Dojmy Pabišky a Svitka po 7. a 8, etapě

vydáno 14. 1. 2014, text Lukáš Pour, foto Ondřej Záruba

Tisková zpráva SP Moto - 7. etapa (Salta – Uyuni), 8. etapa (Uyuni – Calama) Po volném dni přišly pro motorkáře dva dny maratónských etap, mezi kterými opět nebyl povolen servis a asistence. Tyto dvě etapy byly poprvé v historii vedeny na území Bolívie ve vysokých nadmořských výškách dosahujících až 4850 metrů nad mořem.
Štefan Svitko si v celkovém pořadí drží 12. pozici a David Pabiška je 20.

Dnes se do bivaku Calama přesunuly i asistenční vozy. Ty čekala 740 km dlouhá cesta přes vrcholky And. Byla to těžká zkouška nejenom pro vozidla, ale i pro některé členy týmu, kteří vysokou nadmořskou výšku špatně snášeli.


David Pabiška: Maratónská etapa byla výživná. Byli jsme ubytováni ve vojenské základně ve 4000 metrech nad mořem, kde mám obrovské problémy to udýchat, natož předvádět nějaký fyzický výkon. Navíc jsem špatně spal. Nicméně se myslím, že se mi to povedlo, ale bohužel jsem se nevyhnul pádu, takže je motorka trochu rozbitá, ale není to tak strašné, jedná se o drobnosti, například ohnutý kryt na řidítkách.


Štefan Svitko: Hned po startu 7. etapy na 40. kilometru jsem spadl, byla tam nerovnost, takový zub, a to mě koplo do zadku a vyhodilo z motorky. Dopadl jsem na zadek a chvíli jsem si tam poležel. Nejhorší bylo, že mi motorka nechtěla startovat, ale podařilo se najít závadu v utrženém kabelu. Při pádu se mi ohnula řidítka a byl jsem velmi rád, že se nezlomila, to by byl konec. Kvůli řidítkům se nedalo moc dobře jet vestoje a kvůli bolavému zadku ani v sedě, takže etapa to byla náročná.

Večer proběhlo ošetření v medical centru, dostal jsem injekci na bolest, ale i tak jsem měl problémy se spánkem. Jsem rád, že jsem v cíli, protože jsem si myslel, že to dnes bude velice zlá jízda, ale nakonec je výsledek dobrý na to, v jakém stavu jsem byl já i motorka.


V bivaku se ihned začalo se servisem motorek. Na Davidově motorce mechanik Michal Kroupa udělal běžný servis a navíc drobné opravy po pádu a výměnu zadních brzdových destiček. To Štefanův mechanik Marek Meško má práce mnohem víc. Výměna řidítek, oprava navigačních přístrojů, výměna předních tlumičů, opravy kapotáže a k tomu samozřejmě i běžný servis. Bude to pro všechny dlouhá noc.


9. ETAPA 14. 1. Calama - Iquique

Spojovací úseky: 29 km

Rychlostní zkouška: 422 km

Nejsevernějšího bodu dosáhne Dakar v Iquique, kde také poprvé v tomto roce uvidíme Pacifický oceán. Po první části rychlostní zkoušky, která bude dle pořadatelů poněkud nudná, začnou jezdci objevovat duny pouště Atacama, ve kterých pojedou přes 150 km. Vzrušení bude zaručeno na samém konci dne, kdy na posledních třech kilometrech sestoupí jezdci do Iquique po svahu s 30% výškovým rozdílem. Na tomto, již legendárním sjezdu písečné duny nabývá gravitační zákon svého plného významu. Konec etapy je přímo v bivaku.




Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...