Rozhovor s Andrea Doviziosem

vydáno 5. 2. 2011, text mc, foto Repsol YPF

Velmi dobře si při testech MotoGP na okruhu v Sepangu počínal italský jezdec Andrea Dovizioso, který po testech poskytl rozhovor.

Jaké závěry děláš po prvním testu?

Jsem velmi šťastný. Jsem dvě desetiny za nejrychlejším, což není velký rozdíl, takže s naší prací jsem spokojený. Během testů jsme jezdili velmi dobře, je pro nás dobré, že jsme začali sezonu mezi nejlepšími. Je potěšující vidět na výsledkové tabuli, že máme druhý nebo třetí nejrychlejší čas. S výkonem motorky jsem opravdu spokojený, je rychlá a velmi dobře ovladatelná. Letím domů v dobré náladě, protože jsme velmi blízko nejrychlejším jezdcům. Jsme vlastně jedni z nich. Již záleží na práci týmu, aby našel ty maličkosti, které potřebujeme během příštího testu zlepšit.


Jaké máš letos pocity z Hondy RC212V?

Během těchto tří dní jsme se o motorce hodně dozvěděli. Trochu jsme zlepšili trakci a chování motocyklu v zatáčkách. Zlepšila se stabilita při brzdění. Nehovořím o předním kole, tam si myslím, že se udělalo zlepšení již dříve, ale nyní zlepšujeme stabilitu zadního kola. Máme trochu vibrace zadní části, když najíždíme do některých zatáček. Pokud se nám to podaří zlepšit, hodně zrychlíme. Je to pozitivní informace, protože máme ještě trochu času na vyřešení tohoto problému.


Ty vibrace zadního kola se projevují pouze, když jedeš naplno?

To závisí na typu zatáčky, je tam totiž několik zatáček, jako například číslo 7, kde nemusíš moc ubírat rychlost, takže tam se moc nepoužívá spojka a pak jsou právě ty vibrace silnější. Tam, kde musíš podřazovat o dva nebo tři stupně, tam si hraješ se spojkou a rychlostí motorky a pak je obtížnější rozpoznávat problém s vibracemi. Někdy se to prostě stane a někdy zase ne, v tom případě je pak snadnější vyjíždění ze zatáček. Pokud se nám podaří vyřešit problém se sedmou zatáčkou, bude to fungovat všude. Byl by to důležitý pokrok.


Dani a Casey mají stejný problém?

Všichni na Hondách mají stejný problém. Pravděpodobně to má vliv na to, jak kdo používá spojku a jak hodně využívá kontrolu trakce. Je jasně vidět, že to je u každého stylu práce se spojkou jiné. Je to problém motorky a v závislosti na jízdním stylu to je horší nebo lepší. Například jsem viděl nějaké jezdce Yamahy a Ducati, kteří spojku nepoužívají, a oni nemají tyto problémy.


Co dáváš jako prioritu svým inženýrům do dalšího testu?

Jak jsem již řekl, je to řešení problémů s chvěním zadku motorky. Musíme si potvrdit, jestli to je spojené se spojkou či jestli to může ovlivnit elektronika. Kvalita motorky je dobrá a tohle je jediné místo, které musíme vylepšit. Každopádně s motorkou jsem velmi spokojený. Nějací jezdci jsou rychlejší, a my jsme pouze dvě desetiny za nimi. Například Dani jezdil rychleji a jel sérii kol za 2:01 a čtyři nebo pět desetin. Já jezdil dvě nebo tři desetiny za ním. Byl to ale pouze první test a nebude to problém, pokud se v dalších testech zlepšíme.


Všechny tři dny jsi byl velmi rychlý, máš nějaké pochybnosti o konkurenceschopnosti této motorky?

Jezdilo se mi dobře a jel jsem i rychle, byl jsem rychlejší než na jiných tratích. Jsem optimistický. Motorka je konkurenceschopná. Proti jiným rokům byly Hondy vidět hodně často vpředu a to jen potvrzuje, jak velmi se s nimi musí počítat.




Diskuze k článku


Přečtěte si také

Rozhovor s Casey Stonerem  6. 2. 2011  

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife