Jerez - závod MotoGP
vydáno 3. 4. 2011, text Jiří Nykodým, foto Yamaha
Do závodu královské kubatury MotoGP na okruhu Jerez de la Frontera nejlépe vyrazil poleman Casey Stoner, jenž se ujal ve první zatáčce vedení. Na druhou pozici se zařadil Jorge Lorenzo, třetí jel Dani Pedrosa, čtvrtý Marco Simoncelli a pátý Andrea Dovizioso. Český závodník Karel Abraham se zařadil na poslední sedmnácté místo.
V druhém kole závodu vedl stále Stoner před Lorenzem, třetí jel Simoncelli, čtvrtý Dovizioso a pátý Spies. Velmi rychle dopředu postupoval i Valentino Rossi na Ducati, který ve druhém kole bojoval už o šesté místo se svým týmovým kolegou Nicky Haydenem. Rossi pokračoval v perfektní jízdě a v třetím kole závodu byl už na čtvrtém místě a postupně dotahoval před sebou jedoucího Simoncelliho. Na čele mezitím kroužil stále neohrožený Stoner, za ním jel Lorenzo. Karel Abraham předjel Toniho Elíase a posunul se na šestnácté místo. Výborný předjížděcí manévr si na Lorenza nachystal Marco Simoncelli, který se tak posunul na druhé místo a o několik zatáček si dovolil i na Stonera a převzal vedení závodu! Na čele se tak utvořila čtveřice jezdců vedená Simoncellim, za ním jeli Stoner, Lorenzo a Rossi. O několik okamžiků později si vyšlápl Valentino Rossi na Lorenza a posunul se na třetí místo, ihned nato zahájil útok na druhého Stonera.
Bohužel Valentino přehnal svoji snahu a při jednom z útoků sestřelil Stonera a oba šli k zemi. Rossi se do závodu ještě vrátil, Stoner už ale nepokračoval. V osmém kole tak vedl stále Simoncelli před Lorenzem, Haydenem, Spiesem a Pedrosou. Karel Abraham mezitím bojoval o třináctou pozici s Hopkinsem na Suzuki. O jedno kolo později si Karel poradil se skupinou jezdců před sebou a posunul se na výborné desáté místo. V desátém kole závodu chyboval vedoucí Marco Simoncelli, dostal highsidera a závod pro něj skončil v kačírku. Vedení závodu tak připadlo Jorge Lorenzovi, druhý jel Dani Pedrosa, třetí Nicky Hayden, čtvrtý Ben Spies a pátý Cal Crutchlow. Karel Abraham se v této fázi závodu pohyboval na sedmém místě. Deset okruhů před cílem závodu vedl stále Lorenzo s náskokem dvou sekund na Pedrosu, třetí Spies ztrácel již pět sekund. Následoval na čtvrté pozici Nicky Hayden a prví pětku uzavíral Cal Crutchlow. Karel Abraham bojoval o sedmou pozici s Hiroshi Aoyamou. Osm okruhů před koncem závodu Karel Abraham havaroval, do závodu se ještě vrátil, ale na poslední pozici. O jedno kolo později upadl i Cal Crutchlow, ale i ten se dokázal do závodu vrátit. Čtyři kola před cílem vedl stále Lorenzo s náskokem osmi sekund na druhého Pedrosu, na něhož ze zadu neustále útočil třetí Spies. Následoval čtvrtý Hayden a pátý Edwards. Karel Abraham se pohyboval na deváté pozici. Tři okruhy před cílem přišel další pád, z druhého místa havaroval Ben Spies na Yamaze. V posledním kole závodu havaroval i třetí Colin Edwards.
Z vítězství v tomto dramatickém závodě se tak mohl radovat Jorge Lorenzo, druhé místo do cíle dovezl Dani Pedrosa a na pódium se prosadil ještě třetí Nicky Hayden. Na čtvrtém místě byl klasifikován Hiroshi Aoyama a první pětku uzavřel Valentino Rossi. Karel Abraham závod dokončil na sedmém místě.
Výsledky:
1. Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing Team – Yamaha YZR M1 – 50’49.046
2. Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 19.339
3. Nicky Hayden – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 29.085
4. Hiroshi Aoyama – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 29.551
5. Valentino Rossi – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’02.227
6. Hector Barberá – Mapfre Aspar Team MotoGP – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’08.440
7. Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’14.120
8. Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 1’19.110
9. Toni Elías – LCR Honda MotoGP – Honda RC212V – + 1’42.906
10. John Hopkins – Rizla Suzuki MotoGP – Suzuki GSV-R – + 1’48.395
11. Loris Capirossi – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’51.876
12. Andrea Dovizioso – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 1 kolo
Diskuze k článku
MARCELLO-R1
3. 4. 2011
Perfektni podivana a chvala Abajovi.Stesti ze ten pad nebyl tak vazny a mohl pokracovat dal.Body jsou doma a to je hlavni.
*
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...