Dojmy z 1. etapy

vydáno 6. 1. 2014, text Lukáš Pour, foto Ondřej Záruba

Tisková zpráva SP Moto: První etapa znamenala pro závodníky dávku více než 800 kilometrů, z čehož 180 tvořil měřený test. V něm si oba borci SP MOTO Dakar Teamu utvořili dobrý základ pro další etapy, když Štefan Svitko dojel na 17. místě a David Pabiška dojel 34.

David Pabiška: Dneska to byla na začátek pěkná rozcvička, kdy nás hned poslali organizátoři do endurového úseku, navíc velmi prašného. Měl jsem jednu kolizi s motorkářem, který startoval se mnou ve dvojici, když udělal klasickou enduráckou chybu, přehlédl odbočení, v prachu rychle zabrzdil a otočil se. Podařilo se mi vyhnout se větší srážce, ale ke kontaktu došlo. Odnesla to naštěstí pouze objímka výfuku.
Ve vyšších nadmořských výškách nad 2000 metrů se musím přiznat, že jsem trochu lapal po dechu, ale myslím, že na začátek to bylo dobré, jsme v cíli a jdeme na další den, což je důležité.

Štefan Svitko: Etapa byla více endurová, což mi mělo vyhovovat, ale bohužel tomu tak nebylo. Jelo se hodně v zarostlém lese s kamením, kde mám problém, když nevidím do zatáčky. Ale se 17. místem jsem spokojený, i vzhledem k tomu, jaké bylo teplo, a doufám, že se mi bude zítra opět dařit. Dnešek se obešel bez pádu, nic jsem neudělal motorce, vše funguje, jak má, takže v zítřejší etapě jedeme dál a uvidíme.

Ervín Krajčovič: Jsem rád, že se klukům podařilo dojet první etapu bez vážnějších problémů a navíc s dobrou výchozí pozicí do druhé etapy. Trať nebude ještě tolik rozbitá, čímž se snižuje riziko pádu a budeme tak moci dále pracovat na potvrzení pozic. Protože jsme na začátku, jdeme krok za krokem.

2. etapa - 6. 1. San Luis - San Rafael
Spojovací úseky: 365 km
Rychlostní zkouška: 359 km

Jedna z nejrychlejších rychlostních zkoušek celé Rally Dakar nás čeká hned ve druhé etapě a navíc se jezdci poprvé dostanou do písečných dun. A nebude to jen krátké setkání s pískem. Na posledních 100 kilometrech čeká na účastníky prozkoumání šedých písečných dun v Nihuilu, které bude ještě intenzivnější než při předchozích ročnících. Písek je zde sice více pevný, ale i tak tato část ukáže, jak je kdo na dunová pole připraven.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 5 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...