Rossi postupně zrychluje

vydáno 3. 2. 2011, text Jiří Nykodým, foto Ducati Corse

U továrního týmu Ducati Marlboro vládne po skončení prvního předsezónního testu v Malajsii spokojenost. Jezdci týmu Valentino Rossi a Nicky Hayden dokázali naplno využít dobrých povětrnostních podmínek a posunout vývoj motocyklu GP11 o další kus dopředu. Samotný Rossi je s pokrokem během tohoto testu spokojen, oproti včerejšku zrychlil o sedm desetin sekundy a i stav jeho ramene byl dnes mnohem lepší.

Nicky Hayden:
„Bylo skvělé přijet sem a strávit tři důležité dny na motocyklu. Odvedli jsme velký kus práce. Samozřejmě nejsem zcela spokojen, protože jsme stále daleko za těmi nejrychlejšími, ale každým dnem jsme ztrátu snižovali. Dnes to vypadalo, že bude pršet, tak jsme ráno odjeli mnoho kol a našli nějaká řešení, která nám vyhovovala. Podařilo se nám zklidnit chování motocyklu, což nás stálo hodně času, a v loňském roce to byl jediný problém, který jsme na této trati nedokázali vyřešit. Také jsme dnes testovali pneumatiky Bridgestone a poskytli jsme jejich inženýrům důležité informace. Stále je před námi mnoho práce, v příštím testu budeme nadále snižovat ztrátu na nejrychlejší.“

Valentino Rossi: „S výsledkem testu jsem skutečně velmi spokojený, protože když jsem sem přijížděl, očekával jsem, že odjedu tak 20 až 30 kol za jeden den. Nakonec jsem ale první dva dny zvládl 40 okruhů a dnes dokonce 50. Samozřejmě, že jsem byl na konci docela vyřízený, protože moje tělo pracovalo jinak než obvykle, hlavně levé rameno mělo během tohoto testu mnoho práce. Jinak jsem ale šťastný, protože stav ramene se zlepšuje každým dnem. Na začátku jsem měl obavy z jízdy na motocyklu MotoGP, ale s jízdou na limitu jsem neměl žádné problémy, teď je vše pouze otázkou síly. Moje pohyblivost se zlepšila a už si nemyslím, že mě můj fyzický stav stál sekundu na kolo. Nyní to bude tak pět nebo šest desetin, které ztrácím při nájezdu do zatáček. Každopádně dnes jsme pracovali dobře, nasbírali jsme mnoho dat a vyřešili problém chvění motocyklu. Stále máme před sebou mnoho práce, ale oproti začátku testu jsme mnohem blíže základnímu nastavení, které hledáme. Nepotřebujeme měnit charakter motocyklu, jen musíme využít předností jako je motor a stabilita a zlepšit ostatní věci, především chování při nájezdu do zatáček. Dnes nám už chyběla pouze jedna sekunda na nejrychlejší jezdce a odpoledne na závodních pneumatikách to bylo už jen sedm nebo osm desetin. Ještě potřebuji odjet mnoho kilometrů, abych dobře pochopil GP11, ale už nyní se cítím na Ducati jako doma.“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...