Kornfeil a Hanika po prvním oficiálním testu

vydáno 14. 2. 2014, text Martin Jančálek (TZ Kornfeil) a Jiří Mikšík (TZ Hanika), foto MotoGP.com a Red Bull KTM Ajo

Po testování ve Valencii přišly zprávy obou našich jezdců MS třídy Moto3. Předkládáme tedy v plném znění obě tiskové zprávy a už teď se těšíme na pokračování testování v Jerezu.

TZ Jakuba Kornfeila:

Tato práce mě moc baví!
Okruh Ricarda Torma ležící nedaleko španělské Valencie hostil první oficiální předsezónní testy tříd Moto2 a Moto3. Na tomto pro všechny permanentní jezdce povinném měření sil pochopitelně nechyběl ani český reprezentant Jakub Kornfeil z Teamu Calvo.

Kornfeil tak měl možnost navázat na tři dny testování na okruhu v Almerii. Pravidelné zveřejňování oficiálních časů nám tak konečně mohlo napovědět, jakým směrem se bude soupeření v nejslabší třídě světového šampionátu ubírat. Nutno zmínit, že jezdci se velmi rychle přiblížili kvalifikačním časům minulého roku. Výjimkou nebyl ani Jakub Kornfeil. Svůj loňský kvalifikační čas s hodnotou 1:41.0 překonal již ve středu, když zaznamenal své nejrychlejší kolo testů s hodnotou 1:40.4. Poslední den už ale podmínky na valencijském závodišti nebyly tak přívětivé, když závodníky potrápil silný vítr. I tak se ale Kornfeil časově ustálil na hodnotách pod 1:41. Do celkového součtu se tedy Jakubovi zapsal již zmíněný čas ze středečního odpoledne, který jej zařadil na konečně třinácté místo. Na vítěžného Niccoló Antonelliho zaostal o 0.990 sekundy.

Jakub Kornfeil: „S testy ve Valencii jsem moc spokojený. Práce s týmem a lidmi v něm mě hrozně moc baví a cítím z toho velké pokroky. Jak jsem již říkal, mám k sobě celkem šest lidí. Mezi nimi je také specialista na pérování, což jsem nikdy předtím neměl. Společně s datarecordingářem pak dokáží na základě mých pocitů hledat efektivní řešení. I přes velkou profesionální úroveň je v týmu perfektní nálada a prakticky ideální prostředí na práci. Když se třeba něco nepodaří, nikdo to nedává najevo nějakou nabručenou náladou. Naším hlavním cílem bylo hledání ideální pozice na motorce, což se nám docela daří. Najeli jsme celkem dost kol a je moc dobře, že si na KTM čím dál více zvykám. Dnes jsem došel na to, že s tímto rámem je potřeba trošku jinak najíždět do zatáček. Musím je zkrátka více vyjet a pak zavřít. Během testů jsme se snažili držet počtu pneumatik, které budeme mít k dispozici také při závodech. Nepřezouvali jsme moc často a o to více si pak vážím toho, že dokážeme zajíždět poměrně rychlá kola i na ojetých pneumatikách. Na páté místo ztrácíme zhruba tři desetiny, což není neřešitelné. Navíc se někteří budou dovažovat a spousta věcí bude ještě trošku jinak. Přiznám se ale bez mučení, okruh ve Valencii zrovna moc nemusím a po těch třech dnech už ho mám docela dost. Teď se ale přesuneme do Jerezu, který mám mnohem raději.“

TZ Karla Haniky:

Karel Hanika má za sebou úvodní testy IRTA sezóny 2014
Po privátních testech v Almerii – minulý týden – se od 11. do 13. února 2014 konaly první letošní testy IRTA všech pilotů kubatury Moto3 na okruhu Ricarda Torma u Valencie.
Na těchto testech se představili všichni stabilní piloti nejslabší objemové kubatury MS-Moto3, mezi 33 nejlepšími jezdci nechyběl pochopitelně ani tovární jezdec KTM, český pilot Karel Hanika.

Ten sice začal na – pro něho úplně neznámém okruhu – opatrně, přesto mu po prvním testovacím dnu patřilo skvělé 12. místo se ztrátou 1.526 sec. na lídra a značkového kolegu Niccola Antonelliho a s 1,171 sec. odstupu na svého daleko zkušenějšího týmového kolegu Jacka Millera (pojede už 4. sezónu v seriálu GP).
„Pravdou je, že jsem začal velmi dobře. Zpočátku jsem nejezdil moc rychle, protože jsem se učil tuto trať, na které jsem vůbec poprvé, a navíc počasí nebylo moc dobré. Nicméně na konci jsme se zlepšili. V posledním kole jsem spadl a poranil si pravé zápěstí. Myslím si ale, že zítra to bude v pořádku. Budeme i nadále pracovat se zadní části motocyklu, ale také musím zlepšit styl jízdy v některých zatáčkách," zhodnotil první den testování Karel Hanika, který spadl stejně jako jeho týmový kolega Miller v zatáčce číslo "11".

Bohužel druhý den testování objel Kája pouze tři kola a pro velkou bolest musel testování ukončit a vyhledat ošetření v Clinica Mobile. Tam bylo naštěstí potvrzeno, že se nejedná o žádnou zlomeninu, ale přesto musel český jezdec odjet do místní nemocnice, kde se podrobil vyšetření magnetickou rezonancí. Ta potvrdila, že opravdu není nic zlomeného, a jedná se pouze o velký otok. Tím byl pro Karla ztracen celý druhý testovací den, ve kterém – jak se později ukázalo – zajeli jeho soupeři své nejlepší časy.
Třetí den se Karel Hanika přece jen vydal na trať a především dopoledne se zaměřil na objetí co největšího počtu kol bez ohledu na dosažené časy. Bylo z toho nakonec 21. místo v hodnocení závěrečného dne a po třech dnech – v jeho případě po pouhých dvou dnech – pozice 24.

Už od příštího úterý čekají na Karla Haniku druhé letošní testy IRTA, ty se konají na dalším španělském okruhu Jerez de la Frontera.
My samozřejmě přejeme brněnskému studentovi a továrnímu pilotovi KTM, aby se do 18. února jeho pravé zápěstí aspoň částečně uzdravilo a Karel Hanika mohl všechny tři dny testování na jihu Španělska absolvovat s plným nasazením.





Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Špeciálne farby MotoGP - 2010 až 2021
  • Drnovy testy z pravěku - Aprilia RSV 1000R |  Ducati 999 | Suzuki GSX-R 750
  • Špeciálne farby MotoGP - 2003 až 2009
  • Motorbike 9/2021
  • Drnovy testy z pravěku - 2005 Suzuki GSX-R 600

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny v 11:22
Memoriálu Luboše Tomíčka za dveřmi!

52. ročník Memoriálu Luboše Tomíčka se uskuteční 4. října, den po Zlaté přilbě, s ročním zpožděním. Původně plánovaný 52. ročník na loňský rok se nemohl kvůli zpřísnění vládních opatření konat. Z tohoto důvodu museli pořadatelé z Auto klubu Markéta závod odložit. Věříme, že se v letošním roce situace opakovat nebude a všichni si budou moci společně opět uctít památku skvělého československého jezdce na stadionu Markéta.

Harmonogram závodu:
13:00        Otevření pokladen
16:00        Otevření stadionu
18:00        Slavnostní nástup
18:10        Start závodu
cca 20:30    Konec závodu
20:40        Závěrečný ohňostroj

Zdroje: Auto klub Markéta při PSK Olymp Praha

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 2 dny v 10:28
Společnost Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli!

Piaggio Group vyhrává soud první instance o porušení evropského patentu proti společnosti Peugeot Motocycles v Paříži a Miláně. Po názvu Vespa je uznána také jedinečnost skútru Piaggio MP3.

Rozhodnutí pařížského soudu rovněž zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Francie vyrábět, inzerovat, prodávat, dovážet, vyvážet, používat a/nebo vlastnit jakýkoli tříkolový skútr, který využívá ovládacího systému patentovaného společností Piaggio Group (včetně modelu Peugeot Metropolis), pod hrozbou zaplacení pokuty za každé padělané vozidlo.

Soud v Miláně zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Itálie dovážet, vyvážet, prodávat a inzerovat (offline i online) model Peugeot Metropolis pod hrozbou pokuty ve výši € 6 000 stanovené za každé vozidlo, prodané po 30denní lhůtě od vyhlášení rozsudku. Společnost Peugeot Motocycles musí dále stáhnout všechna padělaná vozidla z prodeje v Itálii během 90 dnů pod hrozbou další pokuty ve výši € 10 000 za každý den prodlení ve vykonání příkazu.

Zdroje: Piaggio Group

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 4 dny v 15:59
OK, tohle skutečně stojí za přečtení, Šeri pokračuje moc pěkným článkem z prostředí MotoGP o speciálních barvách!

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 11:12
Piaty test z archívu - Drnovy testy z pravěku, tentokrát porovnávací test!

"Račte se zúčastnit vyprávění, kterak se snadno dostanete na hranu. Nechci říkat přímo snadno a bezpečně, ale rozhodně snadno a zábavně...."

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...