Před startem Dakaru s Pabiškou, Svitkem a Krajčovičem

vydáno 5. 1. 2014, text Lukáš Pour, SP Moto, foto Veselý, Radek Petržilka, SP moto

Těsně před odletem na letošní ročník Rally DAKAR se o poslední dojmy a cíle podělil David Pabiška a Štefan Svitko.

Jaké jsou tvoje cíle na Dakaru 2014?

David: Jsme na začátku, jsme nový tým, jsme všem na očích. Někteří nás berou za nováčky, i když já už patřím v uvozovkách k inventáři. Byl bych rád, kdybychom všichni dojeli ve zdraví, což je nejdůležitější, ale zároveň s výsledkem, na kterém se bude dát stavět po další roky. Celý projekt je rozvržen do 3 let, a čím lepší bude letošní výsledek, tím lepší bude pozice do dalších let. Já osobně bych se rád pokusil zlepšit si své nejlepší umístění a samozřejmě pro to udělám vše, co bude v mých silách. Podmínky a techniku na tento cíl máme, záležet bude i na štěstí.

Štefan: Je to můj pátý Dakar. Těším se na něj, ale mám i obavy, hlavně proto, že už jsem na Dakaru zažil všechno - dojel jsem na dobrém umístění, odstoupil kvůli poruše i kvůli zranění, takže v první řadě se chci vrátit domů zdravý a byl bych samozřejmě velmi šťastný za dobrý výsledek. Pátý jsem už byl, čtvrté místo mi obsadil v loňském ročníku Ivan Jakeš a já chci opět posunout slovenské maximum, takže bych chtěl dojet na 3. místě. Je to samozřejmě pouze přání, ale jsem závodník, bojovný typ, chci vyhrávat, takže se o to poperu. V přípravě jsem pro to udělal maximum a maximum odvedu i na trati.

Co říkáš na trať a etapy, jejich délku, maratónské etapy?

Štefan: Dakar je dlouhý a tento rok obzvlášť, najedeme přes 9500 kilometrů a budou i delší etapy než dříve. V minulých ročnících, které jsem absolvoval, byla vždy jen jedna etapa s délkou přes 600 kilometrů, letos jsou minimálně tři. Letošní novinkou jsou dvě etapy v Bolivii, které jsou navíc maratónské, takže bez asistence teamu.
Pořadatel slibuje, že půjde o nejtěžší Dakar, ale to ostatně tvrdí každý rok, ale to se nedá srovnávat, těžké je to vždy.
Pro mě bude velice složité ranní vstávání, do některých etap budeme vstávat velmi brzo, někdy i ve tři hodiny ráno, což je pro mě hotové peklo. Ale vstanu. :-)

Po nekonečných přípravách, přesunech techniky i členů týmu konečně nadešel den D. V sobotu 4. ledna přejeli jezdci česko-slovenského týmu SP MOTO David Pabiška a Štefan Svitko startovní rampu Dakaru 2014 v argentinském Rosariu a nejslavnější dálková rally tak pro tým SP MOTO začala.

Manažer týmu Ervín Krajčovič

Jaká je nálada v týmu, jaké byly poslední dny a hodiny před startem?

Krajčovič: V pátek 3. ledna, kdy se celý tým konečně sešel v Argentině, jsme absolvovali celodenní administrativní maratón technických přejímek a akreditací, což bylo velice náročné pro každého člena týmu. Nyní již máme za sebou slavnostní start, nálada v týmu je pozitivní a všichni se na závod těšíme. Přesto k němu přistupujeme s respektem, abychom nic nepodcenili v přípravě a organizaci.

S jakou taktikou jdete do závodu a do prvních etap?

Krajčovič: Je známo, že cca prvních 30 jezdců má v následujícím dni lepší podmínky na trati. V první etapě nebudou časové rozestupy velké, ale dobrá startovní pozice v další etapě je základ, na kterém bychom mohli dále stavět, proto je třicítka naše první meta.
Na závěr bych chtěl jménem celého týmu poděkovat všem fanouškům za podporu, kterou nám na facebookových profilech SP MOTO a Moto Racing Group vyjadřují.

PS: Budeme ji každým dnem potřebovat víc a víc.


1. etapa - 5. 1. Rosario - San Luis
Spojovací úseky: 629 km
Rychlostní zkouška: 180 km
V průběhu prvního závodního dne nás čeká více než 800 km. Soutěžící vstanou velmi brzy, aby vyrazili na cestu po silnicích regionu Cordoba a odstartovali závod na úzkých cestách, které budou vyžadovat maximální ostražitost. David se Štefanem se budou muset vyrovnat se s náročnými kamennými úseky i se skoky přes horizont a otestují si tak svoji fyzickou i technickou připravenost. Přestože v této fázi závodu nebudou výrazné časové mezery mezi jezdci, je důležité stanovit si dobrou výchozí pozici v celkovém pořadí.


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife