WSBK Holandsko - 2. závod SBK

vydáno 25. 4. 2010, text Jiří Nykodým, foto Honda

Z holandského Assenu si odváží double Brit Jonathan Rea, Kuba Smrž dojel v druhém závodě na sedmém místě.

Do druhého superbikového závodu v Assenu se opět povedl nejlepší start Troyi Corserovi na BMW, druhé místo zaujal Jonathan Rea, na třetí pozici se zařadil Leon Haslam, čtvrtý jel Leon Camier a pátý Jakub Smrž.
 
Hned v první zatáčce došlo k dramatické kolizi, kde havaroval Tom Sykes a Lorenzo Lanzi. Zanedlouho došlo ke změně na vedení, když prvního Corsera předjel Jonathan Rea. Velmi rychle dopředu postupoval i Max Biaggi - v třetím kole jel na osmém místě a útočil na sedmého Shane Byrna. Ve stejném kole si na Reu vyšlápl Troy Corser a v jedné z rychlých zatáček Reu podjel, takže znovu převzal vedení závodu. Na třetí místo se mezitím posunul Haslam, čtvrtý jel Camier, pátý Smrž, šestý Toseland a sedmý už Biaggi. O kolo později předjel Jakub Smrž Camiera a posunul se tak na čtvrté místo, zatímco Haslam odsunul Corsera na třetí pozici. V pátém kole závodu potkaly technické problémy Noriyuki Hagu a vítěz závodu ve Valencii musel zajet do boxu. Po sedmi odjetých kolech závodu byla na čele vyrovnaná sedmičlenná skupina vedená Reou, za ním jel Corser, Haslam, Camier, Toseland, Smrž a Biaggi. V osmém kole Reu opět předjel Corser. S blížící se polovinou závodu začal opět ztrácet náš Kuba Smrž, který se propadl až do druhé skupiny na deváté místo. V devátém kole závodu zaútočil Haslam na druhého Reu, Rea chyboval a propadl se až na čtvrté místo. Mezitím Leon Haslam dlouho nečekal a úspěšně zaútočil na vedoucího Corsera. Troye poté předjel i Rea. Osm okruhů před koncem závodu bylo opět vše jinak - vedl Rea před Haslamem, Toselandem, Camierem a Corserem. Jakub Smrž se držel na osmém místě. Další vývoj závodu nahrával vedoucímu Jonathanu Reovi, jenž měl tři okruhy před cílem sekundový náskok na druhého Haslama. Třetí Toseland ztrácel další jednu sekundu, ale v zádech měl Leona Camiera, který útočil v každé zatáčce. Následoval Biaggi, Corser a Checa. V posledních dvou kolech sváděl velký souboj Biaggi se čtvrtým Toselandem. Doslova katastrofa postihla Leona Camiera, když v posledním kole závodu havaroval na přední kolo.
 
Z doublu v Assenu se tak může radovat Jonathan Rea, na druhém místě závod dokončil Leon Haslam, třetí místo patří Jamesi Toselandovi, čtvrté místo uhájil Biaggi a pátý dojel Corser. Jakub Smrž byl klasifikován na sedmém místě.
 
Výsledky:
1. Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 35'43.137
2. Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 1.942
3. Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 3.928
4. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 4.067
5. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 4.176
6. Checa C. (ESP) Ducati 1098R 4.525
7. Smrž J. (CZE) Ducati 1098R 4.682
8. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 7.698
9. Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 9.903
10. Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 11.465
11. Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 15.489
12. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 23.604
13. Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 29.085
14. Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 35.401
15. Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 44.330
16. Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 50.830
17. Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR 58.819
 


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife