Dojmy z 1. etapy

vydáno 6. 1. 2014, text Lukáš Pour, foto Ondřej Záruba

Tisková zpráva SP Moto: První etapa znamenala pro závodníky dávku více než 800 kilometrů, z čehož 180 tvořil měřený test. V něm si oba borci SP MOTO Dakar Teamu utvořili dobrý základ pro další etapy, když Štefan Svitko dojel na 17. místě a David Pabiška dojel 34.

David Pabiška: Dneska to byla na začátek pěkná rozcvička, kdy nás hned poslali organizátoři do endurového úseku, navíc velmi prašného. Měl jsem jednu kolizi s motorkářem, který startoval se mnou ve dvojici, když udělal klasickou enduráckou chybu, přehlédl odbočení, v prachu rychle zabrzdil a otočil se. Podařilo se mi vyhnout se větší srážce, ale ke kontaktu došlo. Odnesla to naštěstí pouze objímka výfuku.
Ve vyšších nadmořských výškách nad 2000 metrů se musím přiznat, že jsem trochu lapal po dechu, ale myslím, že na začátek to bylo dobré, jsme v cíli a jdeme na další den, což je důležité.

Štefan Svitko: Etapa byla více endurová, což mi mělo vyhovovat, ale bohužel tomu tak nebylo. Jelo se hodně v zarostlém lese s kamením, kde mám problém, když nevidím do zatáčky. Ale se 17. místem jsem spokojený, i vzhledem k tomu, jaké bylo teplo, a doufám, že se mi bude zítra opět dařit. Dnešek se obešel bez pádu, nic jsem neudělal motorce, vše funguje, jak má, takže v zítřejší etapě jedeme dál a uvidíme.

Ervín Krajčovič: Jsem rád, že se klukům podařilo dojet první etapu bez vážnějších problémů a navíc s dobrou výchozí pozicí do druhé etapy. Trať nebude ještě tolik rozbitá, čímž se snižuje riziko pádu a budeme tak moci dále pracovat na potvrzení pozic. Protože jsme na začátku, jdeme krok za krokem.

2. etapa - 6. 1. San Luis - San Rafael
Spojovací úseky: 365 km
Rychlostní zkouška: 359 km

Jedna z nejrychlejších rychlostních zkoušek celé Rally Dakar nás čeká hned ve druhé etapě a navíc se jezdci poprvé dostanou do písečných dun. A nebude to jen krátké setkání s pískem. Na posledních 100 kilometrech čeká na účastníky prozkoumání šedých písečných dun v Nihuilu, které bude ještě intenzivnější než při předchozích ročnících. Písek je zde sice více pevný, ale i tak tato část ukáže, jak je kdo na dunová pole připraven.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...