Dojmy z 1. etapy

vydáno 6. 1. 2014, text Lukáš Pour, foto Ondřej Záruba

Tisková zpráva SP Moto: První etapa znamenala pro závodníky dávku více než 800 kilometrů, z čehož 180 tvořil měřený test. V něm si oba borci SP MOTO Dakar Teamu utvořili dobrý základ pro další etapy, když Štefan Svitko dojel na 17. místě a David Pabiška dojel 34.

David Pabiška: Dneska to byla na začátek pěkná rozcvička, kdy nás hned poslali organizátoři do endurového úseku, navíc velmi prašného. Měl jsem jednu kolizi s motorkářem, který startoval se mnou ve dvojici, když udělal klasickou enduráckou chybu, přehlédl odbočení, v prachu rychle zabrzdil a otočil se. Podařilo se mi vyhnout se větší srážce, ale ke kontaktu došlo. Odnesla to naštěstí pouze objímka výfuku.
Ve vyšších nadmořských výškách nad 2000 metrů se musím přiznat, že jsem trochu lapal po dechu, ale myslím, že na začátek to bylo dobré, jsme v cíli a jdeme na další den, což je důležité.

Štefan Svitko: Etapa byla více endurová, což mi mělo vyhovovat, ale bohužel tomu tak nebylo. Jelo se hodně v zarostlém lese s kamením, kde mám problém, když nevidím do zatáčky. Ale se 17. místem jsem spokojený, i vzhledem k tomu, jaké bylo teplo, a doufám, že se mi bude zítra opět dařit. Dnešek se obešel bez pádu, nic jsem neudělal motorce, vše funguje, jak má, takže v zítřejší etapě jedeme dál a uvidíme.

Ervín Krajčovič: Jsem rád, že se klukům podařilo dojet první etapu bez vážnějších problémů a navíc s dobrou výchozí pozicí do druhé etapy. Trať nebude ještě tolik rozbitá, čímž se snižuje riziko pádu a budeme tak moci dále pracovat na potvrzení pozic. Protože jsme na začátku, jdeme krok za krokem.

2. etapa - 6. 1. San Luis - San Rafael
Spojovací úseky: 365 km
Rychlostní zkouška: 359 km

Jedna z nejrychlejších rychlostních zkoušek celé Rally Dakar nás čeká hned ve druhé etapě a navíc se jezdci poprvé dostanou do písečných dun. A nebude to jen krátké setkání s pískem. Na posledních 100 kilometrech čeká na účastníky prozkoumání šedých písečných dun v Nihuilu, které bude ještě intenzivnější než při předchozích ročnících. Písek je zde sice více pevný, ale i tak tato část ukáže, jak je kdo na dunová pole připraven.


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...