Silverstone - závod MotoGP

vydáno 12. 6. 2011, text Jiří Nykodým, foto Repsol Honda

Do mokrého závodu MotoGP na britských ostrovech nejlépe odstartoval Španěl Jorge Lorenzo, který se v první zatáčce ujal vedení. Na druhou pozici se zařadil Andrea Dovizioso, Casey Stoner se propadl na třetí místo, čtvrtý jel Simoncelli a pátý Ben Spies. Karel Abraham se po startu propadl na jedenáctou pozici.

V nájezdu do druhého kola se do vedení posunul Andrea Dovizioso, druhé místo držel Casey Stoner a třetí jel Marco Simoncelli. Na čtvrtou pozici se propadl Jorge Lorenzo a pátý jel Nicky Hayden. O několik zatáček později zaútočil na Doviziosa Casey Stoner a po úspěšném manévru převzal vedení závodu. Karel Abraham se posunoval dopředu, v druhém kole závodu jel na deváté pozici. Po pěti odjetých kolech vedl stále Casey Stoner, druhý Andrea Dovizioso ztrácel již dvě sekundy. Na třetí pozici se držel Jorge Lorenzo, čtvrtý jel Marco Simoncelli a na pátou pozici se posunul Colin Edwards. Český závodník Karel Abraham předváděl tvrdý souboj o deváté místo s Toni Elíasem. O dvě kola později překonal Jorge Lorenzo druhého Doviziosa, ten si ale nic nenechal líbit a Jorgemu předjetí okamžitě vrátil. Ve dvanáctém kole dostal Jorge Lorenzo highsidera a závod pro něj skončil. Zatímco na čele závodu deset kol před cílem neohroženě kroužil s bezpečným náskokem Casey Stoner, o druhé místo tvrdě bojoval Dovizioso se Simoncellim. Na čtvrtém místě neohroženě kroužil Colin Edwards a páté místo držel Nicky Hayden. Velká smůla potkala v této fázi Marca Simoncelliho, který havaroval v nájezdu do jedné ze zatáček, kdy mu ustřelilo přední kolo. Náš Karel Abraham bojoval o šesté místo s Valentinem Rossim! Pět okruhů před cílem závodu držel vedoucí Stoner již jedenáctisekundový náskok na druhého Doviziosa, třetí jel Edwards, čtvrtý Hayden a pátý Bautista. Abraham kroužil na sedmém místě.

Suverénní vítězství v Silverstone tak mohl oslavit Casey Stoner na Hondě, druhou pozici udržel Andrea Dovizioso na Hondě a třetí místo Colin Edwards na Yamaze týmu Monster Tech 3. Na čtvrté pozici závod dokončil Nicky Hayden na Ducati a první pětku doplnil Alvaro Bautista na Suzuki.

Karel Abraham dnešní závod dokončil na sedmé pozici, čímž vyrovnal svůj dosavadní nejlepší výsledek v MotoGP.

Výsledky:

1. Casey Stoner – Repsol Honda Team – Honda RC212V – 47’53.459
2. Andrea Dovizioso – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 15.159
3. Colin Edwards – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 21.480
4. Nicky Hayden – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 26.984
5. Alvaro Bautista – Rizla Suzuki MotoGP – Suzuki GSV-R – + 35.569
6. Valentino Rossi – Ducati Marlboro Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’04.526
7. Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – Ducati Desmosedici GP11 – + 1’32.650
8. Toni Elías – LCR Honda MotoGP – Honda RC212V – + 1’51.938
9. Hiroshi Aoyama – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 1’52.350
10. Loris Capirossi – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 2’03.312
11. Hector Barbera – Mapfre Aspar Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 1 kolo
12. Randy De Puniet – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP11 – +1 kolo



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife