Assen - 1. závod superbike
vydáno 17. 4. 2011, text Jiří Nykodým, foto Honda
Do prvního superbikového závodu v holandském Assenu nejlépe odstartoval Carlos Checa, jenž se v první zatáčce ujal vedení. Na druhou pozici se zařadil Max Biaggi, následoval třetí Jonathan Rea, na čtvrtém místě jel Troy Corser a první pětku uzavíral Eugene Laverty. Jakub Smrž se propadl na sedmé místo.
Ještě v průběhu prvního kola zahájil útok třetí Rea na druhého Biaggiho, první Checa se mezitím postupně vzdaloval. Na čtvrtém místě jel stále Corser a na pátou pozici se posunul Tom Sykes. V nájezdu do druhého kola Rea úspěšně zaútočil na Biaggiho a posunul se na první místo. V druhém kole přišel první pád, havaroval Leon Haslam na BMW. O několik zatáček později začal Rea útočit i na prvního Checu a ve třetím kole závodu převzal vedení. Jakub Smrž se propadl až na patnácté místo. V pátém kole závodu držel vedení stále Rea před Biaggim, Checou, Sykesem a Corserem. Ve stejném kole se na čele rozhořel boj o první místo, do vedení šel díky odvážnému manévru Biaggi, Rea si ale nic nenechal líbit a hned v následující zatáčce mu předjetí vrátil. Rychlý postup vpřed předváděl i Michel Fabrizio na Suzuki, který se dostal před čtvrtého Sykese a rychle dotahoval vedoucí skupinu Rea - Biaggi. Kuba Smrž se v této fázi závodu pohyboval na dvanáctém místě. Deset okruhů před cílem závodu vedl stále Rea s minimálním náskokem na druhého Biaggiho, třetí jel s již větší ztrátou Checa, následoval čtvrtý Fabrizio a pátý Laverty. Jakub Smrž se posunul na devátou pozici. O pět okruhů později bylo pořadí stále stejné, nejtvrdší souboje v této fázi závodu předváděl čtvrtý Melandri s pátým Fabriziem. Ve stejném kole musel ze závodu pro technický problém odstoupit Leon Camier. Tři kola před cílem havaroval český závodník Jakub Smrž a bohužel do jeho motocyklu narazil i jeho týmový kolega z českého týmu Liberty Racing Sylvain Guintoli.
Z vítězství v první jízdě se tak mohl radovat Jonathan Rea, na druhé pozici závod dokončil Max Biaggi a na třetím místě závod dokončil Carlos Checa. Na čtvrté pozici protnul cílovou čáru Marco Melandri a páté místo obsadil Michel Fabrizio.
Výsledky:
1. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 35'46.486
2. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 35'47.225
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 35'50.058
4. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 35'55.994
5. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 35'56.378
6. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 35'57.606
7. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 36'01.721
8. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 36'16.567
9. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 36'18.557
10. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 36'21.486
11. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 36'29.773
12. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 36'31.775
13. Barry Veneman (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 36'31.784
14. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 36'37.250
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...