dříve nebo později zahojí, a tak nejvíce bolesti způsobila Jakubovi skutečnost, že přišel o čas, jenž je nezbytný pro sžití se s novým prostředím, jako pak i o možnost pořádně se před sezónou rozjezdit. Nynější vývoj však ukazuje, že na své soupeře zase až tak moc neztratí, neboť jezdit za špatných povětrnostních podmínek se nikomu nechce.
Zpět však k tématu a k odpovědi, na kterou všichni velmi netrpělivě čekají. Jakub Kornfeil není zraněný! Všechny dřívější zprávy, jako i původní dohady, spekulace či jiná veřejná vyjádření jsou tak absolutně liché! Pokud tedy ovšem za zranění není považován ten nádherně modro a i jinak duhově „vyvedený“ kus lidského masa na zadní sedací a stehenní partii Jakubova těla. A proč oficiální vyjádření trvalo tak dlouho? I medicína potřebuje svůj čas a lékařské konsilium se nad snímky a výsledky různých vyšetření radilo dosti dlouho. A jak se cítí nebo spíše „necítí“ ve své kůži samotný jezdec – letec? A co zajímavého by k testům ještě zpětně řekl?
Jakub Kornfeil: „První den nebylo opravdu kam spěchat. Nejenže na okruhu byla zima, ale i všechno okolo bylo takové syrové. Mechanici předělávali spoustu věcí, zkoušeli jsme různá nastavení, vylepšovali posez atd., zkrátka aby mi vše na nové motorce sedělo. Odjezdil jsem asi 30 kol a dostal se na čas 1.43,7. Druhý den začal pak velmi slibně, když jsem se ve své podstatě bez nějaké zázračného množství kol na rozjetí-rozehřátí dostal asi už v pátém kole na svoje loňské maximum z Valencie /1.42,8/, což za daných podmínek nebylo zlé. Úkolem dne však také bylo vyzkoušet pár různých modifikací jak v nastavení motocyklu, tak i odzkoušet různé druhy válců, a protože jsme měli ještě jeden den k dispozici, nikam jsme se nehnali. Jenže když do konce pátečního tréninku scházelo asi tak 20 minut a já se vydal znova na trať, v okamžiku kdy jsem se začal právě dostávat do tempa, přišel pád. Při výjezdu ze zatáčky na protilehlou rovinku od depa, tedy ta, co je přesně před nejdelší a největší tribunou španělského okruhu, jsem dostal highsider. Následoval let vzduchem a následný pád zhruba z výšky pěti metrů na asfalt. Nečekal jsem to. Možná padnout do kačeru, bylo by to lepší, jenže já přistál rovnou na asfalt. Panečku, to byla rána! Takovou nehodu jsem ještě ve sv��m závodění nezažil. To se musím opravdu přiznat. Snažil jsem se sesbírat, ale prostě to nešlo. Strašně mne bolela pánev, nemohl jsem se zvednout a odejít po svých, a tak mne naložili a odvezli. Nejprve na ošetřovnu přímo na okruhu a pak, protože se jim něco nezdálo, do nemocnice ve Valencii. Noc jsem strávil samozřejmě tam na lůžku, ráno jsem pak absolvoval další vyšetření jako magnetická rezonance, CT a ještě pár rentgenů, načež mne místní specialista propustil se zákazem usednutí na motorku po dobu tří týdnů. Pro podezření nebo pro případ embolie mi na cestu nabalili pytlík s injekcemi, které jsem do sebe postupně bodal. Lékařská zpráva navíc hovořila o vlásenkové prasklině na pánvi a tím tak bylo ježdění učiněno zadost. Místo směr Estoril jsme vyrazili zpět domů. Doma jsem pak absolvoval řadu dalších vyšetření, z nichž je následující závěr, nemám nic zlomeného, ani prasklého ani ona drobná vlásenková zlomenina se nepotvrdila. Bolí mne celý člověk a zadní část, kam si já moc nevidím, je prý nádherně vymalovaná. Chodím na různé procedury místo do školy, ale do Jerezu budu v pořádku. K týmu bych pak řekl jen to, že jsem byl za tak krátký čas velmi mile překvapený z jejich „neitalského“ přístupu, jako i zároveň maximální snahy vytvořit pro mne ty nejlepší podmínky, i proto se nemůžu dočkat již dalších testů.“
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...