Gottvaldova smůla až do konce
aktualizováno 8. 1. 2015, text hell, foto gottbros
Zdeněk Gottvald byl technickou závadou přinucen předčasně odstoupit, skončil v závěru speciálky čtvrté etapy. Do páté etapy tak proti původním předpokladům už nenastoupil.
V on-line výsledcích se sice večer a v noci neobjevoval, jen se tam upřesňovala míra jeho zdržení mezi předposledním WP7 a posledním WP8 včerejší etapy. Mezi odstoupenými motocyklisty také ještě nebyl zapsaný, a to dokonce celý další den. Pořád tedy existovala naděje, že by mohlo jít o chybu ve výsledkové listině, jak se to na Dakaru už mnohokrát stalo. Bohužel, Zdeněk si svou smůlu vybral skutečně až do hořkého konce. Vše začalo už při přejímce a slavnostním startu, pokračovalo ve druhé etapě palivovým čerpadlem. Potom to ve třetí etapě vypadalo, že snad už jsou všechny problémy zažehnané, ale hned následující den se vše ve špatné obrátilo. Na faceboooku se nejprve ráno v den páté etapy objevila krátká zpráva Zdendova týmu: „Včerejší etapa se pro Zdeňka vyvíjela velmi dobře, po WP6 se držel na 54. pozici. Ale pak se to stalo. V písečných dunách, někde před koncem, Zdeňkovi odešla spojka a nemohl projet dál. „Potkal jsem nějaké Chilany a dali mi aspoň svačinu," poslal SMS Zdeněk. Bližší info nemáme, ale dnes je na startovní listině na 114. pozici a má startovat 10:59 ART, 14:59 SEČ. "Bojuj chlape, držíme pěsti! “
Teprve k večeru přišlo to, co jsme už všichni tušili, protože Zdeněk do páté etapy neodstartoval: „Konec mezi dunami. Zdeněk dojel. Bohužel zcela. Včera při přejezdu dun odešla jeho motorce spojka. Noc strávil na trampa v písku, bez spojení se světem, mobil se mu vybil a neměl tak možnost s kýmkoli komunikovat. Nevěděl kdy a jestli ho vůbec najdou, až dnes odpoledne uslyšel vrtulník, který jej po dlouhých hodinách vysvobodil. V poušti zůstalo úplně všechno, záchranáři vzali jen jeho. Zdeněk je samozřejmě fyzicky i psychicky vyčerpaný, ale důležitější je, že je konečně v bezpečí."
V pátek se na facebooku Gottbros objevila další upřesňující zpráva: "Mluvili jsme se Zdeňkem. Bojoval až do tří do rána, kdy několik posledních hodin motorku kvůli spojce prakticky tlačil a pohyboval se rychlostí cca 1,5 km za hodinu. Druhý den přišel jeden z organizátorů a přikázal Zdeňkovi buď motorku okamžitě opravit, nebo nastoupit do vrtulníku. Opravit to nešlo, takže musel odletět. Z vrtulníku potom viděl, že ti, co ho předjížděli o půlnoci, byli o 1,5 km dál než on. Některé kamiony ležely na boku, další stroje jejich posádky vyhrábavaly z písku. Japonci, kteří mu večer dali vodu a slíbili, že v bivaku vyřídí, že je ok, měnili o dvě duny dál poloosu."
Zdeněk je ze všech pěti našich motocyklových účastníků nejstarší, je mu už čtyřiačtyřicet. Má ale s endurem ze všech daleko největší zkušenosti. Zradila ho technika a vypadá to, že pronajatý motocykl, který už si dříve na Dakaru své odsloužil, nebyl pro tuhle soutěž adekvátně připravený. Snad se Zdeňkovi povede zopakovat si Dakar příští rok a my mu v tom budeme držet palce! I v těch několika dnech dokázal, že je velký bojovník.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2025
Po rozpačitém létě/ nelétě se snad dočkáme alespoň slušného
babího léta. Ale i přesto, že nám počasí během prázdnin moc nepřálo, jsme
samozřejmě pilně testovali a jezdili po závodech i dalších moto akcích, abychom
vám, našim čtenářům, měli co nabídnout v dalších vydáních časopisu Motorbike.
To aktuální vychází právě teď!TestyYamaha Tracer 7 a Tracer 7 GTVe chvíli, kdy přišla pozvánka na dlouho oče...
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...