WSBK Imola - 1: závod superbike

vydáno 26. 9. 2010, text Jiří Nykodým, foto Ducati

Vítězství vybojoval Carlos Checa na Ducati, Jakub Smrž dojel čtvrtý.

Po propršeném víkendu start dnešního prvního závodu na okruhu Enza a Dina Ferrariových v italské Imole přivítalo slunečné počasí. Dnes nemohl startovat Jonathan Rea, jenž se v kvalifikaci zranil.

Do samotného závodu nejlépe odstartoval Tom Sykes, do první zatáčky najížděl na vedoucí pozici. Na druhé místo se zařadil Leon Haslam, třetí Jel Troy Corser, čtvrtý náš Jakub Smrž a první pětku uzavíral Luca Scassa.

Velmi dobře jel už v prvním kole Kuba Smrž, když se mu podařilo fantastickým předjížděcím manévrem dostat na třetí místo před Troye Corsera. Po dvou odjetých kolech vedl stále Tom Sykes na Kawasaki s náskokem půl sekundy na druhého Leona Haslama s motocyklem Suzuki. Třetí pozici stále držel Jakub Smrž na Aprilii, čtvrtý jel Lorenzo Lanzi na Ducati a páté místo patřilo Troyi Corserovi na BMW. Lídr šampionátu Max Biaggi jel na osmém místě. V šestém okruhu závodu bránil první pozici stále Tom Sykes před Lorenzem Lanzim. Třetí místo patřilo Carlosi Checovi, na čtvrtou pozici se po chybě propadl Leon Haslam a pátý jel Jakub Smrž. O tři okruhy později si nachystal výborný předjížděcí manévr Lorenzo Lanzi a v nájezdu do jedné ze zatáček se dostal před Toma Sykese a převzal tak vedení závodu. Osm okruhů před cílem závodu vedl stále Lorenzo Lanzi, druhé místo patřilo Carlosu Checovi, třetí jel Leon Haslam, čtvrtý Tom Sykes a pátý Noriyuki Haga. Jakub Smrž se propadl na šesté místo. O pár okruhů později převzal vedení závodu Carlos Checa na Ducati, za ním jel Haslam, Lanzi se propadl na třetí pozici, čtvrté místo držel Haga a o páté místo bojoval Kuba Smrž s Tomem Sykesem. Dva okruhy před cílem zahájil útok na prvního Carlose Checu druhý Leon Haslam, třetí jel Lanzi, čtvrtý Haga a pátý Smrž.

V závěrečném souboji chyboval Leon Haslam a vyjel mimo trať, zvítězil tak Carlos Checa, druhé místo obsadil Lorenzo Lanzi a na třetí pozici závod dokončil Noriyuki Haga. Jakub Smrž dovezl svoji Aprilii do cíle na čtvrté příčce a první pětku uzavřel Leon Haslam.

Výsledky:

1. Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 21 giri in 38'27.631
2. Lorenzo Lanzi – DFX Corse – Ducati 1198 – + 1.171
3. Noriyuki Haga – Ducati Xerox Team – Ducati 1198 – + 1.472
4. Jakub Smrž – Team Pata B&G Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 6.691
5. Leon Haslam – Team Suzuki Alstare – Suzuki GSX-R 1000 – + 9.584
6. Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX 10R – + 10.979
7. Michel Fabrizio – Ducati Xerox Team – Ducati 1198 – + 15.023
8. Shane Byrne – Althea Racing – Ducati 1198 – + 15.913
9. Sylvain Guintoli – Team Suzuki Alstare – Suzuki GSX-R 1000 – + 17.025
10. Cal Crutchlow – Yamaha Sterilgarda Team – Yamaha YZF R1 – + 20.795
11. Max Biaggi – Aprilia Alitalia Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 21.243
12. Ruben Xaus – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 25.860
13. Luca Scassa – Supersonic Racing Team – Ducati 1198 – + 31.551
14. Max Neukirchner – HANNspree Ten Kate Honda – Honda CBR 1000RR – + 31.689
15. Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 44.349
16. Federico Sandi – Gabrielli Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 58.693
17. Ian Lowry – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX 10R – + 1'10.388
18. Matteo Baiocco – Team Pedercini – Kawasaki ZX 10R – + 1'13.648
19. Fabrizio Lai – ECHO CRS Honda – Honda CBR 1000RR – + 1'15.939


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife