Kornfeil a Hanika po testování v Jerezu

vydáno 21. 2. 2014, text Calvo eam a Red Bull KTM Ajo

Výborné výsledky obou našich zástupců ve druhém testu třídy Moto3 komentovali naši jezdci takto:


Jakub Kornfeil:
S úsměvem na rtech
S úsměvem na rtech a také velkou spokojeností se může po druhém oficiálním testování vydat ke svému domovu v Rohatci u Hodonína závodník týmu Calvo Jakub Kornfeil. Ve třech dnech příprav na start sezony 2014 se náš reprezentant hned několikrát blýskl umístěními v nejvyšších patrech tabulky.
Kornfeil o sobě dával řádně vědět už od samého začátku testů. Ve všech jízdách se totiž český závodník umístil mezi nejrychlejší desítkou. Ta nejlepší možná zpráva pro českého motocyklového fanouška ale přišla až ve třetím a také závěrečném dnu testů. Ráno to sice s počasím na okruhu Jerez de la Frontera nevypadalo zrovna nejlépe -tento nádherný jihošpanělský okruh zahalila mlha. Pro odpolední trénink už ale podmínky byly téměř ideální. Právě v odpolední sekci s pořadovým číslem osm dokázal český závodník Jakub Kornfeil zastavit stopky na čase 1:46.256, zajet tak momentálně nejrychlejší kolo všech dnů, ujmout se průběžného vedení a neoficiálně překonat traťový rekord. Tím ale testy neskončily. Závodníky ještě čekal smíšený trénink s třídou Moto2. Tam už náš pilot své absolutorium nepřekonal. Kdo se ale přes prozatímně nejrychlejší čas našeho borce dostal, byl Australan Jack Miller, který tak Kornfeila odsunul na konečné druhé místo.
Jakub Kornfeil: „Mám za sebou další test a musím říct, že opět velmi pozitivní. Ve Valencii jsme si říkali, že v Jerezu už by se mohlo podařit i nějaké solidní umístění. To se povedlo. V dnešní odpolední sekci, kdy už trať byla po té ranní mlhové pokrývce v perfektní kondici, se mi podařilo dostat do velmi dobrého tempa. Měl jsem tam několik kol pod 1.47. A pak to přišlo. Absolutně perfektní kolo, všechno mně vyšlo, zkrátka kolo, které jsem si přál zajet calé tři dny, a 1.46:256 bylo na světě. Je to naprosto neskutečný čas a úplně parádní pocit. Navíc jsem to zajel opět sám, což je prostě fantazie. Motorka fungovala výborně. Je neuvěřitelné, jak profesionálně Team Calvo pracuje. Ještě nedávno jsem koukal na to, jaké detaily se nastavují na motocyklech královské kubatury, kde inženýři zohledňují snad všechny faktory trati, počasí apod. Nyní to v mém týmu funguje stejně! Budu se opakovat, ale pracovat s takovými lidmi je prostě radost. Nemenší radost mám, když vidím své jméno na druhé pozici celkově. V žádném případě se tím ale nesmíme nechat ukolébat a usnout na vavřínech. Jsou to jen testy a my se musíme perfektně soustředit na další práci, abychom takové a možná i o kapku lepší výsledky zopakovali také v budoucnu. Navíc vidět v první čtveřici dva Čechy, to je doufám pěkná pozvánka pro fandy české silnice, aby nás sledovali a dál drželi palce.“

Karel Hanika:
Tisková zpráva 3-2014
Testy IRTA - Brno, 20. února 2014
Hanika Racing Team
Tovární pilot týmu Red Bull KTM Ajo Karel Hanika absolvoval testy IRTA na okruhu Jerez de la Frontera. Byly to druhé letošní oficiální testy kubatury Moto3 a pro Karla Haniku dopadly opravdu skvěle, když se po třech dnech umístil na senzačním čtvrtém místě.
Karel Hanika nastupoval k těmto testům se zraněním pravého zápěstí, které si přivodil na minulých testech IRTA na okruhu Ricarda Torma u Valencie. Proto také začal třídenní testování od úterý 18.2.do čtvrtka 20.2.trochu opatrněji a po prvním dni byl na 8. místě. „Počasí v úterý nebylo zrovna nejlepší, takže pokud bude druhý den lepší, tak se jistě zlepšíme. Jinak jsem spokojen s tím, jak první den probíhal. Moje zápěstí už není pro mě žádným velkým problémem, jen poslední hodinu jsem cítil, že je už trochu přetížené. V každém případě je to o mnoho lepší než ve Valencii. A během několika dní už budu 100% fit".

Druhý den ale brněnský jezdec hodně zrychlil a podařilo se mu z času 1:47.960 dostat na skvělých 1:46.645, tedy se zlepšil o 1.315 sec.
"Tak dnes jsem opravdu velmi spokojený. Skoro celý den jsme jezdili na ojetých pneumatikách, abych na nich získal lepší cit a i rychlost. Tento cíl se nám podařilo splnit. Na konci testování jsme obuli nové a hned šel čas hodně dolů. Celkově jsem druhý za Jackem a Danny je třetí, takže tým je opravdu spokojený. Díky moc mým mechanikům a těším se na zítra," zhodnotil velmi úspěšný druhý den testování Kája Hanika.

Závěrečný den se podařilo našemu továrnímu pilotovi KTM zajet čas 1:46.796, kterým obsadil finálový den místo páté, a to v celkovém pořadí po třech dnech testování znamenalo pro nováčka šampionátu fantastické 4. místo. Na svého daleko zkušenějšího týmového kolegu Jacka Millera ztratil brněnský student pouhých 0.599 sec., což je doslova fantazie.
„Jsem velmi rád za tyto testy. Dnes jsem mohl jet ještě trochu rychleji, ale nemělo cenu to moc lámat přes koleno. Objel celkem 46 kol a to je pro závod daleko důležitějšínež jedno rychlé kolo. Taky jsme dnes hodně zapracovali na nastavení, navíc náš motor měl najeto už přes 1 000 km, takže na příštích testech by to mělo být ještě lepší. A díky mým mechanikům za skvělou práci,“ byl velmi spokojený po testech IRTA v Jerezu Karel Hanika.

Další testy čekají na Karla Haniku opět v Jerezu, a sice od 11. do 13. března. Pak už se rozběhne letošní sezona opravdu naplno, od 20. do 23. března se v dalekém Kataru pojede úvodní závod sezony 2014, pro našeho pilota jeho první rok závodění v seriálu Grand Prix.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife