Rossi postupně zrychluje
vydáno 3. 2. 2011, text Jiří Nykodým, foto Ducati Corse
U továrního týmu Ducati Marlboro vládne po skončení prvního předsezónního testu v Malajsii spokojenost. Jezdci týmu Valentino Rossi a Nicky Hayden dokázali naplno využít dobrých povětrnostních podmínek a posunout vývoj motocyklu GP11 o další kus dopředu. Samotný Rossi je s pokrokem během tohoto testu spokojen, oproti včerejšku zrychlil o sedm desetin sekundy a i stav jeho ramene byl dnes mnohem lepší.
Nicky Hayden: „Bylo skvělé přijet sem a strávit tři důležité dny na motocyklu. Odvedli jsme velký kus práce. Samozřejmě nejsem zcela spokojen, protože jsme stále daleko za těmi nejrychlejšími, ale každým dnem jsme ztrátu snižovali. Dnes to vypadalo, že bude pršet, tak jsme ráno odjeli mnoho kol a našli nějaká řešení, která nám vyhovovala. Podařilo se nám zklidnit chování motocyklu, což nás stálo hodně času, a v loňském roce to byl jediný problém, který jsme na této trati nedokázali vyřešit. Také jsme dnes testovali pneumatiky Bridgestone a poskytli jsme jejich inženýrům důležité informace. Stále je před námi mnoho práce, v příštím testu budeme nadále snižovat ztrátu na nejrychlejší.“
Valentino Rossi: „S výsledkem testu jsem skutečně velmi spokojený, protože když jsem sem přijížděl, očekával jsem, že odjedu tak 20 až 30 kol za jeden den. Nakonec jsem ale první dva dny zvládl 40 okruhů a dnes dokonce 50. Samozřejmě, že jsem byl na konci docela vyřízený, protože moje tělo pracovalo jinak než obvykle, hlavně levé rameno mělo během tohoto testu mnoho práce. Jinak jsem ale šťastný, protože stav ramene se zlepšuje každým dnem. Na začátku jsem měl obavy z jízdy na motocyklu MotoGP, ale s jízdou na limitu jsem neměl žádné problémy, teď je vše pouze otázkou síly. Moje pohyblivost se zlepšila a už si nemyslím, že mě můj fyzický stav stál sekundu na kolo. Nyní to bude tak pět nebo šest desetin, které ztrácím při nájezdu do zatáček. Každopádně dnes jsme pracovali dobře, nasbírali jsme mnoho dat a vyřešili problém chvění motocyklu. Stále máme před sebou mnoho práce, ale oproti začátku testu jsme mnohem blíže základnímu nastavení, které hledáme. Nepotřebujeme měnit charakter motocyklu, jen musíme využít předností jako je motor a stabilita a zlepšit ostatní věci, především chování při nájezdu do zatáček. Dnes nám už chyběla pouze jedna sekunda na nejrychlejší jezdce a odpoledne na závodních pneumatikách to bylo už jen sedm nebo osm desetin. Ještě potřebuji odjet mnoho kilometrů, abych dobře pochopil GP11, ale už nyní se cítím na Ducati jako doma.“
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...