Před startem Dakaru s Pabiškou, Svitkem a Krajčovičem

vydáno 5. 1. 2014, text Lukáš Pour, SP Moto, foto Veselý, Radek Petržilka, SP moto

Těsně před odletem na letošní ročník Rally DAKAR se o poslední dojmy a cíle podělil David Pabiška a Štefan Svitko.

Jaké jsou tvoje cíle na Dakaru 2014?

David: Jsme na začátku, jsme nový tým, jsme všem na očích. Někteří nás berou za nováčky, i když já už patřím v uvozovkách k inventáři. Byl bych rád, kdybychom všichni dojeli ve zdraví, což je nejdůležitější, ale zároveň s výsledkem, na kterém se bude dát stavět po další roky. Celý projekt je rozvržen do 3 let, a čím lepší bude letošní výsledek, tím lepší bude pozice do dalších let. Já osobně bych se rád pokusil zlepšit si své nejlepší umístění a samozřejmě pro to udělám vše, co bude v mých silách. Podmínky a techniku na tento cíl máme, záležet bude i na štěstí.

Štefan: Je to můj pátý Dakar. Těším se na něj, ale mám i obavy, hlavně proto, že už jsem na Dakaru zažil všechno - dojel jsem na dobrém umístění, odstoupil kvůli poruše i kvůli zranění, takže v první řadě se chci vrátit domů zdravý a byl bych samozřejmě velmi šťastný za dobrý výsledek. Pátý jsem už byl, čtvrté místo mi obsadil v loňském ročníku Ivan Jakeš a já chci opět posunout slovenské maximum, takže bych chtěl dojet na 3. místě. Je to samozřejmě pouze přání, ale jsem závodník, bojovný typ, chci vyhrávat, takže se o to poperu. V přípravě jsem pro to udělal maximum a maximum odvedu i na trati.

Co říkáš na trať a etapy, jejich délku, maratónské etapy?

Štefan: Dakar je dlouhý a tento rok obzvlášť, najedeme přes 9500 kilometrů a budou i delší etapy než dříve. V minulých ročnících, které jsem absolvoval, byla vždy jen jedna etapa s délkou přes 600 kilometrů, letos jsou minimálně tři. Letošní novinkou jsou dvě etapy v Bolivii, které jsou navíc maratónské, takže bez asistence teamu.
Pořadatel slibuje, že půjde o nejtěžší Dakar, ale to ostatně tvrdí každý rok, ale to se nedá srovnávat, těžké je to vždy.
Pro mě bude velice složité ranní vstávání, do některých etap budeme vstávat velmi brzo, někdy i ve tři hodiny ráno, což je pro mě hotové peklo. Ale vstanu. :-)

Po nekonečných přípravách, přesunech techniky i členů týmu konečně nadešel den D. V sobotu 4. ledna přejeli jezdci česko-slovenského týmu SP MOTO David Pabiška a Štefan Svitko startovní rampu Dakaru 2014 v argentinském Rosariu a nejslavnější dálková rally tak pro tým SP MOTO začala.

Manažer týmu Ervín Krajčovič

Jaká je nálada v týmu, jaké byly poslední dny a hodiny před startem?

Krajčovič: V pátek 3. ledna, kdy se celý tým konečně sešel v Argentině, jsme absolvovali celodenní administrativní maratón technických přejímek a akreditací, což bylo velice náročné pro každého člena týmu. Nyní již máme za sebou slavnostní start, nálada v týmu je pozitivní a všichni se na závod těšíme. Přesto k němu přistupujeme s respektem, abychom nic nepodcenili v přípravě a organizaci.

S jakou taktikou jdete do závodu a do prvních etap?

Krajčovič: Je známo, že cca prvních 30 jezdců má v následujícím dni lepší podmínky na trati. V první etapě nebudou časové rozestupy velké, ale dobrá startovní pozice v další etapě je základ, na kterém bychom mohli dále stavět, proto je třicítka naše první meta.
Na závěr bych chtěl jménem celého týmu poděkovat všem fanouškům za podporu, kterou nám na facebookových profilech SP MOTO a Moto Racing Group vyjadřují.

PS: Budeme ji každým dnem potřebovat víc a víc.


1. etapa - 5. 1. Rosario - San Luis
Spojovací úseky: 629 km
Rychlostní zkouška: 180 km
V průběhu prvního závodního dne nás čeká více než 800 km. Soutěžící vstanou velmi brzy, aby vyrazili na cestu po silnicích regionu Cordoba a odstartovali závod na úzkých cestách, které budou vyžadovat maximální ostražitost. David se Štefanem se budou muset vyrovnat se s náročnými kamennými úseky i se skoky přes horizont a otestují si tak svoji fyzickou i technickou připravenost. Přestože v této fázi závodu nebudou výrazné časové mezery mezi jezdci, je důležité stanovit si dobrou výchozí pozici v celkovém pořadí.


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 3 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 5 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...