Páteční tréninky a Hanikova pole position

vydáno 23. 8. 2013, text Ivo Helikar, foto Moto GP

Na Masarykově okruhu se v pátek rozeběhl první tréninkový den GP České republiky. Na závěr se také odjela českými fanoušky ostře sledovaná kvalifikace juniorského Red Bull Rookies Cupu a Karel Hanika v ní nezklamal, znovu se v závodě postaví na první místo.

Všechny tři třídy mistrovství světa mají za sebou po dvou volných trénincích. V tom úvodním zajel nejrychlejší čas třídy MotoGP Španěl Jorge Lorenzo (1:56,698). Jako jediný se tak dostal pod 1 minutu 57 sekund. Druhý za ním skončil Dani Pedrosa (1:57,041), na dalších místech byl Cal Crutchlow, Marc Márquez, Valentino Rossi a druhou startovní řadu uzavíral Alvaro Bautista.

Pro sedmý nejlepší čas si dojel Stefan Bradl (1:57,694), který se ovšem později dokázal v závěru druhé tréninku polepšit na 1:56,500 a stal se tak nejrychlejším pátečním jezdcem královské třídy. Pod 1:57 se ve druhém tréninku vešlo hned šest jezdců, vedle Bradla ještě Lorenzo, Pedrosa, Rossi, Márquez a Crutchlow. Čas pod dvě minuty zajelo hned dvacet jezdců.

Karla Abrahama brzdily bolesti ramene z pádu v Indianapolis a musel nastoupit utlumený prášky. I tak jeho výkon bolest v závěru tréninkové jízdy hodně zpomalila. V prvním volném tréninku dosáhl na dvacátý čas (2:01.213), Lukáš Pešek skončil na nelichotivém posledním pětadvacátém místě (2:04,091). Dvaadvacátý byl Rakušan Martin Bauer, který jel letos ve třídě MotoGP vůbec poprvé. Ve druhém tréninku si Abraham pohoršil na 22. místo (2:00,413), Bauer skončil třiadvacátý a Pešek čtyřiadvacátý.

Ve třídě Moto2 bylo v 1. tréninku pořadí Pol Espargaró, Thomas Lüthi, Esteve Rabat, vedoucí jezdec seriálu, Scott Redding zajel až čtrnáctý čas. Gino Rea, člen týmu Montáže Brož skončil na předposledním 33. místě. Ve druhém tréninku si polepšil na 22. pozici, nejrychlejší čas získal Mika Kalio před Takaakim Nakagamim a Polem Espargarem, Redding poskočil na sedmé místo.

Ve třídě Moto3 byl Jakub Kornfeil v obou trénincích dvanáctý, v obou si nejlepší čas zapisoval Maverick Vinales, v tom prvním před Luisem Salomem a Alexem Rinsem, ve druhém před Alexem Márquezem a Luisem Salomem, Rins byl tentokrát čtvrtý.

Red Bull Rookies Cup
Karel Hanika
svůj plán pro první den splnil. Většinu času držel nejrychlejší čas, v prvním volném byl nejrychlejší před Manzim a Martinem, ve druhém před Paglianim a Razgatlioglem, a také první část kvalifikace vyznívala v jeho prospěch.
 
V posledních kvalifikačních minutách ho ale výborným výkonem předstihl Turek Razgatlioglu. Do závěrečného kvalifikačního kola vjížděl Hanika se ztrátou jedné tisíciny sekundy, ale v poslední chvíli dokázal zajet ještě lepší čas a získal letošní čtvrtou pole position z pěti možných (čas 2:11,728). Jako jediný se dokázal dostat pod 2 minuty 12 sekund, druhý Razgatlioglu na něj ztratil 0,323 sekundy.

Do první řady si s nimi v sobotním závodě stoupne ještě Ital Bastianini. Svůj čas v posledním kole hodně vylepšil také největší Hanikův soupeř v poháru, Španěl Jorge Martin. Těsně před vypršením časového limitu totiž na Haniku ztrácel přes 1,4 sekundy a byl na jedenáctém místě, až po skončení kvalifikace v posledním kole však poskočil na čtvrté místo, se ztrátou 0,746 sekundy na prvního Haniku.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 3 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 9 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...