WSBK Itálie - 2. závod superbike

vydáno 9. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto Aprilia racing

Double si z Monzy odváží tovární tým Aprilia Alitalia a Max Biaggi.

Do dnešního druhého závodu superbikerů v Monze nejlépe vyrazil Max Biaggi a do první zatáčky najížděl na první pozici. Na druhé místo se zařadil Troy Corser, třetí jel Leon Haslam, čtvrtý Tom Sykes a pátý Cal Crutchlow. 

V první zatáčce došlo také k první kolizi, do které se zapojili tři jezdci - Ruben Xaus, Jonathan Rea a James Toseland. Po jednom odjetém kole vedl Biaggi, druhé místo držel Corser, třetí jel Haslam, čtvrtý Sykes a pátý Crutchlow. Smůla továrního týmu Ducati Xerox pokračovala i v tomto závodě, když se Michel Fabrizio už v druhém kole odporoučel s motocyklem k zemi a závod pro něj skončil. V druhém kole závodu předjel Haslam Corsera, dotáhl se na prvního Biaggiho a začal na něj útočit. Jakub Smrž se v této fázi závodu držel na dvanáctém místě. Ve čtvrtém kole byl Haslamův útok úspěšný a Leon převzal vedení závodu. Druhý jel Biaggi, který měl již na zádech třetího Crutchlowa. Zezadu se i blížil Corser, o něco dál byl i Camier a Haga. Po pěti odjetých okruzích se na čele utvořila bojující skupina čtyř jezdců, kterou vedl opět Biaggi před Haslamem, Crutchlowem a Corserem. Po chybě Haslama se vedoucí skupina rozdělila na dvě bojující dvojice - vedl Biaggi s Crutchlowem, o tři sekundy dále bojoval Haslam s Corserem o třetí místo. Postup vpřed zaznamenal Jakub Smrž, který se osm okruhů před cílem pohyboval na desáté pozici. O dvě kola později havaroval v první zatáčce z druhého místa Cal Crutchlow a na čele tak zanechal osamoceného Biaggiho. Tři okruhy před cílem vedl s pětisekundovým náskokem Max Biaggi, druhé místo patřilo Leonu Haslamovi, třetí jel Troy Corser, čtvrtý Leon Camier a pátý Noriyuki Haga. Jakub Smrž figuroval v této fázi závodu na devátém místě. 

Double v Monze získal díky vítězství v druhém závodě Max Biaggi na Aprilii, na druhém místě protnul cílovou čáru Leon Haslam na Suzuki a na pódium se dostal ještě Troy Corser na BMW. Čtvrté místo si vyjel Leon Camier a první pětku uzavřel Tom Sykes. Jakub Smrž dokončil závod na osmém místě. 


Výsledky:

1. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 31'07.122 (200,496 kph)

2. Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 4.547

3. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 5.469

4. Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 10.267

5. Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 15.561

6. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 15.816

7. Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 15.861

8. Smrž J. (CZE) Ducati 1098R 20.977

9. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 21.920

10. Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 21.974

11. Checa C. (ESP) Ducati 1098R 27.152

12. Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 29.315

13. Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 30.858

14. Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 47.160

15. Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR 48.824


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife