Rozhovor s Maxem Biaggim

vydáno 24. 2. 2011, text mc, foto Aprilia

Max Biaggi obhajuje titul mistra světa, v předvečer startu světového šampionátu superbiků odpovídá na několik dotazů.

Jdeš do toho s Aprilií jako mistr světa, jste společně připraveni na tuto výzvu?

Náš úspěch v roce 2010 znamená, že se na nás všichni zaměří. Nemůžeme si tedy dovolit dostávat se sami pod tento tlak. Jediná správná cesta je tvrdě a v klidu pracovat. V sázce je hodně. Vítězit je velmi obtížné a dostat se úplně nahoru je pro samotného jezdce složité. Jsme si vědomi toho, že nesmíme podceňovat naše soupeře. Máme skvělý tým, výborný motocykl, já sám se cítím dobře a pokusím se neztratit motivaci.


Co řekneš na RSV4, jak probíhala její příprava před sezonou?

Je to rychlá motorka, ale to není nic nového. Mám na ní dobrý pocit, ale potřebujeme ještě doladit těch několik drobností, které by nás měly dostat mezi nejlepší. Bezpochyby je ale naše motorka konkurenceschopná. Naše strategie je daná, půjdeme postupně po těch schodech nahoru, budeme pokračovat ve vývoji bez radikálnějších změn. Chlapci tady na okruhu, ale i v továrně v Noale, pracují nonstop, aby mi poskytli ten nejlepší možný materiál. Mým úkolem je pak ho použít, jak nejlépe mohu.


Do superbiků přišel Marco Melandri, Leon Haslam bude chtít odvetu za loňskou sezonu, jak vidíš své letošní soupeře?

Je těžké takto brzo cokoliv usuzovat, dokonce i po prvním závodě nemůžeme tvrdit nic s jistotou. Až tak okolo poloviny sezony můžeme opravdu říci, co jsme udělali a kdo odvedl nejlepší práci. Samozřejmě je tam ještě mnoho dalších jezdců a ne pouze Melandri a Haslam. Myslím, že Rea má velký potenciál a výborný motocykl. Nesmíme zapomenout ani na několik matadorů, jako je Checa nebo Haga. Bránit titul bude hodně těžké, ale určitě se o to budeme snažit.


Ty jsi první Ital, který vyhrál superbikový titul, navíc ještě na italské motorce. Vždy jsi říkal, že se ti tento šampionát líbí...

Ano, to musím potvrdit. Líbilo se mi tu hned od prvních chvil, bylo to i z důvodu, že se mi dobře povedlo adaptovat svůj jezdecký styl pro superbikové motocykly. Úroveň tohoto šampionátu a soutěžní duch dělá z této série skvělou podívanou. Není náhoda, že spousta fanoušků považuje tento šampionát za nejlepší na dvou kolech. Bojovná nálada na dráze a přátelská atmosféra v paddocku, to je ten správný duch závodění.


Na konci loňského roku jsi trochu tahal fanoušky za nervy... dlouho jsi přemýšlel o podpisu další smlouvy s Aprilii, hovořilo se dokonce o tvém odchodu do důchodu. Jak hodně to byla pravda?

Po tak těžké sezoně, po takovém dobrém konci, si myslím, že jsem měl právo na chvilku se zastavit a popřemýšlet, co dál. Potřeboval jsem se ujistit, že mám ještě dost motivace, síly čelit další sezoně. Já nikdy nebudu dělat něco jen na polovinu. Do tohoto šampionátu, ostatně do všeho, jdu oddán absolutní motivaci a s plným vědomím bojovat o další výrazné úspěchy. Potřebuji mít svou rodinu blízko sebe, potřebuji cítit jejich pocity, slyšet jejich myšlenky o tom, co jsem udělal. Proto jsem se delší dobu rozhodoval a nyní nemám žádné pochybnosti o své další volbě.


Kromě skvělého výkonu jsi také jezdec, který je nejčastěji na televizních obrazovkách, nejvíce fotografovaný, nejvíce vyhledávaný novináři a fanoušky. Jak ty vidíš tuhle stranu své práce?

Nemůžu tomu pomoct, ale na druhou stranu, pokud jsem vyhledávaný, tak to znamená, že mne ještě lidi obdivují. Vždy jsem měl rád kontakt s veřejností, hlavně s mými vášnivými fanoušky, kteří mi po projetí cílem připravují nějaké překvapení. Fanoušci jsou opravdovou sílou. To je to, co vás nutí dát do toho maximum, a to i v těch nejextrémnějších situacích.




Diskuze k článku

Radek 25. 2. 2011
... "Vždy jsem měl rád kontakt s veřejností, hlavně s mými vášnivými fanoušky, kteří mi po projetí cílem připravují nějaké překvapení..." Kecy. Jezdíš skvěle Maxi, ale občas se chováš jako idiot. Viz vloni v Brně.

Marcelo-R1 27. 2. 2011
Stat ty pod stupnama tak ho mas Radku na hlave,Takovi piciviny jako dort dostane jen u nas jinde ne maximalne na tiskovce nebo v zakulisi.Co sis myslel ze s tim udela nebo mnel uchcavat blahem ze dostal dort.

Radek 2. 3. 2011
Bohužel to nebyl jedinej jeho exces. Učúrávat blahem samozřejmě nemusel, ale zachoval se jako křupan největšího kalibru. Já chápu, že nemusí mít každej den náladu, že fanoušci můžou být otravný, že se musí soustředit, zvlášť když mu roky přibejvaj a mladý se mu tlačí na prdel....Nicméně to co v Brně předvedl, to bylo dost trapný. Především ale pro něj. Styděl jsem se za něj. Když byl předloni na autogramiádě na Céčku, tak tam házel takový ksichty, protože neměl na lidi náladu: "...a udělejte něco s těma otravnejma lidma". Jenže si asi neuvědomil, že tam můžou být i takový, co italsky umějí. Jako člověk za moc nestojí. Nejsem ničí fanoušek, takže jsem o žádný iluze nějaký pomyslný modly nepřišel, ale takhle se podle mě opravdovej frajer nechová. Jezdí skvěle, rád se na něj koukám, ale tyhle "píár " kecy jsou mě k smíchu. Zvlášť po tom, co jsem to dvakrát viděl na vlastní oči.

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife