Coma si vychutnal vítězství
vydáno 18. 1. 2014, text hell, foto M.Maragni, KTM Images
Dalo by se říci, že v poslední 157 km dlouhé speciálce se toho už moc stát nemohlo. Ale už si pamatujeme, jak jezdci ukončili své působení pár kilometrů od cíle soutěže, takže vlastně šlo o všechno.
Do závěrečné etapy s cílem v chilském letovisku Valparaisu odstartovalo 78 motocyklistů a stejný počet jich dojel až do posledního metru. Startovalo se podle včerejší etapy, ale odzadu. Pořadí se už neměnilo. Vítězem závěrečné etapy se stal Joan Barreda Bort, který si tak alespoň částečně vynahradil včerejší trápení, kdy přišel o druhé místo v rallye. Zůstala mu tak konečná sedmá pozice. Francouz Cyril Despres vedl na všech waypointech, do cíle ale dorazil se zpožděním 2,30 minuty jako pátý. Ivan Jakeš a Štefan Svitko téměř manifestačně dojeli pár sekund za sebou na jedenáctém a dvanáctém místě a také u nich se na konečném výsledku nic neměnilo. Svitko skončil celkově devátý, Jakeš jedenáctý.
Do cíle přijel ve svém nejlepším motocyklovém životním výsledku také David Pabiška. V poslední etapě čtyřiadvacátý, celkově osmnáctý. Španělka Laia Sanz skončila celkově o dvě místa před ním jako šestnáctá. Pabiška se motocyklové kategorie účastnil po šesté a pokaždé soutěž dokončil, nejlepším umístěním až do tohoto roku pro něj bylo 26. místo v sezoně 2010. Vloni byl třicátý devátý.
A to nejlepší na konec. Sedmatřicetiletý Španěl Marc Coma vloni nestartoval pro zranění, letos vedl od páté etapy a v té poslední si své čtvrté celkové vítězství (2006, 2009, 2011, 2014) už jen vychutnával. V poslední etapě mu k němu stačilo osmnácté místo. Od roku 2005 Dakar nepoznal jiného vítěze než Cyrila Despreseho (2005, 2007, 2010, 2012, 2013) a Marca Comu. Jen v roce 2008 byla soutěž na africkém kontinentu z bezpečnostních důvodů zrušena a následující rok se přestěhovala do Jižní Ameriky.
Vítězem poslední etapy čtyřkolek a zároveň celé soutěže se stal Chilan Casale.
Souhrn z letošního Dakaru najdete v ČMN 2/2014.
Dakar 2014
Motocykly, 13. etapa: 1. Barreda Bort (E, Honda) 01:59,44, 2. Pain (F, Yamaha) +00,40, 3. Rodrigues (P, Honda) +01,23, 4. Pedrero Garcia (E, Sherco) +01,35, 5. Despres (F, Yamaha) 02,30, 6. Viladoms (E, KTM) +03,31… 11. Jakeš (SK, KTM) +08,05, 12. Svitko (SK, KTM) +08,18, 18. Coma (E, KTM) 10,53, 24. Pabiška (KTM) +13,26
Konečné výsledky: 1. Coma 54:50,53, 2. Viladoms +01:52,27, 3. Pain +02:00,03, 4. Despres +02:05,38, 5. Rodrigues +02:11,09, 6. Przygonski (PL, KTM) +02:31,46… 9. Svitko +03:50,10, 11. Jakeš +04:19,35, 16. Sanz (E, Honda) 08:03,02, 18. Pabiška +08:16,41
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...