Casino v Cascais

vydáno 1. 11. 2010, text TZ, foto jakubkornfeil.com

Stěžovat si na absenci emotivního dramatu by rozhodně v případě dnešního závodu třídy stopětadvacítek v portugalském Estorilu nebylo na místě.

Jakub Kornfeil z celé té hektiky vyšel nejen se ctí, ale i s druhým nejlepším výsledkem v letošní sezóně.

S tím, co se dělo v boxech, na startovním roštu, na závodní trati a i jejím okolí, vše prošpikováno emocemi a hodně dramatickým závodem, který se jel až na konci dnešního programu portugalské Grand Prix, by si rozhodně nezadalo ani nejbližší kasíno v Cascais, kde se hodně často hraje o pořádně velké peníze. Samotný závod byl odstartovaný jako suchý, neboť ač je to neuvěřitelné, tak po dvou doslova profučených a „prochcaných“ dnech se počasí pro dnešek velmi výrazně umoudřilo. Nicméně zápletce jsme se v případě zastaveného závodu pro déšť a možný i až nezvykle velký počet pádů v první sekci okruhu nakonec stejně nevyhnuli.

Jakub Kornfeil: „Ranní warm up nebyl nic moc, protože jsem jel na mokru s mokrými pneu a s nastavením na sucho. Po dva dny pršelo a i přesto, že jsme neměli úplně dobré nastavení na sucho, přál jsem si, aby se i náš závod jel za sucha. Ve své podstatě jsme použili nastavení z Malajsie, protože podle dat bylo tak nějak podobné profilu trati v Estorilu. Závod musel být pro diváky zcela určitě zajímavý, pro nás byl však hodně hektický. Měl jsem myslím do první části dobrý start a jezdil jsem s velkým odstupem před ostatními soupeři a se ztrátou asi šest vteřin na Angličana Webba přede mnou na desátém místě. Pak ovšem závod zastavili kvůli dešti a zřejmě i kvůli nezvykle mnoho pádům. Restart následoval velmi záhy a z desátého místa se mi znova podařilo dobře odstartovat, předjel jsem Webba, ale na konci okruhu mne doslova „přelítnul“. Bylo neuvěřitelné, jak mu jela motorka a rozhodně se ho nedalo udržet. Druhá část závodu byla zkrácena na devět kol, a když jsme byli zhruba v jeho polovině, tak mi z boxové zdi signalizovali, že se na mne dotahuje Ital Grotzkyj. Nechtěl jsem dopustit, aby se mi přilepil na záda a já přišel o další místo a tím i body, tak jsem zkusil zrychlit a ono to šlo. Pravda je, že jsem možná byl po těch čtyřech pádech tady asi trošku „zabržděný“, i proto přišla rychlá kola z mé strany až v úplném závěru závodu. Dneska totiž „vyhrál“ ten, kdo se udržel za řídítky. Já navíc potřeboval body do tabulky a jsem za ně popravdě moc rád. Myslím, že to byl i zasloužený výsledek za celý víkend, protože to bylo opravdu moc náročné, nejen pro mne, ale i mechaniky.“


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 7 hodinami
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
před 12 hodinami
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
včera ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Magazín Motoroute
včera ve 22:35
     0   0
Novinka z dílny MaxTo s možností spárování s telefony, bluetooth sluchátky, GPS či hudebním přehrávačem.
Všechny příspěvky ...