Coma si vychutnal vítězství
vydáno 18. 1. 2014, text hell, foto M.Maragni, KTM Images
Dalo by se říci, že v poslední 157 km dlouhé speciálce se toho už moc stát nemohlo. Ale už si pamatujeme, jak jezdci ukončili své působení pár kilometrů od cíle soutěže, takže vlastně šlo o všechno.
Do závěrečné etapy s cílem v chilském letovisku Valparaisu odstartovalo 78 motocyklistů a stejný počet jich dojel až do posledního metru. Startovalo se podle včerejší etapy, ale odzadu. Pořadí se už neměnilo. Vítězem závěrečné etapy se stal Joan Barreda Bort, který si tak alespoň částečně vynahradil včerejší trápení, kdy přišel o druhé místo v rallye. Zůstala mu tak konečná sedmá pozice. Francouz Cyril Despres vedl na všech waypointech, do cíle ale dorazil se zpožděním 2,30 minuty jako pátý. Ivan Jakeš a Štefan Svitko téměř manifestačně dojeli pár sekund za sebou na jedenáctém a dvanáctém místě a také u nich se na konečném výsledku nic neměnilo. Svitko skončil celkově devátý, Jakeš jedenáctý.
Do cíle přijel ve svém nejlepším motocyklovém životním výsledku také David Pabiška. V poslední etapě čtyřiadvacátý, celkově osmnáctý. Španělka Laia Sanz skončila celkově o dvě místa před ním jako šestnáctá. Pabiška se motocyklové kategorie účastnil po šesté a pokaždé soutěž dokončil, nejlepším umístěním až do tohoto roku pro něj bylo 26. místo v sezoně 2010. Vloni byl třicátý devátý.
A to nejlepší na konec. Sedmatřicetiletý Španěl Marc Coma vloni nestartoval pro zranění, letos vedl od páté etapy a v té poslední si své čtvrté celkové vítězství (2006, 2009, 2011, 2014) už jen vychutnával. V poslední etapě mu k němu stačilo osmnácté místo. Od roku 2005 Dakar nepoznal jiného vítěze než Cyrila Despreseho (2005, 2007, 2010, 2012, 2013) a Marca Comu. Jen v roce 2008 byla soutěž na africkém kontinentu z bezpečnostních důvodů zrušena a následující rok se přestěhovala do Jižní Ameriky.
Vítězem poslední etapy čtyřkolek a zároveň celé soutěže se stal Chilan Casale.
Souhrn z letošního Dakaru najdete v ČMN 2/2014.
Dakar 2014
Motocykly, 13. etapa: 1. Barreda Bort (E, Honda) 01:59,44, 2. Pain (F, Yamaha) +00,40, 3. Rodrigues (P, Honda) +01,23, 4. Pedrero Garcia (E, Sherco) +01,35, 5. Despres (F, Yamaha) 02,30, 6. Viladoms (E, KTM) +03,31… 11. Jakeš (SK, KTM) +08,05, 12. Svitko (SK, KTM) +08,18, 18. Coma (E, KTM) 10,53, 24. Pabiška (KTM) +13,26
Konečné výsledky: 1. Coma 54:50,53, 2. Viladoms +01:52,27, 3. Pain +02:00,03, 4. Despres +02:05,38, 5. Rodrigues +02:11,09, 6. Przygonski (PL, KTM) +02:31,46… 9. Svitko +03:50,10, 11. Jakeš +04:19,35, 16. Sanz (E, Honda) 08:03,02, 18. Pabiška +08:16,41
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...