Promarněný druhý den testování
vydáno 11. 2. 2015, text hell, foto MotoGP
Druhý den testovací den tříd Moto2 a Moto3 ve Valencii zabrzdilo počasí. Už podle jezdecké účasti a dosahovaných časů od ranních hodin bylo jasné, že z testování tentokrát moc nebude.
Jediné, co stálo v motocyklovém Španělsku za zmínku, byla instalace hvězdy legendárnímu Italu Giacomu Agostinimu na okruhu v Jerezu. Stal se tak po Angelu Nietovi, kterému se stejné pocty dostalo už v lednu, druhým jezdcem, jehož jméno se objevilo na zdejším chodníku slávy. Agostini během své sportovní kariéry zvítězil ve 122 GP a získal celkem 15 světových titulů, osm v královských půllitrech a sedm ve třídě 350.
Ve Valencii vyjelo k testům opravdu minimum jezdců. Ve třídě Moto2 se první trénink ani nekonal, do druhého vyjeli jen čtyři závodníci, nejrychlejší čas zaznamenal Johann Zarco, byl ale téměř o 16 sekund horší než jeho včerejší nejrychlejší kolo dne. Do třetího tréninku Zarco už ani nenastoupil a mezi osmičkou kroužících jezdců si nejlepší čas druhého dne vyjel Hafizh Syahrin.
Ve třídě Moto3 se sice odjely všechny tři měřené tréninky, ale situace byla shodná s Moto dvojkami. Do prvního tréninku nastoupila jen trojice Oettl, Suzuki a Guevara, ten ovšem jen na tři kola. Do druhého tréninku vyjelo devět závodníků a do třetího, v němž se podmínky znovu podle dosahovaných časů zhoršily, už zase jen tři. Na nejrychlejší čas dne dosáhl hned ráno po dvanácti objetých kolech Philipp Oettl. Karel Hanika dnes na okruh vůbec nevyjel.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Vojtech Ďuriš
Je mi cťou, že pozvanie na môj rozhovor prijal Vojtech Ďuriš, tvorca originálnych riešení priemyselného dizajnu, architektúry, výtvarnej maľby, sochárstva a v neposlednom rade, dizajnu automobilov a motocyklov.Ahoj Vojto, vitaj v našom rozhovore. Ty si už od študentských čias mal blízko k dizajnu. Veď od strednej školy si sa venoval oboru sochárstvo, neskôr to bol priemyselný dizajn, architektúra ...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
Aspar Team (poznáme ho aj pod menom Ángel Nieto Team) je španielsky motocyklový tím Grand Prix. V súčasnosti súťaží na majstrovstvách sveta Moto2, Moto3 a MotoE. Nezabudnuteľným písmom sa však objavil aj v MotoGP.Tím zakladá bývalý majster sveta Jorge Martínez, známi tiež pod prezývkou „Aspar“. Založenie závodného programu sa datuje na rok 1992, keď ešte Jorge Martínez sám aktívne pretekal na Hond...
-
Motorbike 4/2021
Máme za sebou Velikonoce a věříme, že mnozí z vás během
těchto svátků najeli alespoň pár prvních letošních kilometrů. Na dlouhé
vyjížďky to tedy zatím kvůli aktuálnímu počasí moc není, ale aspoň budete mít
čas si přečíst zbrusu nový Motorbike, tentokrát ovšem rozšířený na celých 130
stran! Doufáme, že se vám bude líbit.
Motorky
BMW F 900 R vs. BMW F 900 XR
Devítistovky BMW se nám stihly naživo pře...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
Tím Konica Minolta Honda MotoGP bolo zoskupením, ktoré vzniklo pod záštitou v paddocku trochu známejšieho, JiR Racing Teamu. Skratka JiR znamená Japan Italy Racing (v niektorých zdrojoch sa stretneme i so skratkou JIR). V oboch prípadoch ide o jeden a ten istý motocyklový závodný tím z Monte Carla, ktorý súťažil v sérií MotoGP od roku 2005 do roku 2008, a od roku 2010 do roku 2015 v triede Moto2.0...
-
Vychází časopis Drž stopu
Mezi čtenáře míří nové vydání časopisu pro bezpečnou jízdu a umění ovládání stroje Drž stopu. Co najdete ve vydání březen/duben?S Liborem Podmolem jsme bezprostředně po návratu z Dakaru mluvili o jeho pocitech a zkušenostech. Určitě si to přečtěte, teď už to možná vnímá všechno jinak. Na několika stranách řešíme velké téma: airbagové systémy. Zkušenosti z terénu i ze silnice, výhody a nevýhody, ti...