Assen - 1. závod superbike

vydáno 17. 4. 2011, text Jiří Nykodým, foto Honda

Do prvního superbikového závodu v holandském Assenu nejlépe odstartoval Carlos Checa, jenž se v první zatáčce ujal vedení. Na druhou pozici se zařadil Max Biaggi, následoval třetí Jonathan Rea, na čtvrtém místě jel Troy Corser a první pětku uzavíral Eugene Laverty. Jakub Smrž se propadl na sedmé místo.

Ještě v průběhu prvního kola zahájil útok třetí Rea na druhého Biaggiho, první Checa se mezitím postupně vzdaloval. Na čtvrtém místě jel stále Corser a na pátou pozici se posunul Tom Sykes. V nájezdu do druhého kola Rea úspěšně zaútočil na Biaggiho a posunul se na první místo. V druhém kole přišel první pád, havaroval Leon Haslam na BMW. O několik zatáček později začal Rea útočit i na prvního Checu a ve třetím kole závodu převzal vedení. Jakub Smrž se propadl až na patnácté místo. V pátém kole závodu držel vedení stále Rea před Biaggim, Checou, Sykesem a Corserem. Ve stejném kole se na čele rozhořel boj o první místo, do vedení šel díky odvážnému manévru Biaggi, Rea si ale nic nenechal líbit a hned v následující zatáčce mu předjetí vrátil. Rychlý postup vpřed předváděl i Michel Fabrizio na Suzuki, který se dostal před čtvrtého Sykese a rychle dotahoval vedoucí skupinu Rea - Biaggi. Kuba Smrž se v této fázi závodu pohyboval na dvanáctém místě. Deset okruhů před cílem závodu vedl stále Rea s minimálním náskokem na druhého Biaggiho, třetí jel s již větší ztrátou Checa, následoval čtvrtý Fabrizio a pátý Laverty. Jakub Smrž se posunul na devátou pozici. O pět okruhů později bylo pořadí stále stejné, nejtvrdší souboje v této fázi závodu předváděl čtvrtý Melandri s pátým Fabriziem. Ve stejném kole musel ze závodu pro technický problém odstoupit Leon Camier. Tři kola před cílem havaroval český závodník Jakub Smrž a bohužel do jeho motocyklu narazil i jeho týmový kolega z českého týmu Liberty Racing Sylvain Guintoli.

Z vítězství v první jízdě se tak mohl radovat Jonathan Rea, na druhé pozici závod dokončil Max Biaggi a na třetím místě závod dokončil Carlos Checa. Na čtvrté pozici protnul cílovou čáru Marco Melandri a páté místo obsadil Michel Fabrizio.

Výsledky:
1. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 35'46.486
2. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 35'47.225
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 35'50.058
4. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 35'55.994
5. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 35'56.378
6. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 35'57.606
7. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 36'01.721
8. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 36'16.567
9. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 36'18.557
10. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 36'21.486
11. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 36'29.773
12. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 36'31.775
13. Barry Veneman (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 36'31.784
14. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 36'37.250



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife