WSBK Holandsko - 1. závod SBK

vydáno 25. 4. 2010, text Jiří Nykodým, foto Honda

V první jízdě superbiků se z vítězství radoval Jonathan Rea, Jakub Smrž dokončil závod na sedmé pozici.

Do prvního závodu superbiků v holandském Assenu bleskově odstartoval Troy Corser na BMW a ujal se vedení, na druhé místo se zařadil Leon Camier na Aprilii, třetí jel Jonathan Rea na Hondě, Jakub Smrž se propadl na čtvrté místo a na páté místo se díky skvělému startu posunul Max Biaggi, který startoval až z 11. místa.
 
Po čtyřech odjetých kolech vedl stále s menším náskokem Troy Corser, na druhé místo se díky chybě Leona Camiera dostal Jonathan Rea, na třetí místo se posunul náš Kuba Smrž, Camier jel čtvrtý a první pětku uzavíral James Toseland na Yamaze. Vůbec se nedařilo jezdcům továrního týmu Ducati Xerox - v této fázi závodu jel Michel Fabrizio na čtrnáctém místě, Haga byl patnáctý. V devátém kole závodu se rozhořel tvrdý souboj mezi čtvrtým Camierem a pátým Toselandem, James Toseland byl úspěšnější a Camiera zanedlouho překonal. O kolo později se dvojka Toseland - Camier přehrnula přes Kubu Smrže. Jakub se ale nedal a Camierovi předjetí hned v následující zatáčce vrátil. V jedenáctém kole došlo i ke změně ve vedení, když Jonathan Rea předjel do té doby prvního Corsera. Osm okruhů před cílem vedl stále Rea, který musel odolávat útokům druhého Corsera, třetí jel Toseland, čtvrtý Camier, pátý Checa a Kuba bránil šestou pozici před útoky za ním jedoucího Biaggiho. Zanedlouho došlo k další změně na čele, když Toseland předjel Corsera a zahájil útok na Reu. O další kolo později bohužel Kuba Smrž podlehl Biaggimu a propadl se tak na sedmé místo. Skvělý výkon předváděl i Camier, který na brzdách předjel Corsera a posunul se na třetí příčku. Čtyři okruhy před cílem závodu vedl stále Rea před Toselandem, Camierem, Checou a Corserem. V nájezdu do třetího kola před cílem přišel první útok ze strany Toselanda, Rea mu však předjetí na cílové rovince vrátil a James ztratil kontakt. Do posledního kola tak najížděl na vedoucí pozici Rea před Toselandem, třetí jel Camier, čtvrtý Checa a o páté místo tvrdě bojoval Corser s Biaggim. Kuba Smrž jel stále na sedmém místě.
 
Jonathan Rea nakonec první místo s přehledem udržel až do cíle, James Toseland dojel druhý, třetí místo obsadil Leon Camier, čtvrté Carlos Checa a Troy Corser porazil v závěrečném boji o páté místo Maxe Biaggiho. Jakub Smrž dokončil závod na sedmé pozici.
 
Výsledky:
1. Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 35'38.483 
2. Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 1.106
3. Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 1.249
4. Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.548
5. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 2.738
6. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 2.813
7. Smrž J. (CZE) Ducati 1098R 6.296
8. Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 12.022
9. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 12.146
10. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 19.753
11. Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 22.204
12. Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 22.282
13. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 22.780
14. Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 23.364
15. Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 37.097
16. Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 39.467
17. Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 46.468
18. Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 57.170
19. Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1'01.634
20. Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 1'04.295


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife