Coma si vychutnal vítězství
vydáno 18. 1. 2014, text hell, foto M.Maragni, KTM Images
Dalo by se říci, že v poslední 157 km dlouhé speciálce se toho už moc stát nemohlo. Ale už si pamatujeme, jak jezdci ukončili své působení pár kilometrů od cíle soutěže, takže vlastně šlo o všechno.
Do závěrečné etapy s cílem v chilském letovisku Valparaisu odstartovalo 78 motocyklistů a stejný počet jich dojel až do posledního metru. Startovalo se podle včerejší etapy, ale odzadu. Pořadí se už neměnilo. Vítězem závěrečné etapy se stal Joan Barreda Bort, který si tak alespoň částečně vynahradil včerejší trápení, kdy přišel o druhé místo v rallye. Zůstala mu tak konečná sedmá pozice. Francouz Cyril Despres vedl na všech waypointech, do cíle ale dorazil se zpožděním 2,30 minuty jako pátý. Ivan Jakeš a Štefan Svitko téměř manifestačně dojeli pár sekund za sebou na jedenáctém a dvanáctém místě a také u nich se na konečném výsledku nic neměnilo. Svitko skončil celkově devátý, Jakeš jedenáctý.
Do cíle přijel ve svém nejlepším motocyklovém životním výsledku také David Pabiška. V poslední etapě čtyřiadvacátý, celkově osmnáctý. Španělka Laia Sanz skončila celkově o dvě místa před ním jako šestnáctá. Pabiška se motocyklové kategorie účastnil po šesté a pokaždé soutěž dokončil, nejlepším umístěním až do tohoto roku pro něj bylo 26. místo v sezoně 2010. Vloni byl třicátý devátý.
A to nejlepší na konec. Sedmatřicetiletý Španěl Marc Coma vloni nestartoval pro zranění, letos vedl od páté etapy a v té poslední si své čtvrté celkové vítězství (2006, 2009, 2011, 2014) už jen vychutnával. V poslední etapě mu k němu stačilo osmnácté místo. Od roku 2005 Dakar nepoznal jiného vítěze než Cyrila Despreseho (2005, 2007, 2010, 2012, 2013) a Marca Comu. Jen v roce 2008 byla soutěž na africkém kontinentu z bezpečnostních důvodů zrušena a následující rok se přestěhovala do Jižní Ameriky.
Vítězem poslední etapy čtyřkolek a zároveň celé soutěže se stal Chilan Casale.
Souhrn z letošního Dakaru najdete v ČMN 2/2014.
Dakar 2014
Motocykly, 13. etapa: 1. Barreda Bort (E, Honda) 01:59,44, 2. Pain (F, Yamaha) +00,40, 3. Rodrigues (P, Honda) +01,23, 4. Pedrero Garcia (E, Sherco) +01,35, 5. Despres (F, Yamaha) 02,30, 6. Viladoms (E, KTM) +03,31… 11. Jakeš (SK, KTM) +08,05, 12. Svitko (SK, KTM) +08,18, 18. Coma (E, KTM) 10,53, 24. Pabiška (KTM) +13,26
Konečné výsledky: 1. Coma 54:50,53, 2. Viladoms +01:52,27, 3. Pain +02:00,03, 4. Despres +02:05,38, 5. Rodrigues +02:11,09, 6. Przygonski (PL, KTM) +02:31,46… 9. Svitko +03:50,10, 11. Jakeš +04:19,35, 16. Sanz (E, Honda) 08:03,02, 18. Pabiška +08:16,41
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Vojtech Ďuriš
Je mi cťou, že pozvanie na môj rozhovor prijal Vojtech Ďuriš, tvorca originálnych riešení priemyselného dizajnu, architektúry, výtvarnej maľby, sochárstva a v neposlednom rade, dizajnu automobilov a motocyklov.Ahoj Vojto, vitaj v našom rozhovore. Ty si už od študentských čias mal blízko k dizajnu. Veď od strednej školy si sa venoval oboru sochárstvo, neskôr to bol priemyselný dizajn, architektúra ...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
Aspar Team (poznáme ho aj pod menom Ángel Nieto Team) je španielsky motocyklový tím Grand Prix. V súčasnosti súťaží na majstrovstvách sveta Moto2, Moto3 a MotoE. Nezabudnuteľným písmom sa však objavil aj v MotoGP.Tím zakladá bývalý majster sveta Jorge Martínez, známi tiež pod prezývkou „Aspar“. Založenie závodného programu sa datuje na rok 1992, keď ešte Jorge Martínez sám aktívne pretekal na Hond...
-
Motorbike 4/2021
Máme za sebou Velikonoce a věříme, že mnozí z vás během
těchto svátků najeli alespoň pár prvních letošních kilometrů. Na dlouhé
vyjížďky to tedy zatím kvůli aktuálnímu počasí moc není, ale aspoň budete mít
čas si přečíst zbrusu nový Motorbike, tentokrát ovšem rozšířený na celých 130
stran! Doufáme, že se vám bude líbit.
Motorky
BMW F 900 R vs. BMW F 900 XR
Devítistovky BMW se nám stihly naživo pře...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
Tím Konica Minolta Honda MotoGP bolo zoskupením, ktoré vzniklo pod záštitou v paddocku trochu známejšieho, JiR Racing Teamu. Skratka JiR znamená Japan Italy Racing (v niektorých zdrojoch sa stretneme i so skratkou JIR). V oboch prípadoch ide o jeden a ten istý motocyklový závodný tím z Monte Carla, ktorý súťažil v sérií MotoGP od roku 2005 do roku 2008, a od roku 2010 do roku 2015 v triede Moto2.0...
-
Vychází časopis Drž stopu
Mezi čtenáře míří nové vydání časopisu pro bezpečnou jízdu a umění ovládání stroje Drž stopu. Co najdete ve vydání březen/duben?S Liborem Podmolem jsme bezprostředně po návratu z Dakaru mluvili o jeho pocitech a zkušenostech. Určitě si to přečtěte, teď už to možná vnímá všechno jinak. Na několika stranách řešíme velké téma: airbagové systémy. Zkušenosti z terénu i ze silnice, výhody a nevýhody, ti...