Maverick Viñales mistrem světa

vydáno 10. 11. 2013, text hell, foto MotoGP - Dorna

Ve Valencii došlo k závěrečnému souboji o titul ve třídě Moto3. Ve hře byli před startem tři domácí jezdci na motocyklech KTM, Luis Salom, Maverick Viñales a Alex Rins.

O nejlepší tréninkové časy se prali Salom s Rinsem, který nakonec vybojoval pole position. Všichni favorité se seřadili do první řady, druhý čas patřil Salomovi a třetí Vinalesovi.
Stejná trojice se také během závodu vystřídala ve vedení. Nejlépe sice odstartoval Alex Rins, ale už během prvního kola se před něj dostal Maverick Vinales. Nedlouho po startu se na čele odpoutala pětičlenná skupina, Španělé Vinales, Salom, Rins, Němec Folger a Australan Miller. Když do cíle zbývalo posledních deset kol, upadl Salom a i když motocykl ještě zvedl a pokračoval, o titul rázem bojovali už jen dva, Vinales s Rinsem. Salom pokračoval s uvolněnou kapotou na šestnácté pozici a do cíle už stačil postoupit jen na čtrnácté místo. Z čtveřice na špici upadl i Jack Miller, naopak výborné časy začal zajíždět Jonas Folger. Do posledního kola vyjel na čele Rins, těsně následovaný Vinalesem a Folgerem. Vinales potom předjel Rinse, ale ten se nevzdával. Zaútočil ještě v poslední zatáčce, ale na výjezdu byl opět Vinales rychlejší a první pozici uhájil. Naopak, na Rinse si vyšlápl i Folger a do cíle přijel o 0,001 sekundy rychleji na druhém místě. Mistrem světa pro rok 2013 se stal Maverick Vinales, u něhož už to dva závody před koncem vypadalo dost beznadějně. Pády Saloma a Rinse v Japonsku a znovu Saloma ve Valencii ho však vrátily do vítězné hry.
Jakubu Kornfeilovi poslední závod sezony nevyšel. Během tréninku nemohl tým najít nejlepší nastavení, což se projevilo až dvacátou pozicí na startovním roštu. Velkou většinu závodu se potom pohyboval mimo bodované pozice, po Millerově pádu postoupil na patnácté místo, ale to neuhájil a do cíle přijel šestnáctý. V konečném pořadí mu tak nevyšla nejlepší desítka a musí se letos spokojit s jedenáctou příčkou. I tak je to jeho dosavadní nejlepší konečné umístění v MS.
Skvělý závod zajela ve Valencii Anna Carrasco. Upozornila na sebe už třináctou pozicí v kvalifikaci a ještě lépe se jí dařilo v závodě. V jednu chvíli se dokonce pohybovala na šesté příčce, ale i osmé místo v cíli pro ni znamenal životní výsledek. Bylo to podruhé v letošním roce, kdy dosáhla na body a poprvé, kdy se probojovala do první desítky.
 
Pol Espargaró upadl
Z pole position třídy Moto2 startoval čerstvý mistr světa Pol Espargaró. Ten se také probojoval do čela startovního pole, ale když se jeho náskok zdvihnul na 1,5 sekundy, upadl. I když pokračoval dál ve třetí desítce, jízda pro další body pro něj předčasně skončila. V cíli byl až devětadvacátý. Na čelo postoupil Španěl Nico Terol, který o první příčku chvíli bojoval s Italem Corsim. Třetí Torres už v té chvíli ztrácel téměř 3 sekundy. Zatímco Terol získal potřebný menší náskok, Torres se začal přibližovat ke druhému Corsimu a vzhledem ke znalosti domácího prostředí se dalo očekávat, že se na stříbrnou příčku brzy dostane, což se mu také povedlo. Na čele se tak odpoutala dvojice jezdců týmu Aspar Moto2 Nicolas Terol a Jordy Torres. V posledních metrech se ještě Simone Corsi bránil před Francouzem Johannem Zarcem a do cíle přijeli ve shodném čase. Musela tedy rozhodnout cílová kamera a třetí místo nakonec získal Zarco o 0,001 s.


Moto GP
Valencie (E)

Moto3:
1. M. Vinales (E, KTM), 2. Folger (D, Kalex KTM) 3. Rins (E), 4. A. Márquez (E, oba KTM), 5. Vazquez (E, Mahindra), 6. Masbou (F, FTR Honda)… 8. Carrasco (E, KTM)… 14. Salom (E, KTM), 16. Kornfeil (Kalex KTM)
Konečné pořadí:
1. Vinales 323, 2. Rins 311, 3. Salom 302, 4. A. Márquez 213, 5. Folger 183, 6. Oliveira (P, Mahindra) 150… 11. Kornfeil 68

Moto2:
1. Terol (E), 2. Torres (E), 3. Zarco (F, všichni Suter), 4. Corsi (I, Speed Up), 5. Rabat (E, Kalex), 6. De Angelis (RSM, Speed Up)… 29. P. Espargaró (E, Kalex)
Konečné pořadí: 1. P. Espargaró (E) 265, 2. Redding (GB) 225, 3. Rabat (E) 215, 4. Kallio (FIN, všichni Kalex) 187, 5. Aegerter (CH) 157, 6. Lüthi (CH, oba Suter) 155


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife