Yamaha Racing v historicky největší palebné síle!

vydáno 19. 1. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Zimní pauza skončila, alespoň profesionálním závodníkům a jejich týmům. Důkazem nechť je tiskovka Yamaha Racing Global, jež se konala včera večer v Barceloně.

Sídlo hlavního sponzora továrního MotoGP týmu Yamahy Racing bylo dějištěm prezentace celkem dvanácti závodních týmů tří ladiček, připravených bojovat v letošní sezoně o ta nejlepší umístění. A vypadá to hodně zajímavě, protože Yamaha se prsí, že za celých šedesát let své závodní historie neměla tak silné složení závodních týmů jako nyní.

Celým večerem provázel Moto GP komentátor Gavin Emmett. Na pódiu se vystřídaly všechny důležité osobnosti, mezi kterými nechyběl prezident Yamaha Motor Co., Ltd. Hiroyuki Yamagi, ředitel Yamaha Motor Racing Lin Jarvis, o silniční závodní strategii pohovořil generální ředitel divize Motorsports Kouichi Tsuji, a off-roadovou strategii si vzal na starost zase provozní ředitel Eric de Seynes. Ze všeho nejdůležitější byli ale samotní jezdci včetně loňských mistrů.

V MXGP pojede např. úřadující mistr světa Romain Febvre spolu s finalistou předloňského seriálu Jeremy Van Horebeekem, a to na YZ450FM. V Enduru 1 budou startovat Mikael Persson a Jamie McCanney, mistr a juniorský mistr enduro pohárů 2015. A od roku 2008, kdy naposledy bral pro Yamahu titul v Enduru 2 Johnny Aubert, se Yamaha vrací na scénu s úplně novým strojem WR450F, na kterém se pustí do bitvy o titul loňský jezdec třídy Enduro 1 Cristobal Guerrero spolu s Loicem Larrieuem.

Ani svět silničních závodů nebude ušetřen bojovnosti mnoha závodních týmů tří ladiček. Tady bude samozřejmě nejzajímavější souboj mezi továrními kolegy královské třídy MotoGP Jorge Lorenzem a Valentinem Rossim, za tým Monster Yamaha Tech3 pojedou v sedlech letošních YZR-M1 Bradley Smith a šampion Moto2 z roku 2013 Pol Esparagó. Tyto jezdce uvidíme již příští měsíc na prvních testech v Sepangu. Yamaha se ale také vrací do seriálu WSBK (Alex Lowes a Sylvain Guintoli), své koně bude mít i ve třídě FIM Superstock 1000 Cup (Florian Marino a nováček Riccardo Russo) a zároveň se připravuje na FIM Endurance World Championship (David Checa, Niccolo Canepa a Louis Rossi), přičemž čtyři vytrvalostní závody by měl jet i další tým, sedlající YZF-R1 – Max Neukirchner, Iván Silva, Sheridan Morais a Broc Parkes z YART Yamaha Official EWC Team.

Kvalitních jezdců i skvěle připravených strojů má Yamaha na letošní závodní sezonu mnoho a už teď jsme zvědavi, jak to všechno pro Yamahu skončí. Každopádně prezident YMC Hiroyuki Yanagi věří, že Yamaha je letos silnější a odhodlanější než kdy jindy, takže se máme nejspíš na co těšit. Good luck, boys!

2016 MXGP Monster Factory YZ450FM Team
2016 MX Kemea Official Team
MX2 WilvoStandingConstruct Official YZ250F Team
2016 Enduro1 Miglio Official WR250F Team

2016 Enduro2 Outsiders Official WR450F Team
2016 Yamaha YZR-M1 Jorge Lorenzo
2016 Yamaha YZR-M1 Jorge Lorenzo
2016 Yamaha YZR-M1 Jorge Lorenzo

2016 Yamaha YZR-M1 Jorge Lorenzo
2016 Yamaha YZR-M1 Valentino Rossi
2016 Yamaha YZR-M1 Valentino Rossi
2016 Yamaha YZR-M1 Valentino Rossi

2016 Yamaha YZR-M1 Valentino Rossi
2016 WorldSBK Official YZF-R1 Team
2016 STK1000 Pata Official YZF-R1M Team
2016 EWC YART Official YZF-R1 Team

2016 EWC GMT94 Official Team


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 5 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...