Rozhovor s Dani Pedrosou

vydáno 10. 3. 2011, text mc, foto Repsol YPF

Kde jsi se nejvíc zlepšil od testu po Grand Prix Valencie až do konce druhého testu v Sepangu?
V základu se motorka ani tak moc nezměnila. Při testech jsme se spíše věnovali zlepšení několika kritických oblastí, jako například chování motorky při brzdění nebo elektronice.

Takže, co říkáš na práci během posledního testu v Sepangu?
Letos je nejlepší to, že máme dobré základní nastavení oproti tomu, co jsme měli v předchozích letech, kdy jsme museli motorku vyvíjet během samotného šampionátu. Před touto sezonou máme vše v dobrém stádiu vývoje a to znamená, že k prvnímu závodu pojedeme s dobrým materiálem.

Je ještě něco, co budeš chtít na motorce udělat při testování v Kataru? Nebo ty dva dny využiješ pouze k přípravě nastavení na následující závod?
Vždy je nějaká práce, kterou musíme udělat, ale hlavním cílem pro test v Kataru bude vytěžit maximum pro dobré nastavení na závodní víkend. Pokud budou dobré podmínky na dráze, věřím, že to dokážeme zužitkovat.

Při Grand Prix v Kataru budou tréninky v jiném čase, než se pojede závod, například v pátek budete jezdit již ve 21.00 hodin, v sobotu dokonce již ve 20.00 hodin, znamená to tedy, že tento test bude ještě důležitější pro přípravu na závod, který se pojede od 22.00 hodin?
Ano, samozřejmě. Časy tréninků jsou jiné, takže nejlepší simulaci závodu budeme schopni udělat během dvoudenního testování. Ovšem pokud dráha bude špinavá, bude těžké cokoliv porovnávat. Tyto testy budou užitečné k tomu, abychom si připravili nastavení na dobré, rychlé časy.

Přijíždět do Kataru po pozitivních testovacích výsledcích během zimní přípravy je jistě motivující, navíc závod v Kataru je něčím ojedinělý...
Katar je úplně jiný závod, protože ho jezdíme v noci. Navíc má zcela jiný program, tedy platí zde něco, co jinde tolik nesledujete, například pneumatiky. Ale když už vyjedete do závodu, tak jeho cena je stejná jako všude jinde, tedy 25 bodů. Musíte bojovat co nejlépe.

Můžeš potvrdit, že letošní sezonu odstartuješ daleko pozitivněji než v předchozích letech kariéry?
Posledních několik let jsem měl v zimní testovací sezoně problémy, někdy s motorkou, někdy se zraněním. Letos jsme dokázali dobře připravit motorku, takže bylo méně problémů. Je tu ještě jeden test, ale doufáme, že vše bude dobré a my budeme schopni výborně odstartovat sezonu.

Můžeš potvrdit, že jsi fyzicky v dobré kondici?

Jsem v pohodě. Samozřejmě rameno není ještě jako dříve, ale doufám, že v prvním závodě se budu cítit dobře. Až ten závod mi totiž ukáže, jak na tom opravdu zdravotně jsem. Letos jsem při testech najezdil mnoho kol, ale ještě nikdy celou závodní vzdálenost v kuse.

Jste jediný tým se třemi jezdci. Je tedy jasné, že navzájem budete chtít sami sebe překonávat. To, co jste ukazovali v testech, bylo vynikající, asi bude Repsol Honda Team hodně vysoko...
Uvidíme, jak to všechno bude pokračovat. Je těžké cokoliv předpovídat. Jen víme, že závody budou velmi vyrovnané, každý se bude snažit o to nejlepší. Jasně, to je stejné jako každý rok, ale tentokrát bude asi velká bitva o přední pozice. Jak jsme mohli vidět před hlavní sezonou, je tu hodně vyrovnaných jezdců.

Dá se říci, že po posledních testech v Malajsii je Honda krok před ostatními motocykly?
Ne, určitě ne. Samozřejmě naše motorka momentálně funguje dobře, ale nemyslím si, že by v ní byl takový rozdíl od ostatních motocyklů. V minulosti jsme viděli, že naše motorka je dobrá a rychlá, ale pro šampionát je důležité, aby byla dobrá na mnoha okruzích a ne jen na jednom. V některých oblastech je naše motorka lepší, v jiných jsou zase lepší motorky soupeřů. Já si ale myslím, že důležitá je celková rovnováha.

Co můžeš říci o následujících oblastech:
Spojka?
Nemám cokoliv nového k testování v této oblasti.

Motorová brzda? Pokusili jsme se ji trochu vylepšit. V porovnání s Ducati říká Casey, že motorka je v této oblasti hodně jiná, ale to pro něj není tak pohodlné jako předtím, takže se pokusíme zužitkovat jeho zkušenosti pro vylepšení motorky. Budeme schopni lépe brzdit před nájezdem do zatáček a tím si zlepšit časy na kolo.

Nové pérování?
Několikrát jsme ho testovali, ještě není stoprocentní, ale určitě má velký potenciál. Zlepší nám přilnavost při brzdění, ale zatím nám i trochu zvětšuje vibrace kola. Myslím, že za nějaký čas ho budeme moci používat.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife