Rozhovor s Valentino Rossim

vydáno 11. 6. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha

Yamaha včera zveřejnila rozsáhlý rozhovor se zraněným Valentino Rossim.

Yamaha včera zveřejnila rozhovor s Valentinem Rossim, který je od soboty na delší dobu vyřazen z šampionátu MS silničních motocyklů.
 
Vale,  jak se máš, bolí tě to ještě?
„Pozitivní je, že to nejhorší je už pryč a ty dvě operace proběhly bez problémů, takže je všechno ok. Nyní mám před sebou obtížnou dobu, kdy je zde riziko infekce a nohu musím mít neustále nahoře. Potom přijde další klíčové období, kdy budu moci zahájit rehabilitaci a poté i chůzi o berlích.“
 
Dr. Buzzi hovořil o době rehabilitace kolem pěti až šesti měsíců, co si o tom myslíš?
„Dalo se očekávat, že Dr. Buzzi bude ve svých prognózách velmi opatrný. Já si chci vyléčit zranění, to je jediná věc, která mě zajímá. Jestli zmeškám čtyři nebo šest závodů, to už není velký rozdíl. Správný čas na návrat by mohl být v Brně, ale není nutné, aby to bylo takto.“
 
Pamatuješ si tu nehodu?
„Celé si to pamatuji perfektně. Nenarazil jsem do hlavy ani do ničeho jiného. Airbag v mé kombinéze pracoval perfektně a moje helma byla jen trošku poškrábaná. Nemám ani žádné modřiny! Problém byl v tom, že jsem dopadl na nohu, která se mi zaklínila pod tělo. Kdybych dopadl na záda, bylo by vše jinak. Měl jsem novou pneumatiku, na které jsem měl odjetá dvě kola. Poté jsem musel zpomalit, protože jsem měl za sebou Barberu. Jakmile jsem se vrátil do závodní stopy, dojel mě Pedrosa a já mu nechtěl způsobit nějaké problémy, tak jsem znovu uhnul. Potom jsem znovu zatáhl za plyn a stala se ta nehoda. Sedm sekund asi stačilo k tomu, aby mi vychladla pneumatika. Chyba byla na mé straně.“
 
Komu by jsi chtěl poděkovat?
„Především bych chtěl poděkovat profesoru Buzzimu z CTO Careggi ve Florenci a celému jeho personálu, protože byli skvělí. Naštěstí se to stalo zrovna v Mugellu, kde jsem nebyl daleko od této nemocnice, v tomto ohledu jsem měl štěstí. Chtěl bych tedy poděkovat celému personálu nemocnice, všem zdravotním sestrám a lidem z Clinica Mobile a také traťovým maršálům v Mugellu. Nakonec bych chtěl také velký pozdrav poslat všem fanouškům, protože ani na sekundu mě nepřestali podporovat. Zprávy z okruhu, které jsem viděl v neděli v televizi, byly hezké.“
 
Pomýšlel jsi někdy po té nehodě nad koncem se závoděním na motorkách?
„Upřímně, necítil jsem žádný strach. Byl jsem trošku zděšený, když jsem tu nohu viděl, ano.. ale věc, která mě štve nejvíc, je to, že zmeškám tolik závodů! Nechám si na to dostatek času, abych se ujistil, že neudělám nějakou hloupost, protože se chci vrátit co nejdříve. Ihned, jak to můj zdravotní stav dovolí. Vím, že mám motorku i pro příští rok a nepotřebuji si rychlým návratem něco dokazovat. Mohl bych zmeškat jen čtyři závody, ale i tak bych se už nemohl vrátit a vyhrát titul. Je lepší být rozumný, dokončit rehabilitace a až pak se vrátit zpět na dalších několik let. Slyšel jsem už o mnoho sportovcích, kteří měli stejný problém jako já. Například mi volal Mark Webber, který měl otevřenou zlomeninu pravé nohy. Říkal mi, abych vydržel a pořádně se zotavil, protože jen dokonalé zahojení je cestou zpět.“
 
Nyní máš nějaký čas být doma, odpočívat a přemýšlet ...
„Ano, nyní mám hodně času na domácí odpočinek. Nejdříve bych tento čas chtěl využít k vylepšení některých věcí. Vylepšit angličtinu, naučit se něco nového a hodně číst. Jednoduše se chci zlepšit a učit se. Tohle budu dělat určitě. Pokud vaše otázka směřuje na rok 2011, tak tento incident neovlivní moje rozhodnutí pro příští sezonu. Minulou sobotu se nic nezměnilo - jen jsem si zlomil nohu! Výsledek roku 2010 se nikdy neměl týkat mého rozhodnutí o budoucnosti.“
 
Budeš také během tohoto nuceného odpočinku pracovat na zraněném rameni?
„Určitě ano. Je to jedna z pozitivních věcí této nehody. Konečně budu mít dostatek času pracovat na rehabilitaci ramena, bez spěchu, bez operací a bez závodů. Od zítřka znovu začnu cvičit vleže na posteli. Jsem si jist, že až se vrátím, tak mé rameno bude zcela zdravé. Až se vrátím, budu v perfektní formě, tím bych ale nechtěl říct, že můžu ihned vyhrát. Když se vrátíte po delší přestávce, vždy přemýšlíte nejen o tělu, ale také o mysli. Nebudu schopen ihned po návratu vítězit.“
 
 


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife