Rossi v číslech: 250/82/6/108/8

vydáno 19. 10. 2014, text hell, foto Yamaha

Valentino Rossi se v Austrálii zúčastnil své dvě stě padesáté GP v královské třídě. Na okruhu Phillip Island už to bylo jeho šesté vítězství v premiérové kategorii. Celkově pak sto osmé vítězství v GP. V královské třídě dvaaosmdesáté a na Phillip Islandu v celkovém součtu všech tříd jeho osmé první místo. To jen na vysvětlenou, co ta loterijní čísla v nadpisu vlastně znamenají.

Závodu na australském okruhu se Rossi zúčastnil celkem devatenáctkrát, z toho nevystoupal na pódium jen čtyřikrát, kromě osmi prvních míst tu skončil ještě 2x druhý a 5x třetí. Také vloni si zapisoval bronzovou pozici. A když už jsme v to počítání, bylo to jeho celkové 194 životní pódium v GP, z čehož 154krát ho získal v nejvyšší třídě 500 a MotoGP…
Letos tu Rossi startoval až z osmého místa na roštu. Na prvních metrech svedli bitvu o první místo Jorge Lorenzo a vítěz kvalifikace Marc Márquez. Úspěšnější byl Márquez, který pak i nadále pokračoval na prvním místě. Velice rychle získal před Lorenzem asi sekundový náskok a na třetí příčku se dotáhl Valentino, který v tu chvíli na Lorenza ztrácel něco přes sekundu. Pak ale začala smršť pádů, které poznamenaly celý závod. Jako první upadl náš Karel Abraham, o chvilku později Andrea Iannone, který při tom narazil do zadní pneumatiky Daniho Pedrosy. Pedrosa srážku odnesl také a musel nezaviněně zajet do boxů s poškozeným motocyklem. Závod pro něj skončil a nejspíš se tak rozplynuly i jeho naděje na druhé nebo třetí místo v konečném hodnocení. V tu chvíli se už Rossi dotáhl na svého týmového kolegu a s Lorenzem se dokonce několikrát navzájem předjeli. Další jezdec, který přestal ovládat přední kolo svého stroje, byl ve vedení s dostatečným náskokem jedoucí Marc Márquez. Také on byl mimo hru a do vedení tím pádem postoupil Valentino Rossi, který definitivně předjel Jorge Lorenza a začal se mu dokonce vzdalovat.
Při pádu Stefana Bradla zase zavadil jeho motocykl o Aleixe Espargara jedoucího před ním, a i ten o pár metrů dál zastavil s rozbitou zadní částí motorky. V tu chvíli musel Lorenzo s poškozenou levou části přední pneumatiky ubrat a každou zatáčkou ho stahoval Cal Crutchlow. Ten se nakonec dostal na druhou pozici a Lorenzovi se dokonce vzdálil. V posledním kole však i jemu ujel předek a upadl. Ještě předtím se k zemi poroučel Pol Espargaró. Lorenza stíhali i další jezdci, Bradley Smith a Andrea Dovizioso. Ti ho už nedostihli, Brit Smith si však dojel pro své první životní pódium v královské třídě. Naposledy stál na stupních vítězů ve třídě Moto2 v roce 2011. Celé pódium tedy patřilo značce Yamaha, naopak Honda po odstoupení obou svých továrních jezdců bude jistě chtít na letošní Austrálii co nejrychleji zapomenout. Cíl vidělo na Phillip Islandu jen čtrnáct jezdců.
Mezi průběžně druhým Rossim a třetím Lorenzem je nyní rozdíl osmi bodů, čtvrtý Pedrosa ztrácí na Rossiho pětadvacet bodů.

Miller a Vinales
Ve třídě Moto3 zvítězil domácí Jack Miller po přetahované s druhým Alexem Márquezem. Miller tak snížil náskok průběžně vedoucího Márqueze o pět bodů, zda mu to při formě obou jezdců bude v posledních dvou GP stačit, teprve uvidíme v následujících týdnech. Vedení v objemově nejslabší třídě drží dál Alex Márquez, Miller na něj ztrácí 20 bodů.
Bodovali také oba naši zástupci. Jakub Kornfeil startoval ze sedmnácté pozice a skončil osmý. Karel Hanika začínal na osmnáctém místě a byl třináctý.
Ve třídě Moto2 získal vítězství letos potřetí Maverick Vinales. Spolu s ním patřily stupně vítězů Thomasi Lüthimu a Tito Rabatovi, který dál drží průběžné vedení. K zisku titulu mu schází posledních devět bodů. Jeho největší soupeř v boji o světový primát, Fin Mika Kallio, dojel v Austrálii čtvrtý právě za Rabatem.
Pokračování seriálu čeká jezdce už příští týden v Malajsii na okruhu v Sepangu.

Moto GP
Phillip Island (AUS)

Moto3:
1. Miller (AUS, KTM), 2. A. Márquez (E), 3. Rins (E), 4. Vazquez (E), 5. McPhee (GB), 6. Masbou (F, všichni Honda)… 8. Kornfeil, 13. Hanika (oba KTM)
Průběžně: 1. A. Márquez 251, 2. Miller 231, 3. Rins 210, 4. Vazquez 187, 5. Fenati (I, KTM) 174, 6. Masbou 150… 12. Kornfeil 86, 18. Hanika 31

Moto2: 1. M. Vinales (E, Kalex ), 2. Lüthi (CH, Suter), 3. Rabat (E), 4. Kallio (FIN, oba Kalex), 5. Lowes (GB, Speed Up, 6. Cortese (D, Kalex)
Průběžně: 1. Rabat 310, 2. Kallio 269, 3. M. Vinales 249, 4. Lüthi 161, 5. Aegerter (CH, Suter) 151, 6. Zarco (F, Caterham Suter) 117

MotoGP: 1. Rossi, 2. Lorenzo (E), 3. Smith (GB, Yamaha, 4.Dovizioso (I), 5. Barbera (E, oba Ducati), 6. Bautista (E, Honda)
Průběžně: 1. M. Márquez (E, Honda) 312, 2. Rossi 255, 3. Lorenzo 247, 4. Pedrosa (E, Honda) 230, 5. Dovizioso 166, 6. A. Espargaró (E, Forward Yamaha) 117… 17. Abraham (Honda) 33


 


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife