Rozhovor s Dani Pedrosou

vydáno 10. 3. 2011, text mc, foto Repsol YPF

Kde jsi se nejvíc zlepšil od testu po Grand Prix Valencie až do konce druhého testu v Sepangu?
V základu se motorka ani tak moc nezměnila. Při testech jsme se spíše věnovali zlepšení několika kritických oblastí, jako například chování motorky při brzdění nebo elektronice.

Takže, co říkáš na práci během posledního testu v Sepangu?
Letos je nejlepší to, že máme dobré základní nastavení oproti tomu, co jsme měli v předchozích letech, kdy jsme museli motorku vyvíjet během samotného šampionátu. Před touto sezonou máme vše v dobrém stádiu vývoje a to znamená, že k prvnímu závodu pojedeme s dobrým materiálem.

Je ještě něco, co budeš chtít na motorce udělat při testování v Kataru? Nebo ty dva dny využiješ pouze k přípravě nastavení na následující závod?
Vždy je nějaká práce, kterou musíme udělat, ale hlavním cílem pro test v Kataru bude vytěžit maximum pro dobré nastavení na závodní víkend. Pokud budou dobré podmínky na dráze, věřím, že to dokážeme zužitkovat.

Při Grand Prix v Kataru budou tréninky v jiném čase, než se pojede závod, například v pátek budete jezdit již ve 21.00 hodin, v sobotu dokonce již ve 20.00 hodin, znamená to tedy, že tento test bude ještě důležitější pro přípravu na závod, který se pojede od 22.00 hodin?
Ano, samozřejmě. Časy tréninků jsou jiné, takže nejlepší simulaci závodu budeme schopni udělat během dvoudenního testování. Ovšem pokud dráha bude špinavá, bude těžké cokoliv porovnávat. Tyto testy budou užitečné k tomu, abychom si připravili nastavení na dobré, rychlé časy.

Přijíždět do Kataru po pozitivních testovacích výsledcích během zimní přípravy je jistě motivující, navíc závod v Kataru je něčím ojedinělý...
Katar je úplně jiný závod, protože ho jezdíme v noci. Navíc má zcela jiný program, tedy platí zde něco, co jinde tolik nesledujete, například pneumatiky. Ale když už vyjedete do závodu, tak jeho cena je stejná jako všude jinde, tedy 25 bodů. Musíte bojovat co nejlépe.

Můžeš potvrdit, že letošní sezonu odstartuješ daleko pozitivněji než v předchozích letech kariéry?
Posledních několik let jsem měl v zimní testovací sezoně problémy, někdy s motorkou, někdy se zraněním. Letos jsme dokázali dobře připravit motorku, takže bylo méně problémů. Je tu ještě jeden test, ale doufáme, že vše bude dobré a my budeme schopni výborně odstartovat sezonu.

Můžeš potvrdit, že jsi fyzicky v dobré kondici?

Jsem v pohodě. Samozřejmě rameno není ještě jako dříve, ale doufám, že v prvním závodě se budu cítit dobře. Až ten závod mi totiž ukáže, jak na tom opravdu zdravotně jsem. Letos jsem při testech najezdil mnoho kol, ale ještě nikdy celou závodní vzdálenost v kuse.

Jste jediný tým se třemi jezdci. Je tedy jasné, že navzájem budete chtít sami sebe překonávat. To, co jste ukazovali v testech, bylo vynikající, asi bude Repsol Honda Team hodně vysoko...
Uvidíme, jak to všechno bude pokračovat. Je těžké cokoliv předpovídat. Jen víme, že závody budou velmi vyrovnané, každý se bude snažit o to nejlepší. Jasně, to je stejné jako každý rok, ale tentokrát bude asi velká bitva o přední pozice. Jak jsme mohli vidět před hlavní sezonou, je tu hodně vyrovnaných jezdců.

Dá se říci, že po posledních testech v Malajsii je Honda krok před ostatními motocykly?
Ne, určitě ne. Samozřejmě naše motorka momentálně funguje dobře, ale nemyslím si, že by v ní byl takový rozdíl od ostatních motocyklů. V minulosti jsme viděli, že naše motorka je dobrá a rychlá, ale pro šampionát je důležité, aby byla dobrá na mnoha okruzích a ne jen na jednom. V některých oblastech je naše motorka lepší, v jiných jsou zase lepší motorky soupeřů. Já si ale myslím, že důležitá je celková rovnováha.

Co můžeš říci o následujících oblastech:
Spojka?
Nemám cokoliv nového k testování v této oblasti.

Motorová brzda? Pokusili jsme se ji trochu vylepšit. V porovnání s Ducati říká Casey, že motorka je v této oblasti hodně jiná, ale to pro něj není tak pohodlné jako předtím, takže se pokusíme zužitkovat jeho zkušenosti pro vylepšení motorky. Budeme schopni lépe brzdit před nájezdem do zatáček a tím si zlepšit časy na kolo.

Nové pérování?
Několikrát jsme ho testovali, ještě není stoprocentní, ale určitě má velký potenciál. Zlepší nám přilnavost při brzdění, ale zatím nám i trochu zvětšuje vibrace kola. Myslím, že za nějaký čas ho budeme moci používat.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...