Gottvaldova smůla až do konce

aktualizováno 8. 1. 2015, text hell, foto gottbros

Zdeněk Gottvald byl technickou závadou přinucen předčasně odstoupit, skončil v závěru speciálky čtvrté etapy. Do páté etapy tak proti původním předpokladům už nenastoupil.

V on-line výsledcích se sice večer a v noci neobjevoval, jen se tam upřesňovala míra jeho zdržení mezi předposledním WP7 a posledním WP8 včerejší etapy. Mezi odstoupenými motocyklisty také ještě nebyl zapsaný, a to dokonce celý další den. Pořád tedy existovala naděje, že by mohlo jít o chybu ve výsledkové listině, jak se to na Dakaru už mnohokrát stalo. Bohužel, Zdeněk si svou smůlu vybral skutečně až do hořkého konce. Vše začalo už při přejímce a slavnostním startu, pokračovalo ve druhé etapě palivovým čerpadlem. Potom to ve třetí etapě vypadalo, že snad už jsou všechny problémy zažehnané, ale hned následující den se vše ve špatné obrátilo. Na faceboooku se nejprve ráno v den páté etapy objevila krátká zpráva Zdendova týmu: „Včerejší etapa se pro Zdeňka vyvíjela velmi dobře, po WP6 se držel na 54. pozici. Ale pak se to stalo. V písečných dunách, někde před koncem, Zdeňkovi odešla spojka a nemohl projet dál. „Potkal jsem nějaké Chilany a dali mi aspoň svačinu," poslal SMS Zdeněk. Bližší info nemáme, ale dnes je na startovní listině na 114. pozici a má startovat 10:59 ART, 14:59 SEČ. "Bojuj chlape, držíme pěsti! “
Teprve k večeru přišlo to, co jsme už všichni tušili, protože Zdeněk do páté etapy neodstartoval: „Konec mezi dunami. Zdeněk dojel. Bohužel zcela. Včera při přejezdu dun odešla jeho motorce spojka. Noc strávil na trampa v písku, bez spojení se světem, mobil se mu vybil a neměl tak možnost s kýmkoli komunikovat. Nevěděl kdy a jestli ho vůbec najdou, až dnes odpoledne uslyšel vrtulník, který jej po dlouhých hodinách vysvobodil. V poušti zůstalo úplně všechno, záchranáři vzali jen jeho. Zdeněk je samozřejmě fyzicky i psychicky vyčerpaný, ale důležitější je, že je konečně v bezpečí."
V pátek se na facebooku Gottbros objevila další upřesňující zpráva: "Mluvili jsme se Zdeňkem. Bojoval až do tří do rána, kdy několik posledních hodin motorku kvůli spojce prakticky tlačil a pohyboval se rychlostí cca 1,5 km za hodinu. Druhý den přišel jeden z organizátorů a přikázal Zdeňkovi buď motorku okamžitě opravit, nebo nastoupit do vrtulníku. Opravit to nešlo, takže musel odletět. Z vrtulníku potom viděl, že ti, co ho předjížděli o půlnoci, byli o 1,5 km dál než on. Některé kamiony ležely na boku, další stroje jejich posádky vyhrábavaly z písku. Japonci, kteří mu večer dali vodu a slíbili, že v bivaku vyřídí, že je ok, měnili o dvě duny dál poloosu."

Zdeněk je ze všech pěti našich motocyklových účastníků nejstarší, je mu už čtyřiačtyřicet. Má ale s endurem ze všech daleko největší zkušenosti. Zradila ho technika a vypadá to, že pronajatý motocykl, který už si dříve na Dakaru své odsloužil, nebyl pro tuhle soutěž adekvátně připravený. Snad se Zdeňkovi povede zopakovat si Dakar příští rok a my mu v tom budeme držet palce! I v těch několika dnech dokázal, že je velký bojovník. 



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...