WSBK USA - 2. závod superbike

vydáno 31. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto Aprilia racing

Double ze Salt Lake City si odváží Max Biaggi, Jakub Smrž bohužel nedokončil ani druhou jízdu.

Bleskový start do druhé rundy superbiků v americkém Salt Lake City předvedl poleman Carlos Checa, který se v první zatáčce ujal vedení. Na druhé místo se zařadil Max Biaggi, třetí jel Troy Corser, čtvrtý Leon Camier a pátý Jonathan Rea. Jakub Smrž se po startu pohyboval na jedenáctém místě.
 
V nájezdu do třetího kola vedl Carlos Checa na Ducati s náskokem necelé jedné sekundy na druhého Maxe Biaggiho s Aprilií, který měl v zádech Troye Corsera na BMW. Na čtvrtém místě se stále držel Leon Camier na Aprilii a na páté místo se posunul Ruben Xaus na druhém stroji BMW. Jakub Smrž si stále držel jedenácté místo. Velmi tvrdé souboje předváděla dvojice Rea - Crutchlow bojující o šesté místo. Po pěti odjetých okruzích vedl stále Checa, druhý Biaggi ztrácel již celé dvě sekundy a o další jednu sekundu dál jel třetí Corser. Čtvrté místo hájil Leon Camier před pátým Crutchlowem, který se na něj velmi rychle dotáhl. Jakub Smrž jednu pozici ztratil a pohyboval se na třináctém místě. Obrovská smůla pronásledovala Carlose Checu i v tomto závodě, když jeho Ducati v sedmém kole znovu vypověděla službu a stejně jako v první jízdě i tentokrát Checa přenechal první místo Maxi Biaggimu. Několik okamžiků na to přišel pád vedoucího muže šampionátu Leona Haslama a Biaggi tak dostal vynikající příležitost k převzetí vedení průběžného pořadí šampionátu. Třináct okruhů před cílem tak vedl Max Biaggi s třísekundovým náskokem na druhého Corsera, třetí jel Camier, čtvrté místo držel Crutchlow a první pětku uzavíral Noriyuki Haga. Jakub Smrž kroužil na dvanáctém místě. Devět okruhů před cílem se na druhé místo posunul Leon Camier, na třetího Corsera útočil i čtvrtý Crutchlow, který Corsera o kolo později také překonal. O jedno kolo pozdějí havaroval z šestého místa James Toseland. Pět kol před cílem závodu na čele kroužil suverénní Biaggi s náskokem čtyř sekund na svého týmového kolegu Leona Camiera, třetí místo držel Cal Crutchlow, čtvrtý jel Troy Corser a pátý Noriyuki Haga. Jakub Smrž se v této fázi závodu pohyboval na desáté pozici. Tři okruhy před koncem závodu se dokázal před Corsera dostat Noriyuki Haga na Ducati a Troye tak odsunul na páté místo. Pouhé dvě kola před cílem závodu přišla špatná zpráva pro všechny české fanoušky, Kubu Smrže potkal i tentokrát technický problém a závod pro něj předčasně skončil.
 
Z druhého vítězství v Salt Lake City se mohl radovat Max Biaggi, double Aprilie potvrdil druhý Leon Camier, třetí místo udržel Cal Crutchlow, čtvrtý dojel Noriyuki Haga a první pětku uzavřel Troy Corser.
 
Výsledky:
1. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 38'17.842 (161,442 kph)
2. Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 5.899
3. Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 7.363
4. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 8.842
5. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 9.473
6. Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 12.293
7. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 12.483
8. Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 15.959
9. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 18.897
10. Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 20.372
11. Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 26.823
12. Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 30.344
13. Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 33.337
14. Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 38.772
15. Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR 44.994


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife