Před WSBK v Jihoafrické republice

vydáno 12. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Ani ne týden po skončení závodů v Monze se na nás řítí již šestý závodní víkend WSBK, který se jede na jihoafrickém okruhu v Kyalami.

Jezdci a týmy šampionátu mistrovství světa superbiků a supersportů se přímo z italské Monzy přesunuli do Jihoafrické republiky, kde se na okruhu Kyalami pojede šesté kolo tohoto šampionátu.
 
O okruhu
Trať v Kyalami měří 4,263 kilometru, obsahuje 11 levých a 6 pravých zatáček. Celý okruh patří mezi spíše technické trati a pro jezdce je zde velmi náročné najít tu správnou stopu. Díky své nadmořské výšce je okruh náročný také na výkon motoru. Závod superbiků je vypsán na 24 okruhů, což odpovídá vzdálenosti  102,312 kilometru. Superbiky zde pojedou letos zřejmě na delší dobu naposledy, protože již pro příští rok se s Kyalami v kalendáři nepočítá.
 
Situace v šampionátu
Po doublu Římana Maxe Biaggiho a Aprilie v jeho domácím závodě na superrychlé trati v Monze se rozdíl mezi vedoucím Britem Leonem Haslamem a druhým Biaggim stáhl na pouhé tři body. Za první dvojicí, tedy Haslamem a Biaggim, je již značná bodová díra. Třetí místo drží Brit Jonathan Rea, který má za sebou nevydařený víkend v Monze, kde v ani jednom ze závodů nedojel do cíle a v Kyalami si bude určitě chtít spravit chuť. Shodných 110 bodů jako Rea má i čtvrtý muž v tabulce šampionátu Španěl Carlos Checa, který je zároveň nejlepším jezdcem na Ducati a také na motocyklu privátního týmu. Pětici nejlepších jezdců uzavírá Brit James Toseland z továrního týmu Yamaha Sterilgarda, který měl v Monze nepříjemnou havárii, ale i přes lehká zranění v Kyalami chybět nebude.
 
Velké naděje si od závodů v Kyalami slibuje tovární tým Ducati Xerox, protože na jihoafrickém okruhu se Hagovi i Fabriziovi v minulosti extrémně dařilo - Haga zde loni získal double a Fabrizio dvě druhá místa. Dobré výkony se dají očekávat i od stále sílícího týmu BMW, Australan Troy Corser v Monze vůbec poprvé v službách bavorského týmu vystoupil na pódium.
 
Jak se jelo v loňském roce?
Z vítězství v prvním závodě se radoval Japonec Noryiuki Haga na Ducati, druhé místo obsadil jeho týmový kolega Ital Michel Fabrizio a na třetím místě protnul cílovou čáru Američan Ben Spies na Yamaze. Jakub Smrž dojel čtrnáctý.
 
V druhém závodě zvítězil opět Noriyuki Haga, druhé místo si vyjel Michel Fabrizio a na třetím místě byl klasifikován Jonathan Rea na Hondě. Kuba Smrž dokončil druhou jízdu na desáté pozici.
 
Časový harmonogram
Pátek 14. května
12.45 – 13.45: Superbike 1. volný trénink
14.00 – 14.45: Supersport 1. volný trénink
15.00 – 16.00: Superbike 1. kvalifikace
16.15 – 17.00: Supersport 1. kvalifikace
 
Sobota 15. května
09.45 – 10.30: Supersport 2. volný trénink
10.45 – 11.30: Superbike 2. kvalifikace
13.50 – 14.35: Superbike 2. volný trénink
15.00 – 15.50: Superbike Superpole
16.05 – 16.50: Supersport 2. kvalifikace
17.05 – 17.35: Superstock 1000 2. kvalifikace
 
Neděle 16. května
09.20 – 09.40: Superbike Warm Up
09.50 – 10.10: Supersport Warm Up
12.00: Superbike 1. závod (24 kol) - Eurosport
13.30: Supersport závod (23 kol) - Eurosport
15.30: Superbike 2. závod 2 (24 kol)
-----------------------------------------------
Záznamy:
17:30: Superbike 2. závod (Eurosport)


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife