Stoner: "Byla to moje chyba"

vydáno 13. 4. 2010, text Jiří Nykodým, foto Ducati Corse

Casey Stoner nedělní závod nedokončil, zato Nicky Hayden dojel na velmi dobrém čtvrtém místě.

Na začátku prvního závodu MotoGP v Kataru to vypadalo, že se zde opět suverénně zvítězí Casey Stoner na Ducati, pak ale přišel náhlý pád a pro Australana závod předčasně skončil. Barvy továrního týmu tak hájil pouze Američan Nicky Hayden, který do poslední zatáčky bojoval o třetí místo, nakonec se ale musel spokojit s čtvrtou pozicí.
 
Nicky Hayden: „Opravdu jsem nečekal, že závod bude tak tvrdý. Tým udělal několik menších změn na motorce, které udělaly velký rozdíl v řízení a já se už od warm-upu cítil velmi dobře. Potom se mi podařilo velmi dobře odstartovat a Rossi nevypadal o moc rychlejší než já. V některých částech trati mi ujížděl, ale já se snažil s ním zůstat a něco se naučit  - je to už hodně dlouho, co jsem jel na čele závodu. Kdybyste mi nabídli před závodem čtvrté místo dvě sekundy za Rossim, okamžitě bych to bral, ale být tak blízko stupni vítězů a nedostat se tam... to bolí. Je to ale dlouhá sezona a máme před sebou ještě mnoho dalších příležitostí. Je mi líto Caseyho pádu, naštěstí odsud odvážíme alespoň nějaké body, takže je čas se sbalit a přesunout se k dalšímu závodu. Chtěl bych poděkovat týmu a všem lidem v Ducati, kteří za mnou celou dobu stáli a přes zimu odvedli fantastickou práci. Doufám, že jim to budu moci tento rok splatit.“
 
Casey Stoner: „Na startu jsem měl problémy s motorkou, takže jsem neodjel ideálně. Potom jsem se ale cítil dobře a byl jsem schopen přejíždět ostatní jezdce. Jakmile jsem se dostal do vedení, chytil jsem správný rytmus. Potom jsem ale několikrát v delších zatáčkách ztratil přední kolo, tak jsem se rozhodl trošku zvolnit a nevyvíjet s plnou nádrží takový tlak na přední kolo. Bohužel právě tohle rozhodnutí vedlo k pádu, jak jsme zjistili z telemetrie. Neměl jsem dostatek váhy na předním kole, takže si myslím, že jsem měl jet tak, jak jsem zde jezdil celý víkend a nespadl bych. Byla to moje chyba, takže bych se chtěl omluvit celému týmu, protože po celý víkend odváděli skvělou práci a nakonec jsme z toho vyšli s prázdnýma rukama. Musím ale říct, že to nebyla zas taková katastrofa, protože jsme během tohoto víkendu udělali velký kus práce na motorce a dosáhli velkého zlepšení. Vyřešili jsme problémy, se kterými jsme v minulosti bojovali - například jsme získali skvělý grip na zadním kole. Je před námi ještě dlouhá cesta. Jsem rád za Nickyho, protože zajel skvělý závod a myslím, že po tomto víkendu můžeme být oba optimističtí.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife