Jerez - závod MotoGP

vydáno 3. 4. 2011, text Jiří Nykodým, foto Yamaha

Do závodu královské kubatury MotoGP na okruhu Jerez de la Frontera nejlépe vyrazil poleman Casey Stoner, jenž se ujal ve první zatáčce vedení. Na druhou pozici se zařadil Jorge Lorenzo, třetí jel Dani Pedrosa, čtvrtý Marco Simoncelli a pátý Andrea Dovizioso. Český závodník Karel Abraham se zařadil na poslední sedmnácté místo.

V druhém kole závodu vedl stále Stoner před Lorenzem, třetí jel Simoncelli, čtvrtý Dovizioso a pátý Spies. Velmi rychle dopředu postupoval i Valentino Rossi na Ducati, který ve druhém kole bojoval už o šesté místo se svým týmovým kolegou Nicky Haydenem. Rossi pokračoval v perfektní jízdě a v třetím kole závodu byl už na čtvrtém místě a postupně dotahoval před sebou jedoucího Simoncelliho. Na čele mezitím kroužil stále neohrožený Stoner, za ním jel Lorenzo. Karel Abraham předjel Toniho Elíase a posunul se na šestnácté místo. Výborný předjížděcí manévr si na Lorenza nachystal Marco Simoncelli, který se tak posunul na druhé místo a o několik zatáček si dovolil i na Stonera a převzal vedení závodu! Na čele se tak utvořila čtveřice jezdců vedená Simoncellim, za ním jeli Stoner, Lorenzo a Rossi. O několik okamžiků později si vyšlápl Valentino Rossi na Lorenza a posunul se na třetí místo, ihned nato zahájil útok na druhého Stonera.

Bohužel Valentino přehnal svoji snahu a při jednom z útoků sestřelil Stonera a oba šli k zemi. Rossi se do závodu ještě vrátil, Stoner už ale nepokračoval. V osmém kole tak vedl stále Simoncelli před Lorenzem, Haydenem, Spiesem a Pedrosou. Karel Abraham mezitím bojoval o třináctou pozici s Hopkinsem na Suzuki. O jedno kolo později si Karel poradil se skupinou jezdců před sebou a posunul se na výborné desáté místo. V desátém kole závodu chyboval vedoucí Marco Simoncelli, dostal highsidera a závod pro něj skončil v kačírku. Vedení závodu tak připadlo Jorge Lorenzovi, druhý jel Dani Pedrosa, třetí Nicky Hayden, čtvrtý Ben Spies a pátý Cal Crutchlow. Karel Abraham se v této fázi závodu pohyboval na sedmém místě. Deset okruhů před cílem závodu vedl stále Lorenzo s náskokem dvou sekund na Pedrosu, třetí Spies ztrácel již pět sekund. Následoval na čtvrté pozici Nicky Hayden a prví pětku uzavíral Cal Crutchlow. Karel Abraham bojoval o sedmou pozici s Hiroshi Aoyamou. Osm okruhů před koncem závodu Karel Abraham havaroval, do závodu se ještě vrátil, ale na poslední pozici. O jedno kolo později upadl i Cal Crutchlow, ale i ten se dokázal do závodu vrátit. Čtyři kola před cílem vedl stále Lorenzo s náskokem osmi sekund na druhého Pedrosu, na něhož ze zadu neustále útočil třetí Spies. Následoval čtvrtý Hayden a pátý Edwards. Karel Abraham se pohyboval na deváté pozici. Tři okruhy před cílem přišel další pád, z druhého místa havaroval Ben Spies na Yamaze. V posledním kole závodu havaroval i třetí Colin Edwards.

Z vítězství v tomto dramatickém závodě se tak mohl radovat Jorge Lorenzo, druhé místo do cíle dovezl Dani Pedrosa a na pódium se prosadil ještě třetí Nicky Hayden. Na čtvrtém místě byl klasifikován Hiroshi Aoyama a první pětku uzavřel Valentino Rossi. Karel Abraham závod dokončil na sedmém místě.

Výsledky:
1. Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing Team – Yamaha YZR M1 – 50’49.046
2. Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 19.339
3. Nicky Hayden – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 29.085
4. Hiroshi Aoyama – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 29.551
5. Valentino Rossi – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’02.227
6. Hector Barberá – Mapfre Aspar Team MotoGP – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’08.440
7. Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’14.120
8. Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 1’19.110
9. Toni Elías – LCR Honda MotoGP – Honda RC212V – + 1’42.906
10. John Hopkins – Rizla Suzuki MotoGP – Suzuki GSV-R – + 1’48.395
11. Loris Capirossi – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’51.876
12. Andrea Dovizioso – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 1 kolo



Diskuze k článku

MARCELLO-R1 3. 4. 2011
Perfektni podivana a chvala Abajovi.Stesti ze ten pad nebyl tak vazny a mohl pokracovat dal.Body jsou doma a to je hlavni.

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife