WSBK Holandsko - závod SSP

vydáno 25. 4. 2010, text Jiří Nykodým, foto Honda

V závodě supersportů se z vítězství radoval Ir Eugene Laverty na Hondě.

V závodě supersportů se okamžitě po zhasnutí červených světel ujal vedení poleman Kenan Sofuoglu, na druhé místo se zařadil Eugene Laverty, třetí místo zaujal Joan Lascorz, čtvrtý jel Michele Pirro a pátý Fabien Foret. Z jezdců českého týmu KL Intermoto se povedl lepší start Massimo Roccolimu na devátém místě, Gino Rea jel desátý.

V druhém kole závodu na Sofuogla úspěšně zaútočil Eugene Laverty a převzal tak roli vedoucího muže závodu. Hned v následující zatáčce Kenana překonal i Joan Lascorz na Kawasaki a Turek se propadl na třetí místo. Ve stejném kole také přišla nehoda druhého muže týmu Hanspree Ten Kate Honda - Michele Pirra, o několik okamžiků později havaroval i David Salom na Triumphu. V pátém kole došlo k dalšímu souboji o vedení, kdy se na pár okamžiků do čela dostal Lascorz, Laverty ho ale během několika zatáček předjel zpět. V polovině závodu vedl stále Laverty s půl sekundovým náskokem na druhého Lascorze, třetí jel Sofuoglu, čtvrtý Foret a pátý Davies. Barvy českého Intermota držel výše Gino Rea na osmé pozici, zatímco Massimo Roccoli jel na desátém místě. Osm okruhů před cílem se ze čtvrtého místa po highsideru odporoučel k zemi Fabien Foret. O kolo později došlo k souboji mezi Lascorzem a Sofuoglem, Lascorz šel až příliš pozdě na brzy a vyjel z trati, vrátil se na třetím místě se ztrátou 2,5 sekundy na Sofuogla. Tři okruhy před cílem již jezdci jeli na čele s většími odstupy. Vedl Laverty s náskokem 1,5 sekundy na Sofuogla, třetí Lascorz byl o další sekundu dál. Čtvrtý Chaz Davies ztrácel už celých dvacet sekund a pátý Lagrive další dvě. Neuvěřitelný výkon předvedl v samém závěru závodu Lascorz, když dokázal dotáhnout ztrátu na druhého Kenana Sofuoglu a v posledním kole jej dokonce předjel.

V závodě tak neohroženě zvítězil Eugene Laverty na Hondě, druhý dojel Joan Lascorz na Kawasaki, třetí místo obsadil Kenan Sofuoglu na Hondě, čtvrtý dojel Chaz Davies na Triumphu a první pětku uzavřel Matthieu Lagrive na dalším Triumphu. Gino Rea z českého Intermota nakonec dojel sedmý, jeho týmový kolega Massimo Roccoli obsadil deváté místo.

 

Výsledky:

1. Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 34'45.753

2. Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 2.796

3. Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 2.962

4. Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 23.040

5. Lagrive M. (FRA) Triumph Daytona 675 26.338

6. Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 32.544

7. Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 36.591

8. Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 36.697

9. Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 36.879

10. Praia M. (POR) Honda CBR600RR 47.288

11. Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR 48.168

12. DiSalvo J. (USA) Triumph Daytona 675 49.006

13. Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'28.408

14. Chesaux B. (SUI) Honda CBR600RR 1'36.505

15. Cazzola P. (ITA) Honda CBR600RR

16. Toth I. (HUN) Honda CBR600RR


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife