Dakar 2015: 8. etapa

vydáno 12. 1. 2015, text hell, foto RallyZone Bauer/Barni pro KTM

Největší změny v průběžném pořadí. Štefan Svitko třetí v etapě a pátý průběžně. Marc Coma do vedení soutěže. Favorité Joan Barreda a Helder Rodrigues mimo hru o vítězství. Takový průběh přinesla osmá motocyklová etapa přes solné pláně z Uiuni v Bolívii zpátky do chilského Iquique.

Do osmé etapy odjelo 110 motocyklů a 22 čtyřkolek. Etapa měla původně naplánovanou speciálku o celkové délce 784 km. Pořadatelé ji ale rozdělili neutralizovanou zónou po ujetí 378 km časovky, po které následovalo ještě dalších 38 měřených kilometrů do cíle. Navíc etapu komplikovalo počasí a jelo se přibližně kolem 4000 metrů n.m. Už v první náročné části speciálky však propadlo několik favoritů a naopak ve skvělém světle se ukazovali jiní jezdci, mezi nimi i Štefan Svitko a například i Ondřej Klymčiw. Po první části speciálky byl o jedinou sekundu na čele právě Slovák Svitko před Španělem Pedrerou Garciou. Na třetím místě byla Španělka Laia Sanz, dvanáctý čas zajel náš Ondřej Klymčiw a devět sekund na něj ze třinácté pozice ztrácel Marc Coma. Klymčiw tedy v té chvíli porážel čtyřnásobného vítěze Dakaru! Na šestadvacátém až osmadvacátém místě se seřadil Engel, Pabiška a Slovák Jakeš. Výborně si vedl také Jan Veselý, který první část měřeného úseku dojel na 34. místě.
Naopak, po opravě ztratil tři hodiny Portugalec Helder Rodrigues a půl druhé hodiny se zdržel i dosavadní vedoucí jezdec motocyklové kategorie, Joan Barreda Bort. Znovu se propadl také Rakušan Matthias Walkner a vypadalo to i na konec nadějí pro Jordiho Viladomse.
Do čela rallye se v té chvíli dostal Marc Coma s náskokem 9,39 minuty před Paulem Goncalvesem a 13,45 minuty před Chilanem Pablem Quintanillou. Ten nakonec zvítězil ve druhé části etapy a tedy v celé etapě o 11 sekund před Pedrerou Garciou a 12 sekund před Štefanem Svitkem. Čtvrté místo zajel australský debutant Toby Price. Laia Sanz získala pátým místem svůj nový historický úspěch a průběžně se posunula do první desítky na devátou pozici. Devátý v etapě byl Marc Coma a ztratil na vítěze 7,37 minuty. Potvrdil tak nově nabyté průběžné vedení, i když jeho náskok není zdaleka ještě rozhodující. Jen 9,11 minuty před druhým Goncalvesem a 11,11 minut před třetím Quintanillou mu zdaleka nedává ještě jistotu.
Štefan Svitko se posunul na průběžnou pátou pozici. Kdyby mu to vydrželo, vyrovnalo by to jeho dosavadní největší úspěch na Dakaru.
Všichni čtyři naši jsou úspěšně v cíli a všichni si také polepšili v celkové klasifikaci. Nejlépe dojel znovu Ondřej Klymčiw (16. místo je jeho prozatímní maximum), za ním potom skončil David Pabiška (26.), Milan Engel (27.) a výborně si vedl i Jan Veselý (zatím to vypadá na 40.) Ivan Jakeš byl 29. Průběžné pořadí se měnilo také ve čtyřkolkách. V etapě zvítězil Argentinec Gonzalez Ferioli, dosud vedoucí Polák Sonik byl až osmý, a tak jej průběžně překonal doposud druhý Casale.

8. etapa
Motocykly:
1. Quintanilla (RCH, KTM) 02:56,19, 2. Pedrero Garcia (E, Yamaha) +00,11, 3. Svitko (SK, KTM) +00,12, 4. Price +00,41, 5. Sanz (E, Honda) +02,36, 6. De Soultrait (F, Yamaha) 06,36… 9. Coma (E, KTM) +07,37, 15. Goncalves (P, Honda) +12,17, 16. Klymčiw (KTM) +12,33, 26. Pabiška (KTM) +29,15, 27. Engel (KTM) +30,38, 29. Jakeš (SK, KTM) +38,44, 40. Veselý (KTM) +01:07,14

Průběžně: 1. Coma +28:51,12, 2. P. Goncalves +09,11, 3. Quintanilla +11,11, 4. Price +15,56, 5. Svitko +26,30, 6. Faria (P, KTM) +34,34… 9. Sanz +01:18,51, 10. Jakeš +01:47,47, 11. Pedrero Garcia (E, Yamaha) 02:06,19, 20. Klymčiw +03:55,03, 22. Pabiška +04:10,48, 27. Engel +05:27,10, 42. Veselý +11:33,18
Quady: 1. Gonzalez Ferioli (RA, Yamaha) 03:43,35, 2. Casale (RCH, Yamaha) +07,54, 3. Lafuente (URY, Yamaha) +11,04

Průběžně: 1. Casale 36:04,14, 2. Sonik +06,49, 3. Lafuente +49,11
 




Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...