Coma si vychutnal vítězství

vydáno 18. 1. 2014, text hell, foto M.Maragni, KTM Images

Dalo by se říci, že v poslední 157 km dlouhé speciálce se toho už moc stát nemohlo. Ale už si pamatujeme, jak jezdci ukončili své působení pár kilometrů od cíle soutěže, takže vlastně šlo o všechno.

Do závěrečné etapy s cílem v chilském letovisku Valparaisu odstartovalo 78 motocyklistů a stejný počet jich dojel až do posledního metru. Startovalo se podle včerejší etapy, ale odzadu. Pořadí se už neměnilo. Vítězem závěrečné etapy se stal Joan Barreda Bort, který si tak alespoň částečně vynahradil včerejší trápení, kdy přišel o druhé místo v rallye. Zůstala mu tak konečná sedmá pozice. Francouz Cyril Despres vedl na všech waypointech, do cíle ale dorazil se zpožděním 2,30 minuty jako pátý. Ivan Jakeš a Štefan Svitko téměř manifestačně dojeli pár sekund za sebou na jedenáctém a dvanáctém místě a také u nich se na konečném výsledku nic neměnilo. Svitko skončil celkově devátý, Jakeš jedenáctý.
Do cíle přijel ve svém nejlepším motocyklovém životním výsledku také David Pabiška. V poslední etapě čtyřiadvacátý, celkově osmnáctý. Španělka Laia Sanz skončila celkově o dvě místa před ním jako šestnáctá. Pabiška se motocyklové kategorie účastnil po šesté a pokaždé soutěž dokončil, nejlepším umístěním až do tohoto roku pro něj bylo 26. místo v sezoně 2010. Vloni byl třicátý devátý.
A to nejlepší na konec. Sedmatřicetiletý Španěl Marc Coma vloni nestartoval pro zranění, letos vedl od páté etapy a v té poslední si své čtvrté celkové vítězství (2006, 2009, 2011, 2014) už jen vychutnával. V poslední etapě mu k němu stačilo osmnácté místo. Od roku 2005 Dakar nepoznal jiného vítěze než Cyrila Despreseho (2005, 2007, 2010, 2012, 2013) a Marca Comu. Jen v roce 2008 byla soutěž na africkém kontinentu z bezpečnostních důvodů zrušena a následující rok se přestěhovala do Jižní Ameriky.
Vítězem poslední etapy čtyřkolek a zároveň celé soutěže se stal Chilan Casale.
Souhrn z letošního Dakaru najdete v ČMN 2/2014.

Dakar 2014
Motocykly, 13. etapa:
1. Barreda Bort (E, Honda) 01:59,44, 2. Pain (F, Yamaha) +00,40, 3. Rodrigues (P, Honda) +01,23, 4. Pedrero Garcia (E, Sherco) +01,35, 5. Despres (F, Yamaha) 02,30, 6. Viladoms (E, KTM) +03,31… 11. Jakeš (SK, KTM) +08,05, 12. Svitko (SK, KTM) +08,18, 18. Coma (E, KTM) 10,53, 24. Pabiška (KTM) +13,26

Konečné výsledky: 1. Coma 54:50,53, 2. Viladoms +01:52,27, 3. Pain +02:00,03, 4. Despres +02:05,38, 5. Rodrigues +02:11,09, 6. Przygonski (PL, KTM) +02:31,46… 9. Svitko +03:50,10, 11. Jakeš +04:19,35, 16. Sanz (E, Honda) 08:03,02, 18. Pabiška +08:16,41



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife