Redding, Lorenzo, Salom… a Hanikův pád

vydáno 2. 9. 2013, text Ivo Helikar, foto MotoGP a Red Bull

Máme za sebou GP Velké Británie na okruhu v Silverstone. Stejně jako v Brně se v neděli jela nejprve třída Moto2, následovala Moto GP a po ní přišla na řadu Moto3. Navíc se po třech závodech MS konal i druhý závod Red Bull Rookies Cupu.

V kvalifikaci třídy Moto2 si pole position vyjel Japonec Takaaki Nakagami, ale start se nejlépe povedl domácímu Scottu Reddingovi. Všechny třídy MS překonávaly traťové rekordy jako na běžícím pásu a začaly s tím už Moto dvojky. Nejprve zajel rekord Belgičan Simeon, jeho čas překonal Redding, po něm Nakagami, Rabat, Lüthi a znovu dvakrát Rabat. Na čele bojoval Redding, Nakagami a Lüthi, za nimi jel Rabat a Aegerter. Nakagami se ve vedení vystřídal s Reddingem a do soubojů zasahoval i Lüthi. Jako první byl v cíli Redding před Nakagamim a Lüthim.

Závod třídy MotoGP poznamenal pád Cala Crutchlowa a vzápětí i Marca Márqueze ve warm-upu. Márquez si přitom vykloubil rameno, ale do závodu přesto nastoupil. Pro podobný problém z Indianapolis se rozhodl v Silverstone nenastoupit Karel Abraham. Z pole position sice vyrazil Marc Márquez, ale Jorge Lorenzo byl v první zatáčce rychlejší. Oba se rychle vzdalovali ostatním jezdcům. Hned v úvodu GP upadl Lukáš Pešek a dál nemohl pokračovat. Napodobil tak svůj brněnský osud. Když už to vypadalo na souboj Lorenza a zraněného Márqueze, zezadu se přiblížil ještě Dani Pedrosa. Rekord okruhu zajel nejprve Lorenzo, po něm Márquez a potom Pedrosa. Úplně nejnapínavější byl až samotný závěr, kdy se na první pozici několikrát dostal Márquez a znovu se vrátil Lorenzo, který svou jízdu dotáhl do vítězného konce. Protože Márquez skončil těsně druhý a Pedrosa třetí, Marc Márquez před ním navýšil náskok v průběžném pořadí už na 30 bodů. Stejně jako v Brně zajel výborný závod i čtvrtý Valentino Rossi. Ze šesté pozice na startu bojoval vítězně se Stefanem Bradlem a potom s Alvarem Bautistou.

Ve třídě Moto3 šlo znovu o souboje španělské čtveřice, Vinales, Salom, Rins a Alex Márquez. Znovu padaly rekordy, Rins, Salom, znovu Rins. Jezdci se mnohokrát předjeli, nakonec zvítězil stejně jako v Brně Luis Salom před Rinsem a Márquezem, Maverick Vinales skončil poprvé v této sezoně až za stupni vítězů. Vítězný Salom si své dvě poslední první místa zajistil se zlomenou nohou ze závodu v Indianapolis.

Jakub Kornfeil byl v kvalifikaci až sedmnáctý, nějakou dobu po startu však mohl závodit o první desítku. Rozhodnutí o jeho devátém místě, vítězném ve skupině, přišlo až v samotném konci. Znamenalo to pro něj významný posun v průběžném pořadí až na 9. pozici.

Hanika upadl v posledním kole

To byl zase závod. Vypadá to, že je startovní pole závod od závodu vyrovnanější. Tentokrát spolu o vítězství bojovala v první polovině až dvanáctičlenná skupina, která se potom o jednoho jezdce zmenšila. Karel Hanika se vystřídal na prvním až šestém místě a v posledních třech kolech se několikrát znovu objevil ve vedení. Šlo víc o to, skončit před svým největším soupeřem, Jorgem Martinem, než zvítězit. V posledním kole však Hanika upadl nezaviněně po srážce s Perézem, kterého před tím rozhodil highsider. Dojet do cíle s havarovaným motocyklem už nedokázal.
O pár zatáček dál ale upadl i Martin přes padajícího Američana Robertse. Jenže Martin závod nakonec pomalu dokončil a bodoval dvanáctým místem. Zvítězil Nizozemec Scott Deroue, který přijel do cíle na čele sedmičlenné skupiny. Konečné vítězství v Red Bull Cupu tedy Hanikovi se smůlou uteklo, do dalšího závodu však nastoupí s náskokem 72 bodů a do konce seriálu zbývají poslední tři starty, tedy maximálně 75 bodů pro eventuálního trojnásobného vítěze. Šance Jorgeho Martina tedy zůstávají snad jen v teoretické rovině. Pokračování bude za dva týdny na italském okruhu v Misanu.

Moto GP
Silverstone (GB)
Moto2: 1. Redding (GB), 2. Nakagami (J, oba Kalex), 3. Lüthi (CH, Suter), 4. Rabat (E, Kalex), 5. Aegerter (CH, Suter), 6. Kallio (FIN, Kalex)

Průběžně:
1. Redding 192, 2. P. Espargaró (E, Kalex) 154, 3. Rabat 135, 4. Kallio 125, 5. Aegerter 108, 6. Nakagami 105

MotoGP: 1. Lorenzo (E, Yamaha), 2. M. Márquez (E), 3. Pedrosa (E, oba Honda), 4. Rossi (I, Yamaha), 5. Bautista (E), 6. Bradl (D, oba Honda)

Průběžně: 1. M. Márquez 233, 2. Pedrosa 203, 3. Lorenzo 194, 4. Rossi 156, 5. Crutchlow (GB, Yamaha) 136, 6. Bradl 113… 22. Abraham (ART) 5 

Moto3: 1. Salom (E), 2. Rins (E), 3. A. Márquez (E), 4. Vinales (E, všichni KTM), 5. Oliveira (P, Mahindra), 6. Folger (D, Kalex KTM)… 9. Kornfeil (Kalex KTM)

Průběžně: 1. Salom 233, 2. Vinales 207, 3. Rins 200, 4. Folger 120, 5. A. Márquez 117… 9. Kornfeil 53

Red Bull Rookies Cup, závod 2: 1. Deroue (NL), 2. Mir (E), 3. Ramirez (E), 4. Paglinani (I), 5. Manzi (I), 6. Mihara (J)… 12. Martin (E)

Průběžně: 1. Hanika 210, 2. Martin (E) 138, 3. Pagliani (I) 112, 4. Ramirez 105, 5. Bastianini (I) 103, 6. Deroue 99




Diskuze k článku


Přečtěte si také

Karel Hanika má titul na dosah  31. 8. 2013  

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife