Rossi postupně zrychluje

vydáno 3. 2. 2011, text Jiří Nykodým, foto Ducati Corse

U továrního týmu Ducati Marlboro vládne po skončení prvního předsezónního testu v Malajsii spokojenost. Jezdci týmu Valentino Rossi a Nicky Hayden dokázali naplno využít dobrých povětrnostních podmínek a posunout vývoj motocyklu GP11 o další kus dopředu. Samotný Rossi je s pokrokem během tohoto testu spokojen, oproti včerejšku zrychlil o sedm desetin sekundy a i stav jeho ramene byl dnes mnohem lepší.

Nicky Hayden:
„Bylo skvělé přijet sem a strávit tři důležité dny na motocyklu. Odvedli jsme velký kus práce. Samozřejmě nejsem zcela spokojen, protože jsme stále daleko za těmi nejrychlejšími, ale každým dnem jsme ztrátu snižovali. Dnes to vypadalo, že bude pršet, tak jsme ráno odjeli mnoho kol a našli nějaká řešení, která nám vyhovovala. Podařilo se nám zklidnit chování motocyklu, což nás stálo hodně času, a v loňském roce to byl jediný problém, který jsme na této trati nedokázali vyřešit. Také jsme dnes testovali pneumatiky Bridgestone a poskytli jsme jejich inženýrům důležité informace. Stále je před námi mnoho práce, v příštím testu budeme nadále snižovat ztrátu na nejrychlejší.“

Valentino Rossi: „S výsledkem testu jsem skutečně velmi spokojený, protože když jsem sem přijížděl, očekával jsem, že odjedu tak 20 až 30 kol za jeden den. Nakonec jsem ale první dva dny zvládl 40 okruhů a dnes dokonce 50. Samozřejmě, že jsem byl na konci docela vyřízený, protože moje tělo pracovalo jinak než obvykle, hlavně levé rameno mělo během tohoto testu mnoho práce. Jinak jsem ale šťastný, protože stav ramene se zlepšuje každým dnem. Na začátku jsem měl obavy z jízdy na motocyklu MotoGP, ale s jízdou na limitu jsem neměl žádné problémy, teď je vše pouze otázkou síly. Moje pohyblivost se zlepšila a už si nemyslím, že mě můj fyzický stav stál sekundu na kolo. Nyní to bude tak pět nebo šest desetin, které ztrácím při nájezdu do zatáček. Každopádně dnes jsme pracovali dobře, nasbírali jsme mnoho dat a vyřešili problém chvění motocyklu. Stále máme před sebou mnoho práce, ale oproti začátku testu jsme mnohem blíže základnímu nastavení, které hledáme. Nepotřebujeme měnit charakter motocyklu, jen musíme využít předností jako je motor a stabilita a zlepšit ostatní věci, především chování při nájezdu do zatáček. Dnes nám už chyběla pouze jedna sekunda na nejrychlejší jezdce a odpoledne na závodních pneumatikách to bylo už jen sedm nebo osm desetin. Ještě potřebuji odjet mnoho kilometrů, abych dobře pochopil GP11, ale už nyní se cítím na Ducati jako doma.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife