Před WSBK v USA

vydáno 27. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

O nadcházejícím víkendu nás čeká již sedmý závodní víkend letošní sezony šampionátu WSBK.

Celý kolotoč závodů mistrovství světa superbiků se přesunul z Jihoafrické republiky do USA, kde se na okruhu Miller Motorsports Park nedaleko Salt Lake City dostane letošní sezona do své poloviny, jede se tedy sedmý závodní víkend z celkových čtrnácti.
 
O okruhu
Trať Miller Motorsports Park byla vybudována v roce 2006 a má více variant, podle toho, jestli jedou auta, motorky nebo motokáry. Okruh měří celkem 4907 m a varianta pro závody motocyklů obsahuje celkem patnáct zatáček. Závod pro superbiky je zde vypsán na 21 kol, což odpovídá vzdálenosti 103,047 km.
 
Situace v šampionátu
Na vrcholu tabulky průběžného pořadí šampionátu mistrovství světa superbiků se už od prvního kola na Phillip Islandu drží britský závodník Leon Haslam na motocyklu Suzuki týmu Alstare, jenž se představil v Kyalami ve velmi dobré formě - první závod dokončil na pódiu a druhý vyhrál. Haslam před závody v americkém státě Utah disponuje patnáctibodovým náskokem na druhého v pořadí - italského korzára Maxe Biaggiho. Říman Biaggi dokázal v Jihoafrické republice zajet dobré výsledky i přesto, že trať zrovna neseděla jeho motocyklu Aprilia RSV4, podle papírových předpokladů by tomuto stroji měla trať v Salt Lake City sedět mnohem lépe a od Maxe můžeme očekávat další útok na vítězství. Třetí příčku v průběžném pořadí šampionátu drží dvojnásobný vítěz závodů v holandském Assenu - Brit Jonathan Rea na Hondě týmu Ten Kate. Následuje na čtvrtém místě vítěz závodu v Austrálii a zároveň nejlepší jezdec soukromého týmu Španěl Carlos Checa z týmu Ducati Althea a první pětku průběžně uzavírá Brit James Toseland z továrního týmu Yamaha Sterilgarda.
 
Jak se jelo v loňském roce?
V prvním závodě se z vítězství mohl radovat Američan Ben Spies na Yamaze, na druhém místě závod dokončil Španěl Carlos Checa na Hondě a první trojku uzavřel Ital Michel Fabrizio na tovární Ducati. Jakub Smrž dokončil první jízdu na osmé pozici.
 
V druhém závodě zvítězil opět domácí Ben Spies s Yamahou, Ital Michel Fabrizio se prosadil na druhé místo a na třetím místě byl klasifikován Brit Jonathan Rea na Hondě. Jakub Smrž si oproti prvnímu závodu polepšil a dojel na šestém místě.
 
Časový harmonogram
sobota 29. května
20.45 – 21.45: Superbike - 1. volný trénink
22.00 – 22.45: Supersport - 1. volný trénink
23.45 – 00.45: Superbike - 1. kvalifikace
01.00 – 01.45: Supersport - 1. kvalifikace
 
neděle 30. května
17.45 – 18.30: Supersport - 2. volný trénink
18.45 – 19.30: Superbike - 2. kvalifikace
21.50 – 22.35: Superbike - 2. volný trénink
23.00 – 23.50: Superbike - Superpole
00.05 – 00.50: Supersport - 2. kvalifikace
 
pondělí 31. května
17.20 – 17.40: Superbike - Warm Up
17.50 – 18.10: Supersport - Warm Up
20.00: Superbike - 1. závod - Eurosport 2
21.30: Supersport - závod - Eurosport 2
23.30: Superbike - 2. závod - Eurosport


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife