Gottvaldova smůla až do konce
aktualizováno 8. 1. 2015, text hell, foto gottbros
Zdeněk Gottvald byl technickou závadou přinucen předčasně odstoupit, skončil v závěru speciálky čtvrté etapy. Do páté etapy tak proti původním předpokladům už nenastoupil.
V on-line výsledcích se sice večer a v noci neobjevoval, jen se tam upřesňovala míra jeho zdržení mezi předposledním WP7 a posledním WP8 včerejší etapy. Mezi odstoupenými motocyklisty také ještě nebyl zapsaný, a to dokonce celý další den. Pořád tedy existovala naděje, že by mohlo jít o chybu ve výsledkové listině, jak se to na Dakaru už mnohokrát stalo. Bohužel, Zdeněk si svou smůlu vybral skutečně až do hořkého konce. Vše začalo už při přejímce a slavnostním startu, pokračovalo ve druhé etapě palivovým čerpadlem. Potom to ve třetí etapě vypadalo, že snad už jsou všechny problémy zažehnané, ale hned následující den se vše ve špatné obrátilo. Na faceboooku se nejprve ráno v den páté etapy objevila krátká zpráva Zdendova týmu: „Včerejší etapa se pro Zdeňka vyvíjela velmi dobře, po WP6 se držel na 54. pozici. Ale pak se to stalo. V písečných dunách, někde před koncem, Zdeňkovi odešla spojka a nemohl projet dál. „Potkal jsem nějaké Chilany a dali mi aspoň svačinu," poslal SMS Zdeněk. Bližší info nemáme, ale dnes je na startovní listině na 114. pozici a má startovat 10:59 ART, 14:59 SEČ. "Bojuj chlape, držíme pěsti! “
Teprve k večeru přišlo to, co jsme už všichni tušili, protože Zdeněk do páté etapy neodstartoval: „Konec mezi dunami. Zdeněk dojel. Bohužel zcela. Včera při přejezdu dun odešla jeho motorce spojka. Noc strávil na trampa v písku, bez spojení se světem, mobil se mu vybil a neměl tak možnost s kýmkoli komunikovat. Nevěděl kdy a jestli ho vůbec najdou, až dnes odpoledne uslyšel vrtulník, který jej po dlouhých hodinách vysvobodil. V poušti zůstalo úplně všechno, záchranáři vzali jen jeho. Zdeněk je samozřejmě fyzicky i psychicky vyčerpaný, ale důležitější je, že je konečně v bezpečí."
V pátek se na facebooku Gottbros objevila další upřesňující zpráva: "Mluvili jsme se Zdeňkem. Bojoval až do tří do rána, kdy několik posledních hodin motorku kvůli spojce prakticky tlačil a pohyboval se rychlostí cca 1,5 km za hodinu. Druhý den přišel jeden z organizátorů a přikázal Zdeňkovi buď motorku okamžitě opravit, nebo nastoupit do vrtulníku. Opravit to nešlo, takže musel odletět. Z vrtulníku potom viděl, že ti, co ho předjížděli o půlnoci, byli o 1,5 km dál než on. Některé kamiony ležely na boku, další stroje jejich posádky vyhrábavaly z písku. Japonci, kteří mu večer dali vodu a slíbili, že v bivaku vyřídí, že je ok, měnili o dvě duny dál poloosu."
Zdeněk je ze všech pěti našich motocyklových účastníků nejstarší, je mu už čtyřiačtyřicet. Má ale s endurem ze všech daleko největší zkušenosti. Zradila ho technika a vypadá to, že pronajatý motocykl, který už si dříve na Dakaru své odsloužil, nebyl pro tuhle soutěž adekvátně připravený. Snad se Zdeňkovi povede zopakovat si Dakar příští rok a my mu v tom budeme držet palce! I v těch několika dnech dokázal, že je velký bojovník.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...