Karel Hanika má za sebou první úspěšné testy s továrním týmem Red Bull KTM Ajo
vydáno 16. 11. 2013, text Hanika Racing Team , foto Red Bull KTM Ajo Team
Po skončení skvělé a neuvěřitelně úspěšné sezony 2013, celkovém vítězství v Red-Bull-Rookies-Cupu a zisuk titulu mistra Evropy, má za sebou Karel Hanika první oficiální testy na jihu Španělska, na okruhu Jerez de la Frontera. Ty se konaly 14. a 15. listopadu a pro našeho jezdce to bylo jak první seznámení s novým továrním motocyklem KTM RC 250 GP, tak také první seznámení s finským týmem Red Bull KTM Ajo, jenž je oficiálním továrním týmem rakouské značky KTM v mistrovství světa kubatury Moto3. Pro Káju Haniku tak prakticky začala sezona 2014, jeho první sezona Grand Prix.
Na okruhu v Andalusii testovali kromě Karla Haniky nejen jeho noví týmoví kolegové Australan Jack Miller a Brit Danny Kent, nýbrž i tovární tým indické značky Mahindra ve složení Miguel Oliveira a Arthur Sissis, a také tovární jezdec německého Kalexu Philipp Öttl či syn manažera nového Hanikova týmu Aki Aja Niklas Ajo.
Ačkoliv hlavním úkolem pro našeho pilota nebylo jistě zajíždět extrémně rychlé časy, nýbrž v první řadě absolvovat co nejvíce kol s novým motocyklem a s různými nastaveními, Kája Hanika si vůbec v ničem nezadal s daleko zkušenějšími soupeři, kteří mají na svých kontech už řadu závodů v Grand Prix MS-Moto3, a oba dva dny testů dokončil v top 3 časových tabulek, tedy první den jako druhý a finálové testování na místě třetím.
Brněnský jezdec tak mohl být se svým premiérovým testováním spokojen: „Pravdou je, že motocykl, na kterém jsem dnes jezdil, se liší od toho, na který jsem byl zvyklý. Musím tedy najezdit co nejvíce kilometrů v rychlém tempu. Každopádně si myslím, že jsme udělali významný krok vpřed. Tvrdě jsme pracovali, měnili jsme nastavení a našli řešení, které nám umožnilo jezdit rychleji a rychleji. Už se nemůžu dočkat, až budu zpátky na KTM a budu mít další dobrý den testování. Tým odvedl skvělou práci, jsem velmi šťastný,“ řekl po prvním dni testů český jezdec továrního týmu Red Bull KTM Ajo Karel Hanika.
"Dnes jsme udělali významný krok vpřed, když jsme odtestovali hodně kol. Druhý den testů jsme se zaměřili na testování různých konfigurací nastavení. V závěru jsme měli dobrou rychlost, jeli jsme na čas 1:47 ", a myslím si, že to je velmi důležité pro příští sezonu. Musím poděkovat celému týmu za práci, kterou odvedl, protože se snažil, co bylo v jeho silách, tedy stejně jako já. Věřím, že příští rok, pokud budeme pokračovat dobře v práci, můžeme dosáhnout dobrých výsledků," zhodnotil druhý den testů Karel Hanika.
A hodně spokojen byl i jeho týmový šéf Aki Ajo: "Jak se dalo očekávat, Karel Hanika má velký talent a odvedl velmi dobrou práci, možná ještě lepší, než jsme očekávali! Jsem rád, že byl velmi konzistentní, a to zejména v závěru testů."
Moto3 World Championship 2014 - Test Jerez de la Frontera, 1. den
1. Jack Miller – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.291
2. Karel Hanika – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.827
3. Niklas Ajo – Avant Tecno – KTM RC 250 GP – 1’47.860
4. Philipp Öttl – Interwetten Paddock Moto3 – KALEX KTM – 1’48.082
5. Danny Kent – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’48.138
6. Miguel Oliveira – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.228
7. Arthur Sissis – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.793
Moto3 World Championship 2014 - Test Jerez de la Frontera, 2. den
1. Jack Miller – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.290
2. Danny Kent – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.692
3. Karel Hanika – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.781
4. Niklas Ajo – Avant Tecno – KTM RC 250 GP – 1’47.876
5. Philipp Öttl – Interwetten Paddock Moto3 – KALEX KTM – 1’47.939
6. Arthur Sissis – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.574
7. Miguel Oliveira – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’49.079
Moto3 World Championship 2014 - Test Jerez de la Frontera, po 2 dnech
1. Jack Miller – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.290 (2. den testování)
2. Danny Kent – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.692 (2.)
3. Karel Hanika – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.781 (2.)
4. Niklas Ajo – Avant Tecno – KTM RC 250 GP – 1’47.860 (1.)
5. Philipp Öttl – Interwetten Paddock Moto3 – KALEX KTM – 1’47.939 (2.)
6. Miguel Oliveira – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.228 (1.)
7. Arthur Sissis – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.574 (2.)
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...