Maverick Viñales mistrem světa

vydáno 10. 11. 2013, text hell, foto MotoGP - Dorna

Ve Valencii došlo k závěrečnému souboji o titul ve třídě Moto3. Ve hře byli před startem tři domácí jezdci na motocyklech KTM, Luis Salom, Maverick Viñales a Alex Rins.

O nejlepší tréninkové časy se prali Salom s Rinsem, který nakonec vybojoval pole position. Všichni favorité se seřadili do první řady, druhý čas patřil Salomovi a třetí Vinalesovi.
Stejná trojice se také během závodu vystřídala ve vedení. Nejlépe sice odstartoval Alex Rins, ale už během prvního kola se před něj dostal Maverick Vinales. Nedlouho po startu se na čele odpoutala pětičlenná skupina, Španělé Vinales, Salom, Rins, Němec Folger a Australan Miller. Když do cíle zbývalo posledních deset kol, upadl Salom a i když motocykl ještě zvedl a pokračoval, o titul rázem bojovali už jen dva, Vinales s Rinsem. Salom pokračoval s uvolněnou kapotou na šestnácté pozici a do cíle už stačil postoupit jen na čtrnácté místo. Z čtveřice na špici upadl i Jack Miller, naopak výborné časy začal zajíždět Jonas Folger. Do posledního kola vyjel na čele Rins, těsně následovaný Vinalesem a Folgerem. Vinales potom předjel Rinse, ale ten se nevzdával. Zaútočil ještě v poslední zatáčce, ale na výjezdu byl opět Vinales rychlejší a první pozici uhájil. Naopak, na Rinse si vyšlápl i Folger a do cíle přijel o 0,001 sekundy rychleji na druhém místě. Mistrem světa pro rok 2013 se stal Maverick Vinales, u něhož už to dva závody před koncem vypadalo dost beznadějně. Pády Saloma a Rinse v Japonsku a znovu Saloma ve Valencii ho však vrátily do vítězné hry.
Jakubu Kornfeilovi poslední závod sezony nevyšel. Během tréninku nemohl tým najít nejlepší nastavení, což se projevilo až dvacátou pozicí na startovním roštu. Velkou většinu závodu se potom pohyboval mimo bodované pozice, po Millerově pádu postoupil na patnácté místo, ale to neuhájil a do cíle přijel šestnáctý. V konečném pořadí mu tak nevyšla nejlepší desítka a musí se letos spokojit s jedenáctou příčkou. I tak je to jeho dosavadní nejlepší konečné umístění v MS.
Skvělý závod zajela ve Valencii Anna Carrasco. Upozornila na sebe už třináctou pozicí v kvalifikaci a ještě lépe se jí dařilo v závodě. V jednu chvíli se dokonce pohybovala na šesté příčce, ale i osmé místo v cíli pro ni znamenal životní výsledek. Bylo to podruhé v letošním roce, kdy dosáhla na body a poprvé, kdy se probojovala do první desítky.
 
Pol Espargaró upadl
Z pole position třídy Moto2 startoval čerstvý mistr světa Pol Espargaró. Ten se také probojoval do čela startovního pole, ale když se jeho náskok zdvihnul na 1,5 sekundy, upadl. I když pokračoval dál ve třetí desítce, jízda pro další body pro něj předčasně skončila. V cíli byl až devětadvacátý. Na čelo postoupil Španěl Nico Terol, který o první příčku chvíli bojoval s Italem Corsim. Třetí Torres už v té chvíli ztrácel téměř 3 sekundy. Zatímco Terol získal potřebný menší náskok, Torres se začal přibližovat ke druhému Corsimu a vzhledem ke znalosti domácího prostředí se dalo očekávat, že se na stříbrnou příčku brzy dostane, což se mu také povedlo. Na čele se tak odpoutala dvojice jezdců týmu Aspar Moto2 Nicolas Terol a Jordy Torres. V posledních metrech se ještě Simone Corsi bránil před Francouzem Johannem Zarcem a do cíle přijeli ve shodném čase. Musela tedy rozhodnout cílová kamera a třetí místo nakonec získal Zarco o 0,001 s.


Moto GP
Valencie (E)

Moto3:
1. M. Vinales (E, KTM), 2. Folger (D, Kalex KTM) 3. Rins (E), 4. A. Márquez (E, oba KTM), 5. Vazquez (E, Mahindra), 6. Masbou (F, FTR Honda)… 8. Carrasco (E, KTM)… 14. Salom (E, KTM), 16. Kornfeil (Kalex KTM)
Konečné pořadí:
1. Vinales 323, 2. Rins 311, 3. Salom 302, 4. A. Márquez 213, 5. Folger 183, 6. Oliveira (P, Mahindra) 150… 11. Kornfeil 68

Moto2:
1. Terol (E), 2. Torres (E), 3. Zarco (F, všichni Suter), 4. Corsi (I, Speed Up), 5. Rabat (E, Kalex), 6. De Angelis (RSM, Speed Up)… 29. P. Espargaró (E, Kalex)
Konečné pořadí: 1. P. Espargaró (E) 265, 2. Redding (GB) 225, 3. Rabat (E) 215, 4. Kallio (FIN, všichni Kalex) 187, 5. Aegerter (CH) 157, 6. Lüthi (CH, oba Suter) 155


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před hodinou
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 6 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 2 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...