Sedmisté vítězství Hondy
vydáno 9. 8. 2015, text hell, foto Honda
Závod v americkém Indianapolisu se konal před téměř úplně prázdnými tribunami. Kromě vítězství v jednotlivých třídách šlo také o to, zda si Honda připíše sedmisté vítězství v závodě Grand Prix. A nakonec se jí to povedlo.
Třída Moto3 začala deštivou loterií, z níž s velkým náskokem vyšel poprvé v kariéře vítězně Belgičan Livio Loi. Do tohoto závodu se Loi držel na průběžném jednadvacátém místě, až za oběma našimi jezdci. Letos zatím skončil čtyřikrát bez bodů, na nejlepší výsledek dosáhl dvanáctou pozicí v Argentině. „Nemohu tomu uvěřit,“ upřímně se vítěz radoval v cíli. Kromě Loie a belgických fanoušků se mohla nejvíc radovat značka Honda. Bylo to její 699. vítězství v závodě GP, a i když na něj nedosáhl favorizovaný vítěz kvalifikace, Brit Danny Kent, první místo se do historických tabulek i tak zapsalo.
Karel Hanika si vyjel třináctou startovní pozici a po všech problémech s deštěm bodoval dvanáctým místem se ztrátou téměř minutu 36 sekund na Loie. Kuba Kornfeil skončil bez bodů s kolem ztráty jednadvacátý, o jednu pozici před ním dojel největší favorit Danny Kent, který tak poprvé v sezoně nebodoval. Byl to každopádně víc souboj s počasím než regulérní závod a Loi se s tím na rozdíl od dalších jezdců mistrovsky vyrovnal.
První místo pro nováčka Rinse
Ve třídě Moto2 se o vítězství bojovalo až do posledního metru. Dvě kola před koncem se do sebe lehce opřeli Švýcar Aegerter a Fancouz Zarco, na čemž zřejmě nejvíc vydělal v té chvíli vedoucí Alex Rins a dojel si ve své premiérové sezoně v Moto2 pro první životní vítězství v této třídě.
Potřetí v sezoně Márquez
Z pole position startoval Marc Márquez, do první řady se vedle něj postavil týmový kolega Dani Pedrosa a Jorge Lorenzo. Vedoucí jezdec mistrovství Valentino Rossi stál až ve třetí řadě na osmém místě na roštu. Karel Abraham se v Indianapolisu ještě na start nepostavil.
Ihned po startu šel na první pozici Jorge Lorenzo, následován Márquezem a Pedrosou. Rossi začínal šestý, a jak se dalo očekávat, brzy postoupil na čtvrtou příčku, i když už s malou ztrátou na třetího Pedrosu. Před polovinou závodu se na čele ustálily souboje dvou dvojic, o první místo mezi Lorenzem a Márquzem a o třetí mezi Pedrosou a Rossim. V obou případech šlo o souboje Hondy s Yamahou. Také na dalších pozicích se bojovalo po dvojicích Andrea Iannone s Bradley Smithem a Cal Crutchlow s Polem Espargarem.
Deset kol před cílem postoupil Valentino Rossi na třetí místo, ale v dalším průběhu závodu ještě neměl nic jisté. Dani Pedrosa ho dvakrát na konci cílové roviny dokázal na chvíli překonat. Také v boji o vítězství přituhovalo. Marc Márquez se Jorge Lorenzovi přiblížil až k zadnímu kolu. Osm kol před cílem se na trati objevily první dešťové kapky, ale pršet nakonec nezačalo. Tři kola před cílem Márquez zaútočil a Lorenza předjel. Vedení už neopustil.
Letošní Indianapolis se tedy stal svědectvím dvou důležitých věcí. Jednak Valentino Rossi stále dál drží v této sezoně pódiové pozice, a pak, a to je hlavní důvod k oslavě, Hondě se opravdu podařilo pokořit hranici sedmi set vítězství v GP silničních motocyklů. Pro Marca Márqueze to znamená třetí letošní vítězství, Valentino Rossi zůstal na čele průběžného pořadí, i když se jeho náskok nad týmovým kolegou o čtyři body zmenšil.
Moto GP
Indianapolis (USA)
Moto3: 1. Loi (B), 2. McPhee (GB, oba Honda), 3. Oettl (D,), 4. Fenati (I), 5. I. Vinales (E, všichni KTM), 6. Bastianini (I, Honda)… 12. Hanika, 22. Kornfeil (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent (GB, Honda) 190, 2. Bastianini 134, 3. Fenati 112, 4. Oliveira (P, KTM) 103, 5. Vazquez (E, Honda) 96, 6. Binder (ZA, KTM) 83… 16. Hanika 33, 19. Kornfeil 19
Moto2: 1. Rins (E), 2. Zarco (F), 3. Morbidelli (I), 4. Aegerter (CH), 5. Rabat (E), 6. Lüthi (CH, všichni Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 199, 2. Rins 128, 3. Rabat 125, 4. Lüthi 109, 5. Lowes (GB, Speed Up) 107, 6. Simeon (B, Kalex) 92
MotoGP: 1. M. Márquez (E, Honda), 2. Lorenzo (E), 3. Rossi (I, oba Yamaha), 4. Pedrosa (E, Honda), 5. Iannone (I, Ducati), 6. Smith (GB, Yamaha)
Průběžně: 1. Rossi 195, 2. Lorenzo 186, 3. M. Márquez 139, 4. Iannone 129, 5. Smith 97, 6. Dovizioso (I, Ducati) 94
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...