Rozhovor s Andrea Doviziosem

vydáno 9. 3. 2011, text mc, foto Repsol YPF

S Italem Andreou Doviziosem na téma vývoje motocyklu Honda RC212V.

Tento víkend proběhnou poslední testy před startem sezony. Co myslíš, kde bude tvá pozice?

Myslím, že můžeme přemýšlet i o titulu, protože máme možnosti, jak ho získat. Momentálně sice nejezdím tak rychle jako Dani nebo Casey, speciálně pak v rychlém kole, ale také trochu v závodní rychlosti. Oba testy jsme absolvovali na stejném okruhu, takže nyní potřebujeme vidět, jak budeme konkurovat na odlišné dráze a za jiných podmínek. Myslím, že máme hodně šancí bojovat vpředu. Musíme ale ještě zlepšit několik oblastí a dořešit problémy s předkem motorky. Věřím, že budeme schopni zajet dobrou sezonu. Jestli se zapojíme do boje o titul, to ještě uvidíme.


Grand Prix Kataru se pojede ve čtyřech dnech, co si o této změně myslíš?

Nelíbí se mi to. Je to příliš dlouho. Nemyslím si, že mít dva dny po jednom tréninku je způsob, jak pracovat. Bude to ovšem stejné pro každého, takže to nebude takový problém.


Repsol Honda tým má tři jezdce s velkým potenciálem, jezdíte rychle, máte motorky, které dobře pracují. Vypadá to, že letos budete v šampionátu hodně vysoko, co myslíš?

Myslím si, že tato sezona bude napínavější a vyrovnanější než několik posledních let. Úroveň Hond a Yamah je vyrovnaná, přinejmenším velmi podobná. Je tu šest jezdců, kteří používají tyto motocykly a mají šanci bojovat o titul. Také musíme započítat Valentina, všichni totiž víme, jak je silný. Pro nás tři jezdce v oficiální HRC týmu je to důležité, dává nám to mnoho motivace. Nikdy jsem neviděl tak rychlé testy před sezonou, jako byly naše první a druhé tréninky, kdy si všichni jezdci tak hodně vylepšili své nejlepší časy. Znamená to, že všichni chtějí být mezi nejlepšími, což každého zavazuje.


Co je v tuto chvíli nejlepší na motorce?

Výkon, to je bezpochyby jedna z největších charakteristik této motorky. Je také dobrá na brzdách, ale bohužel nemáme ještě dostatečnou stabilitu zadního kola při brzdění. Dobrá je také trakce, takže věřím, že jako celek je motorka konkurence schopná.


Co se podle tebe musí na motorce vylepšit?

Potřebujeme vyřešit problém na předním kole, který jsme zjistili v Malajsii během závodní simulace. To je pro nás velmi důležité. Musíme také pracovat na stabilitě zadní části motorky. Tam máme stále problémy s chvěním a pokud se nám to podaří vyřešit, bude to skvělé.


Co můžeš říci na tyto tři elementy?

Spojka: Myslím, že způsobuje nedostatek stability, nejsem inženýr, ale tohle je to, co cítím.

Motorová brzda: Zpozorovali jsme velké zlepšení během prvního dne druhého testu v Malajsii, jsem spokojený s prací inženýrů.

Nové pérování: Pérování 2011 je velmi dobré, dává lepší odezvu jezdcům a jsme s ním schopni brzdit později. Trochu problémů je na předku, ale na datech to vidět není. Vypadá to, že je to pouze něco, co cítí jezdci, takže by to mělo být v pořádku.




Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
3. dubna v 16:12
Motorbike 4/2024
Právě v prodeji! Více na  www.motolife.cz/.../motorbike-4-2024-motorbike-460b
Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...