Karel Hanika má za sebou první úspěšné testy s továrním týmem Red Bull KTM Ajo

vydáno 16. 11. 2013, text Hanika Racing Team , foto Red Bull KTM Ajo Team

Po skončení skvělé a neuvěřitelně úspěšné sezony 2013, celkovém vítězství v Red-Bull-Rookies-Cupu a zisuk titulu mistra Evropy, má za sebou Karel Hanika první oficiální testy na jihu Španělska, na okruhu Jerez de la Frontera. Ty se konaly 14. a 15. listopadu a pro našeho jezdce to bylo jak první seznámení s novým továrním motocyklem KTM RC 250 GP, tak také první seznámení s finským týmem Red Bull KTM Ajo, jenž je oficiálním továrním týmem rakouské značky KTM v mistrovství světa kubatury Moto3. Pro Káju Haniku tak prakticky začala sezona 2014, jeho první sezona Grand Prix.

Na okruhu v Andalusii testovali kromě Karla Haniky nejen jeho noví týmoví kolegové Australan Jack Miller a Brit Danny Kent, nýbrž i tovární tým indické značky Mahindra ve složení Miguel Oliveira a Arthur Sissis, a také tovární jezdec německého Kalexu Philipp Öttl či syn manažera nového Hanikova týmu Aki Aja Niklas Ajo.
Ačkoliv hlavním úkolem pro našeho pilota nebylo jistě zajíždět extrémně rychlé časy, nýbrž v první řadě absolvovat co nejvíce kol s novým motocyklem a s různými nastaveními, Kája Hanika si vůbec v ničem nezadal s daleko zkušenějšími soupeři, kteří mají na svých kontech už řadu závodů v Grand Prix MS-Moto3, a oba dva dny testů dokončil v top 3 časových tabulek, tedy první den jako druhý a finálové testování na místě třetím.
Brněnský jezdec tak mohl být se svým premiérovým testováním spokojen: „Pravdou je, že motocykl, na kterém jsem dnes jezdil, se liší od toho, na který jsem byl zvyklý. Musím tedy najezdit co nejvíce kilometrů v rychlém tempu. Každopádně si myslím, že jsme udělali významný krok vpřed. Tvrdě jsme pracovali, měnili jsme nastavení a našli řešení, které nám umožnilo jezdit rychleji a rychleji. Už se nemůžu dočkat, až budu zpátky na KTM a budu mít další dobrý den testování. Tým odvedl skvělou práci, jsem velmi šťastný,“ řekl po prvním dni testů český jezdec továrního týmu Red Bull KTM Ajo Karel Hanika.
"Dnes jsme udělali významný krok vpřed, když jsme odtestovali hodně kol. Druhý den testů jsme se zaměřili na testování různých konfigurací nastavení. V závěru jsme měli dobrou rychlost, jeli jsme na čas 1:47 ", a myslím si, že to je velmi důležité pro příští sezonu. Musím poděkovat celému týmu za práci, kterou odvedl, protože se snažil, co bylo v jeho silách, tedy stejně jako já. Věřím, že příští rok, pokud budeme pokračovat dobře v práci, můžeme dosáhnout dobrých výsledků," zhodnotil druhý den testů Karel Hanika.
A hodně spokojen byl i jeho týmový šéf Aki Ajo: "Jak se dalo očekávat, Karel Hanika má velký talent a odvedl velmi dobrou práci, možná ještě lepší, než jsme očekávali! Jsem rád, že byl velmi konzistentní, a to zejména v závěru testů."

Moto3 World Championship 2014 - Test Jerez de la Frontera, 1. den
1. Jack Miller – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.291
2. Karel Hanika – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.827
3. Niklas Ajo – Avant Tecno – KTM RC 250 GP – 1’47.860
4. Philipp Öttl – Interwetten Paddock Moto3 – KALEX KTM – 1’48.082
5. Danny Kent – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’48.138
6. Miguel Oliveira – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.228
7. Arthur Sissis – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.793

Moto3 World Championship 2014 - Test Jerez de la Frontera, 2. den

1. Jack Miller – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.290
2. Danny Kent – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.692
3. Karel Hanika – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.781
4. Niklas Ajo – Avant Tecno – KTM RC 250 GP – 1’47.876
5. Philipp Öttl – Interwetten Paddock Moto3 – KALEX KTM – 1’47.939
6. Arthur Sissis – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.574
7. Miguel Oliveira – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’49.079

Moto3 World Championship 2014 - Test Jerez de la Frontera, po 2 dnech

1. Jack Miller – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.290 (2. den testování)
2. Danny Kent – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.692 (2.)
3. Karel Hanika – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 1’47.781 (2.)
4. Niklas Ajo – Avant Tecno – KTM RC 250 GP – 1’47.860 (1.)
5. Philipp Öttl – Interwetten Paddock Moto3 – KALEX KTM – 1’47.939 (2.)
6. Miguel Oliveira – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.228 (1.)
7. Arthur Sissis – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – 1’48.574 (2.)


Diskuze k článku


Přečtěte si také

Provizorní startovní listiny silničního MS 2014  25. 11. 2013  

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife