Rossi v číslech: 250/82/6/108/8
vydáno 19. 10. 2014, text hell, foto Yamaha
Valentino Rossi se v Austrálii zúčastnil své dvě stě padesáté GP v královské třídě. Na okruhu Phillip Island už to bylo jeho šesté vítězství v premiérové kategorii. Celkově pak sto osmé vítězství v GP. V královské třídě dvaaosmdesáté a na Phillip Islandu v celkovém součtu všech tříd jeho osmé první místo. To jen na vysvětlenou, co ta loterijní čísla v nadpisu vlastně znamenají.
Závodu na australském okruhu se Rossi zúčastnil celkem devatenáctkrát, z toho nevystoupal na pódium jen čtyřikrát, kromě osmi prvních míst tu skončil ještě 2x druhý a 5x třetí. Také vloni si zapisoval bronzovou pozici. A když už jsme v to počítání, bylo to jeho celkové 194 životní pódium v GP, z čehož 154krát ho získal v nejvyšší třídě 500 a MotoGP…
Letos tu Rossi startoval až z osmého místa na roštu. Na prvních metrech svedli bitvu o první místo Jorge Lorenzo a vítěz kvalifikace Marc Márquez. Úspěšnější byl Márquez, který pak i nadále pokračoval na prvním místě. Velice rychle získal před Lorenzem asi sekundový náskok a na třetí příčku se dotáhl Valentino, který v tu chvíli na Lorenza ztrácel něco přes sekundu. Pak ale začala smršť pádů, které poznamenaly celý závod. Jako první upadl náš Karel Abraham, o chvilku později Andrea Iannone, který při tom narazil do zadní pneumatiky Daniho Pedrosy. Pedrosa srážku odnesl také a musel nezaviněně zajet do boxů s poškozeným motocyklem. Závod pro něj skončil a nejspíš se tak rozplynuly i jeho naděje na druhé nebo třetí místo v konečném hodnocení. V tu chvíli se už Rossi dotáhl na svého týmového kolegu a s Lorenzem se dokonce několikrát navzájem předjeli. Další jezdec, který přestal ovládat přední kolo svého stroje, byl ve vedení s dostatečným náskokem jedoucí Marc Márquez. Také on byl mimo hru a do vedení tím pádem postoupil Valentino Rossi, který definitivně předjel Jorge Lorenza a začal se mu dokonce vzdalovat.
Při pádu Stefana Bradla zase zavadil jeho motocykl o Aleixe Espargara jedoucího před ním, a i ten o pár metrů dál zastavil s rozbitou zadní částí motorky. V tu chvíli musel Lorenzo s poškozenou levou části přední pneumatiky ubrat a každou zatáčkou ho stahoval Cal Crutchlow. Ten se nakonec dostal na druhou pozici a Lorenzovi se dokonce vzdálil. V posledním kole však i jemu ujel předek a upadl. Ještě předtím se k zemi poroučel Pol Espargaró. Lorenza stíhali i další jezdci, Bradley Smith a Andrea Dovizioso. Ti ho už nedostihli, Brit Smith si však dojel pro své první životní pódium v královské třídě. Naposledy stál na stupních vítězů ve třídě Moto2 v roce 2011. Celé pódium tedy patřilo značce Yamaha, naopak Honda po odstoupení obou svých továrních jezdců bude jistě chtít na letošní Austrálii co nejrychleji zapomenout. Cíl vidělo na Phillip Islandu jen čtrnáct jezdců.
Mezi průběžně druhým Rossim a třetím Lorenzem je nyní rozdíl osmi bodů, čtvrtý Pedrosa ztrácí na Rossiho pětadvacet bodů.
Miller a Vinales
Ve třídě Moto3 zvítězil domácí Jack Miller po přetahované s druhým Alexem Márquezem. Miller tak snížil náskok průběžně vedoucího Márqueze o pět bodů, zda mu to při formě obou jezdců bude v posledních dvou GP stačit, teprve uvidíme v následujících týdnech. Vedení v objemově nejslabší třídě drží dál Alex Márquez, Miller na něj ztrácí 20 bodů.
Bodovali také oba naši zástupci. Jakub Kornfeil startoval ze sedmnácté pozice a skončil osmý. Karel Hanika začínal na osmnáctém místě a byl třináctý.
Ve třídě Moto2 získal vítězství letos potřetí Maverick Vinales. Spolu s ním patřily stupně vítězů Thomasi Lüthimu a Tito Rabatovi, který dál drží průběžné vedení. K zisku titulu mu schází posledních devět bodů. Jeho největší soupeř v boji o světový primát, Fin Mika Kallio, dojel v Austrálii čtvrtý právě za Rabatem.
Pokračování seriálu čeká jezdce už příští týden v Malajsii na okruhu v Sepangu.
Moto GP
Phillip Island (AUS)
Moto3: 1. Miller (AUS, KTM), 2. A. Márquez (E), 3. Rins (E), 4. Vazquez (E), 5. McPhee (GB), 6. Masbou (F, všichni Honda)… 8. Kornfeil, 13. Hanika (oba KTM)
Průběžně: 1. A. Márquez 251, 2. Miller 231, 3. Rins 210, 4. Vazquez 187, 5. Fenati (I, KTM) 174, 6. Masbou 150… 12. Kornfeil 86, 18. Hanika 31
Moto2: 1. M. Vinales (E, Kalex ), 2. Lüthi (CH, Suter), 3. Rabat (E), 4. Kallio (FIN, oba Kalex), 5. Lowes (GB, Speed Up, 6. Cortese (D, Kalex)
Průběžně: 1. Rabat 310, 2. Kallio 269, 3. M. Vinales 249, 4. Lüthi 161, 5. Aegerter (CH, Suter) 151, 6. Zarco (F, Caterham Suter) 117
MotoGP: 1. Rossi, 2. Lorenzo (E), 3. Smith (GB, Yamaha, 4.Dovizioso (I), 5. Barbera (E, oba Ducati), 6. Bautista (E, Honda)
Průběžně: 1. M. Márquez (E, Honda) 312, 2. Rossi 255, 3. Lorenzo 247, 4. Pedrosa (E, Honda) 230, 5. Dovizioso 166, 6. A. Espargaró (E, Forward Yamaha) 117… 17. Abraham (Honda) 33
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...