Letos podruhé Marc Coma
vydáno 14. 1. 2014, text hell, foto M. Maragni, KTM Images
Devátá etapa z Calamy do Iquique, tedy už celá na území Chile, zavedla jezdecké pole až k Tichému oceánu. Své průběžné vedení vítězstvím v etapě lehce navýšil Španěl Marc Coma. Výborně si vedli i dva Slováci, Svitko s Jakešem, celou etapu odjeli s minimálními rozestupy a nakonec si připsali pátou a osmou pozici.
Od WP4 se do čela dostal Coma, který ve vedení etapy vystřídal do té doby prvního Joana Barredu. Ten se však velice dlouho držel těsně za Comovými časy, kuriozitou byl WP6 a WP7, kdy mezi dvěma jezdci na čele zůstalo shodných 26 sekund. Na WP8 to pro trochu větší změnu dělalo 25 sekund. Teprve v závěru se Coma Barredovi nepatrně vzdálil a v cíli dělal rozdíl mezi nimi 1,41 minuty. Třetímu Cyrilu Despresemu chybělo na Comu téměř pět a půl minuty.
Štefana Svitka zachytila časomíra na WP1 na třetím místě, Ivana Jakeše jako osmého. Na waypointech 5 až 8 jeli oba Slováci za sebou, nejprve osmý a devátý, pak sedmý a osmý. Na WP10 se Svitko probojoval na skvělé páté místo, Jakeš byl v té chvíli sedmý. Svitko svůj doposud nejlepší letošní výsledek udržel až do cíle, Jakeš o jednu příčku klesnul na osmé místo. Dva Slováci v první desítce dakarské soutěže, to je opravdový záviděníhodný úspěch.
David Pabiška se udržoval mezi osmadvacátou až třicátou pozicí, potom si ale polepšil až na šestadvacáté místo, nakonec skončil sedmadvacátý. Výborně si vedla Španělka Laia Sanz, po celou etapu se držela v první desítce, do Iquique dojela devátá.
V průběžném pořadí postoupil Svitko po nedojetí Alaina Duclose na jedenáctou pozici, Jakeš je nyní za ním dvanáctý a David Pabiška postoupil o jednu příčku na devatenácté místo. Laia Sanz je šestnáctá, loňský vítěz Cyril Despres osmý, se ztrátou téměř dvě a půl hodiny na Marca Comu.
Smůla se, jak bylo vidět ve výsledkové listině, i nadále držela Francouze Duclose, který opět stál a musel opravovat. Potom sice ještě chvíli pokračoval v závěru startovního pole, ale v cíli ho fotobuňka ještě nezaznamenala.
Dakar 2014
Motocykly, 9. etapa: 1. Coma (E, KTM) 04:49,05, 2. Barreda Bort (E, Honda) +01,41, 3. Despres (F, Yamaha) +05,28, 4. Pedrero Garcia (E, Sherco) + 08,43, 5. Svitko (SK, KTM) +09,42, 6. Viladoms (E, 11,23… 8. Jakeš (SK, KTM) +13,40, 27. Pabiška (KTM) +53,30
Průběžně: 1. Coma 36:55,24, 2. Barreda Bort +40,19, 3. Viladoms +01:38,45, 4. Esquerre Israel (RCH, Speedbrain) +02:07,06, 5. Pain (F, Yamaha) +02:16,10, 6. Rodrigues (P, Honda) +02:24,25… 8. Despres +02:29,56, 11. Svitko +03:29,02. 12. Jakeš 04:05,41, 16. Sanz (E, Honda) +05:09,03, 19. Pabiška +06:14, 02
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Vojtech Ďuriš
Je mi cťou, že pozvanie na môj rozhovor prijal Vojtech Ďuriš, tvorca originálnych riešení priemyselného dizajnu, architektúry, výtvarnej maľby, sochárstva a v neposlednom rade, dizajnu automobilov a motocyklov.Ahoj Vojto, vitaj v našom rozhovore. Ty si už od študentských čias mal blízko k dizajnu. Veď od strednej školy si sa venoval oboru sochárstvo, neskôr to bol priemyselný dizajn, architektúra ...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
Aspar Team (poznáme ho aj pod menom Ángel Nieto Team) je španielsky motocyklový tím Grand Prix. V súčasnosti súťaží na majstrovstvách sveta Moto2, Moto3 a MotoE. Nezabudnuteľným písmom sa však objavil aj v MotoGP.Tím zakladá bývalý majster sveta Jorge Martínez, známi tiež pod prezývkou „Aspar“. Založenie závodného programu sa datuje na rok 1992, keď ešte Jorge Martínez sám aktívne pretekal na Hond...
-
Motorbike 4/2021
Máme za sebou Velikonoce a věříme, že mnozí z vás během
těchto svátků najeli alespoň pár prvních letošních kilometrů. Na dlouhé
vyjížďky to tedy zatím kvůli aktuálnímu počasí moc není, ale aspoň budete mít
čas si přečíst zbrusu nový Motorbike, tentokrát ovšem rozšířený na celých 130
stran! Doufáme, že se vám bude líbit.
Motorky
BMW F 900 R vs. BMW F 900 XR
Devítistovky BMW se nám stihly naživo pře...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
Tím Konica Minolta Honda MotoGP bolo zoskupením, ktoré vzniklo pod záštitou v paddocku trochu známejšieho, JiR Racing Teamu. Skratka JiR znamená Japan Italy Racing (v niektorých zdrojoch sa stretneme i so skratkou JIR). V oboch prípadoch ide o jeden a ten istý motocyklový závodný tím z Monte Carla, ktorý súťažil v sérií MotoGP od roku 2005 do roku 2008, a od roku 2010 do roku 2015 v triede Moto2.0...
-
Vychází časopis Drž stopu
Mezi čtenáře míří nové vydání časopisu pro bezpečnou jízdu a umění ovládání stroje Drž stopu. Co najdete ve vydání březen/duben?S Liborem Podmolem jsme bezprostředně po návratu z Dakaru mluvili o jeho pocitech a zkušenostech. Určitě si to přečtěte, teď už to možná vnímá všechno jinak. Na několika stranách řešíme velké téma: airbagové systémy. Zkušenosti z terénu i ze silnice, výhody a nevýhody, ti...