Páteční tréninky a Hanikova pole position

vydáno 23. 8. 2013, text Ivo Helikar, foto Moto GP

Na Masarykově okruhu se v pátek rozeběhl první tréninkový den GP České republiky. Na závěr se také odjela českými fanoušky ostře sledovaná kvalifikace juniorského Red Bull Rookies Cupu a Karel Hanika v ní nezklamal, znovu se v závodě postaví na první místo.

Všechny tři třídy mistrovství světa mají za sebou po dvou volných trénincích. V tom úvodním zajel nejrychlejší čas třídy MotoGP Španěl Jorge Lorenzo (1:56,698). Jako jediný se tak dostal pod 1 minutu 57 sekund. Druhý za ním skončil Dani Pedrosa (1:57,041), na dalších místech byl Cal Crutchlow, Marc Márquez, Valentino Rossi a druhou startovní řadu uzavíral Alvaro Bautista.

Pro sedmý nejlepší čas si dojel Stefan Bradl (1:57,694), který se ovšem později dokázal v závěru druhé tréninku polepšit na 1:56,500 a stal se tak nejrychlejším pátečním jezdcem královské třídy. Pod 1:57 se ve druhém tréninku vešlo hned šest jezdců, vedle Bradla ještě Lorenzo, Pedrosa, Rossi, Márquez a Crutchlow. Čas pod dvě minuty zajelo hned dvacet jezdců.

Karla Abrahama brzdily bolesti ramene z pádu v Indianapolis a musel nastoupit utlumený prášky. I tak jeho výkon bolest v závěru tréninkové jízdy hodně zpomalila. V prvním volném tréninku dosáhl na dvacátý čas (2:01.213), Lukáš Pešek skončil na nelichotivém posledním pětadvacátém místě (2:04,091). Dvaadvacátý byl Rakušan Martin Bauer, který jel letos ve třídě MotoGP vůbec poprvé. Ve druhém tréninku si Abraham pohoršil na 22. místo (2:00,413), Bauer skončil třiadvacátý a Pešek čtyřiadvacátý.

Ve třídě Moto2 bylo v 1. tréninku pořadí Pol Espargaró, Thomas Lüthi, Esteve Rabat, vedoucí jezdec seriálu, Scott Redding zajel až čtrnáctý čas. Gino Rea, člen týmu Montáže Brož skončil na předposledním 33. místě. Ve druhém tréninku si polepšil na 22. pozici, nejrychlejší čas získal Mika Kalio před Takaakim Nakagamim a Polem Espargarem, Redding poskočil na sedmé místo.

Ve třídě Moto3 byl Jakub Kornfeil v obou trénincích dvanáctý, v obou si nejlepší čas zapisoval Maverick Vinales, v tom prvním před Luisem Salomem a Alexem Rinsem, ve druhém před Alexem Márquezem a Luisem Salomem, Rins byl tentokrát čtvrtý.

Red Bull Rookies Cup
Karel Hanika
svůj plán pro první den splnil. Většinu času držel nejrychlejší čas, v prvním volném byl nejrychlejší před Manzim a Martinem, ve druhém před Paglianim a Razgatlioglem, a také první část kvalifikace vyznívala v jeho prospěch.
 
V posledních kvalifikačních minutách ho ale výborným výkonem předstihl Turek Razgatlioglu. Do závěrečného kvalifikačního kola vjížděl Hanika se ztrátou jedné tisíciny sekundy, ale v poslední chvíli dokázal zajet ještě lepší čas a získal letošní čtvrtou pole position z pěti možných (čas 2:11,728). Jako jediný se dokázal dostat pod 2 minuty 12 sekund, druhý Razgatlioglu na něj ztratil 0,323 sekundy.

Do první řady si s nimi v sobotním závodě stoupne ještě Ital Bastianini. Svůj čas v posledním kole hodně vylepšil také největší Hanikův soupeř v poháru, Španěl Jorge Martin. Těsně před vypršením časového limitu totiž na Haniku ztrácel přes 1,4 sekundy a byl na jedenáctém místě, až po skončení kvalifikace v posledním kole však poskočil na čtvrté místo, se ztrátou 0,746 sekundy na prvního Haniku.


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife