Assen - 1. závod superbike
vydáno 17. 4. 2011, text Jiří Nykodým, foto Honda
Do prvního superbikového závodu v holandském Assenu nejlépe odstartoval Carlos Checa, jenž se v první zatáčce ujal vedení. Na druhou pozici se zařadil Max Biaggi, následoval třetí Jonathan Rea, na čtvrtém místě jel Troy Corser a první pětku uzavíral Eugene Laverty. Jakub Smrž se propadl na sedmé místo.
Ještě v průběhu prvního kola zahájil útok třetí Rea na druhého Biaggiho, první Checa se mezitím postupně vzdaloval. Na čtvrtém místě jel stále Corser a na pátou pozici se posunul Tom Sykes. V nájezdu do druhého kola Rea úspěšně zaútočil na Biaggiho a posunul se na první místo. V druhém kole přišel první pád, havaroval Leon Haslam na BMW. O několik zatáček později začal Rea útočit i na prvního Checu a ve třetím kole závodu převzal vedení. Jakub Smrž se propadl až na patnácté místo. V pátém kole závodu držel vedení stále Rea před Biaggim, Checou, Sykesem a Corserem. Ve stejném kole se na čele rozhořel boj o první místo, do vedení šel díky odvážnému manévru Biaggi, Rea si ale nic nenechal líbit a hned v následující zatáčce mu předjetí vrátil. Rychlý postup vpřed předváděl i Michel Fabrizio na Suzuki, který se dostal před čtvrtého Sykese a rychle dotahoval vedoucí skupinu Rea - Biaggi. Kuba Smrž se v této fázi závodu pohyboval na dvanáctém místě. Deset okruhů před cílem závodu vedl stále Rea s minimálním náskokem na druhého Biaggiho, třetí jel s již větší ztrátou Checa, následoval čtvrtý Fabrizio a pátý Laverty. Jakub Smrž se posunul na devátou pozici. O pět okruhů později bylo pořadí stále stejné, nejtvrdší souboje v této fázi závodu předváděl čtvrtý Melandri s pátým Fabriziem. Ve stejném kole musel ze závodu pro technický problém odstoupit Leon Camier. Tři kola před cílem havaroval český závodník Jakub Smrž a bohužel do jeho motocyklu narazil i jeho týmový kolega z českého týmu Liberty Racing Sylvain Guintoli.
Z vítězství v první jízdě se tak mohl radovat Jonathan Rea, na druhé pozici závod dokončil Max Biaggi a na třetím místě závod dokončil Carlos Checa. Na čtvrté pozici protnul cílovou čáru Marco Melandri a páté místo obsadil Michel Fabrizio.
Výsledky:
1. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 35'46.486
2. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 35'47.225
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 35'50.058
4. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 35'55.994
5. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 35'56.378
6. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 35'57.606
7. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 36'01.721
8. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 36'16.567
9. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 36'18.557
10. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 36'21.486
11. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 36'29.773
12. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 36'31.775
13. Barry Veneman (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 36'31.784
14. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 36'37.250
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...