WSBK Francie - 2. závod superbike
vydáno 3. 10. 2010, text Jiří Nykodým, foto Aprilia
Vítězství v druhé jízdě vybojoval Ital Max Biaggi, Jakub Smrž šestý.
Ihned po startu druhé superbikové jízdy v Magny Cours se ujal vedení Max Biaggi, na druhé místo se zařadil Cal Crutchlow, třetí jel Sylvain Guintoli, čtvrtý Noriyuki Haga a pátý Troy Corser. Jakub Smrž se stejně jako v první jízdě propadl na sedmé místo.
Ještě v prvním kole převzal vedení Sylvain Guintoli na Suzuki, Max Biaggi s Aprilií byl odsunut na druhé místo, na třetí příčku postoupil Haga na Ducati, čtvrtý jel jeho týmový kolega Michel Fabrizio a Cal Crutchlow na Yamaze uzavíral první pětku. Jakub Smrž ztratil další pozice a na konci prvního okruhu figuroval na dvanáctém místě. Postup vpřed v následujícím kole zaznamenal Cal Crutchlow, který si nejdříve poradil s Noriyuki Hagou a poté i s Michelem Fabriziem a posunul se tak na třetí příčku. Na čele závodu mezitím ujížděla vedoucí dvojice Guintoli - Biaggi, kteří měli v třetím kole náskok již dvě sekundy na třetího Crutchlowa. V pátém kole skončil druhý závod pro Jamese Toselanda, který havaroval v poslední zatáčce okruhu. V sedmém kole závodu vedl stále Guintoli s minimálním náskokem na druhého Biaggiho, třetí místo držel Crutchlow, čtvrtý jel Fabrizio a pátý Haga. Kuba Smrž jel v této fázi závodu na desátém místě. O jeden okruh později přišel úspěšný útok Biaggiho na Guintoliho a Max se tak stal novým lídrem závodu. Deset kol před cílem vedl stále Biaggi, za ním jel v těsném závěsu Guintoli s Crutchlowem, čtvrtý Fabrizio ztrácel již 1,5 sekundy, pátý Haga byl o dalších pět sekund dále. Jakub Smrž se posunul na sedmou pozici. Šest okruhů před cílem se rozhořel tvrdý souboj o první pozici mezi vedoucím Biaggim a druhým Crutchlowem, na třetí místo postoupil Fabrizio, následoval čtvrtý Guintoli, pátý Haga a na šesté místo se probojoval Kuba Smrž. V této fázi závodu přišel i další pád, havaroval Lorenzo Lanzi.
Vítězství v závěrečné bitvě vybojoval Max Biaggi, druhý dojel Cal Crutchlw, třetí pozici ve strhujícím souboji získal Michel Fabrizio, čtvrté místo zbylo na Sylvaina Guintoliho a první pětku uzavřel Noriyuki Haga. Jakub Smrž závod dokončil na šesté pozici.
Výsledky:
1. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 38'11.343
2. Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 0.087
3. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 3.715
4. Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 4.004
5. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 15.471
6. Smrž J. (CZE) Aprilia RSV4 Factory 18.378
7. Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 21.180
8. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 23.055
9. Checa C. (ESP) Ducati 1098R 25.657
10. Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 27.781
11. Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 28.206
12. Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 44.634
13. Lowry I. (GBR) Kawasaki ZX 10R 1'04.181
14. Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'16.446
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...