Kornfeil a Hanika po prvním oficiálním testu

vydáno 14. 2. 2014, text Martin Jančálek (TZ Kornfeil) a Jiří Mikšík (TZ Hanika), foto MotoGP.com a Red Bull KTM Ajo

Po testování ve Valencii přišly zprávy obou našich jezdců MS třídy Moto3. Předkládáme tedy v plném znění obě tiskové zprávy a už teď se těšíme na pokračování testování v Jerezu.

TZ Jakuba Kornfeila:

Tato práce mě moc baví!
Okruh Ricarda Torma ležící nedaleko španělské Valencie hostil první oficiální předsezónní testy tříd Moto2 a Moto3. Na tomto pro všechny permanentní jezdce povinném měření sil pochopitelně nechyběl ani český reprezentant Jakub Kornfeil z Teamu Calvo.

Kornfeil tak měl možnost navázat na tři dny testování na okruhu v Almerii. Pravidelné zveřejňování oficiálních časů nám tak konečně mohlo napovědět, jakým směrem se bude soupeření v nejslabší třídě světového šampionátu ubírat. Nutno zmínit, že jezdci se velmi rychle přiblížili kvalifikačním časům minulého roku. Výjimkou nebyl ani Jakub Kornfeil. Svůj loňský kvalifikační čas s hodnotou 1:41.0 překonal již ve středu, když zaznamenal své nejrychlejší kolo testů s hodnotou 1:40.4. Poslední den už ale podmínky na valencijském závodišti nebyly tak přívětivé, když závodníky potrápil silný vítr. I tak se ale Kornfeil časově ustálil na hodnotách pod 1:41. Do celkového součtu se tedy Jakubovi zapsal již zmíněný čas ze středečního odpoledne, který jej zařadil na konečně třinácté místo. Na vítěžného Niccoló Antonelliho zaostal o 0.990 sekundy.

Jakub Kornfeil: „S testy ve Valencii jsem moc spokojený. Práce s týmem a lidmi v něm mě hrozně moc baví a cítím z toho velké pokroky. Jak jsem již říkal, mám k sobě celkem šest lidí. Mezi nimi je také specialista na pérování, což jsem nikdy předtím neměl. Společně s datarecordingářem pak dokáží na základě mých pocitů hledat efektivní řešení. I přes velkou profesionální úroveň je v týmu perfektní nálada a prakticky ideální prostředí na práci. Když se třeba něco nepodaří, nikdo to nedává najevo nějakou nabručenou náladou. Naším hlavním cílem bylo hledání ideální pozice na motorce, což se nám docela daří. Najeli jsme celkem dost kol a je moc dobře, že si na KTM čím dál více zvykám. Dnes jsem došel na to, že s tímto rámem je potřeba trošku jinak najíždět do zatáček. Musím je zkrátka více vyjet a pak zavřít. Během testů jsme se snažili držet počtu pneumatik, které budeme mít k dispozici také při závodech. Nepřezouvali jsme moc často a o to více si pak vážím toho, že dokážeme zajíždět poměrně rychlá kola i na ojetých pneumatikách. Na páté místo ztrácíme zhruba tři desetiny, což není neřešitelné. Navíc se někteří budou dovažovat a spousta věcí bude ještě trošku jinak. Přiznám se ale bez mučení, okruh ve Valencii zrovna moc nemusím a po těch třech dnech už ho mám docela dost. Teď se ale přesuneme do Jerezu, který mám mnohem raději.“

TZ Karla Haniky:

Karel Hanika má za sebou úvodní testy IRTA sezóny 2014
Po privátních testech v Almerii – minulý týden – se od 11. do 13. února 2014 konaly první letošní testy IRTA všech pilotů kubatury Moto3 na okruhu Ricarda Torma u Valencie.
Na těchto testech se představili všichni stabilní piloti nejslabší objemové kubatury MS-Moto3, mezi 33 nejlepšími jezdci nechyběl pochopitelně ani tovární jezdec KTM, český pilot Karel Hanika.

Ten sice začal na – pro něho úplně neznámém okruhu – opatrně, přesto mu po prvním testovacím dnu patřilo skvělé 12. místo se ztrátou 1.526 sec. na lídra a značkového kolegu Niccola Antonelliho a s 1,171 sec. odstupu na svého daleko zkušenějšího týmového kolegu Jacka Millera (pojede už 4. sezónu v seriálu GP).
„Pravdou je, že jsem začal velmi dobře. Zpočátku jsem nejezdil moc rychle, protože jsem se učil tuto trať, na které jsem vůbec poprvé, a navíc počasí nebylo moc dobré. Nicméně na konci jsme se zlepšili. V posledním kole jsem spadl a poranil si pravé zápěstí. Myslím si ale, že zítra to bude v pořádku. Budeme i nadále pracovat se zadní části motocyklu, ale také musím zlepšit styl jízdy v některých zatáčkách," zhodnotil první den testování Karel Hanika, který spadl stejně jako jeho týmový kolega Miller v zatáčce číslo "11".

Bohužel druhý den testování objel Kája pouze tři kola a pro velkou bolest musel testování ukončit a vyhledat ošetření v Clinica Mobile. Tam bylo naštěstí potvrzeno, že se nejedná o žádnou zlomeninu, ale přesto musel český jezdec odjet do místní nemocnice, kde se podrobil vyšetření magnetickou rezonancí. Ta potvrdila, že opravdu není nic zlomeného, a jedná se pouze o velký otok. Tím byl pro Karla ztracen celý druhý testovací den, ve kterém – jak se později ukázalo – zajeli jeho soupeři své nejlepší časy.
Třetí den se Karel Hanika přece jen vydal na trať a především dopoledne se zaměřil na objetí co největšího počtu kol bez ohledu na dosažené časy. Bylo z toho nakonec 21. místo v hodnocení závěrečného dne a po třech dnech – v jeho případě po pouhých dvou dnech – pozice 24.

Už od příštího úterý čekají na Karla Haniku druhé letošní testy IRTA, ty se konají na dalším španělském okruhu Jerez de la Frontera.
My samozřejmě přejeme brněnskému studentovi a továrnímu pilotovi KTM, aby se do 18. února jeho pravé zápěstí aspoň částečně uzdravilo a Karel Hanika mohl všechny tři dny testování na jihu Španělska absolvovat s plným nasazením.





Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife