Testy nedopadly podle představ

vydáno 1. 4. 2010, text TZ, foto pesek52.cz

Lukáš Pešek má za sebou testovací program před startem mistrovství světa silničních motocyklů třídy Moto2. Postupně absolvoval tři třídenní IRTA testy ve Valencii a dvakrát v Jerezu. První dva testy byly ve znamení seznamování se s technikou a práce na základním nastavení motocyklu, poslední test negativně ovlivnily tři pády našeho závodníka.

Testy ve Valencii znamenaly pro Lukáše vůbec první seznámení s technikou i s novým týmem. Cílem testů bylo tedy v první řadě nastavení systému spolupráce jezdce s týmem a pak také vyzkoušení různých nastavení motocyklu pro získání základního set-upu podvozku, elektroniky motoru a spojky. V následujících testech v Jerezu se pracovalo dále na nastavení motocyklu, na němž se již podílel i nově angažovaný specialista, který bude Lukášovi k dispozici po celou sezónu. Výsledky se dostavily a Lukáš v posledním dni testů zajel na mokré trati 9. nejrychlejší čas.
 
Závěrečné testy v Jerezu začal náš jezdec výrazným zlepšením, když hned úvodní den zrychlil oproti předcházejícím testům o více než vteřinu a jen 0,5 vteřiny zaostával za nejlepší desítkou. Druhý den však měl Lukáš ve velké rychlosti těžký pád, který negativně ovlivnil další průběh testů. Naštěstí pád neznamenal žádné zranění, a tak se potlučený Lukáš opět posadil na motocykl a znovu se dostával do potřebného tempa. Zanedlouho však upadl podruhé a v neděli již dále nezrychlil. Pro poslední den testů se po analýze dat kompletně předělalo nastavení motocyklu a Lukáš nastoupil s odhodláním vylepšit své maximum o jednu vteřinu. Přemíra snahy bohužel vyústila v další pád. Po opravě motocyklu se tým chtěl koncentrovat na závěrečnou hodinu testů, začalo ale pršet a šance na zlepšení byla pryč. Lukášovi se tak do celkového pořadí počítal čas z prvního dne, se kterým ve velmi vyrovnaném poli čtyřiceti závodníků obsadil 30. místo se ztrátou necelých dvou vteřin na prvního Cortiho.
 
Lukáš Pešek:
„V prvních dvou testech jsme udělali obrovský kus práce, ve které jsme pokračovali správným směrem i první den v Jerezu. Nastavení nebylo špatné, ale ještě jsme se chtěli více přiblížit tomu závodnímu. Pak jsem však v neděli dost nepříjemně upadl, zanedlouho znovu a důvěra v nastavení byla pryč. Večer jsme hledali příčiny pádů a pro poslední den jsme nastavení kompletně překopali. Bohužel jsem v pondělí spadl znovu a to nás dost zpomalilo. Odpoledne se navíc zkazilo počasí, a když jsme se chystali na vylepšení času, tak začalo pršet a všichni už zůstali v boxech. Celkově se můj pocit na motocyklu lepší, ale určitě nejsem spokojený. Potřeboval bych najezdit více kilometrů, což už bohužel není před startem sezóny možné. Určitě ale budeme bojovat a pokusíme se v prvních závodech dosáhnout na bodovaná umístění.“
 
Miloš Čihák – osobní kouč:
„S předsezónními testy nejsme celkově spokojeni, Lukáš není s novou technikou úplně sžitý a také ještě vidím rezervy v nastavení motocyklu. Podnikáme však veškeré kroky na zlepšení současného stavu, velmi pozitivně vnímám spolupráci se specialistou na podvozek od firmy Andreani Group i s jezdeckým trenérem Andy Ibbottem, který Lukášovi pomůže i v prvních závodech. Čeká nás hodně práce, ale věřím, že se budeme postupně zlepšovat a stoupat vzhůru. Rozdíly mezi jezdci jsou velmi malé, a i v prvních závodech tak určitě máme šanci na dobré výsledky.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife