Před WSBK v Itálii

vydáno 5. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Na okruhu v italské Monze se o nadcházejícím víkendu odehraje další kolo šampionátu WSBK.

Pátý závodní víkend letošního ročníku šampionátu Mistrovství světa superbiků a supersportů se pojede na nejrychlejším okruhu v celém kalendáři - na italské Monze.
 
O okruhu
Celým názvem Autodromo Nazionale di Monza je v kalendáři šampionátu WSBK od roku 1990 a letos se zde nejlepší superbikeři světa sejdou již po devatenácté. S délkou 5,793 kilometru je trať v Monze nejdelší v celém šampionátu, obsahuje pět levých a osm pravých zatáček. Závod je vypsán na 18 okruhů, což odpovídá vzdálenosti 104,274 kilometru. Závody v Monze se řadí současně k těm vůbec nejrychlejším, protože jezdci jedou téměř 50 % celého okruhu s plynem otevřeným naplno a průměrná závodní rychlost se blíží závratné hranici 200 km/h.
 
Situace v šampionátu
Na čele tabulky přijíždí do Itálie sedmadvacetiletý Brit Leon Haslam z týmu Suzuki Alstare, jenž má po čtyřech odjetých závodních víkendech na kontě dvě vítězství a celých dvacet bodů k dobru na druhého muže v pořadí. Druhé místo v tabulce okupuje římský korzár Max Biaggi z továrního týmu Aprilia Alitalia, má v letošní sezoně skvělou formu - získal double v Portimau a ještě dvakrát se letos prosadil na pódium. Elitní trojku průběžného pořadí šampionátu superbikerů uzavírá Brit Jonathan Rea z týmu Hanspree Ten Kate Honda. Rea skvěle demonstroval svoji sílu během posledních dvou závodů v Holandsku, kde nedal téměř nikomu šanci a dojel si pro dvě suverénní vítězství. Čtvrté místo patří prvnímu privátnímu jezdci - Španělu Carlosi Checovi z týmu Ducati Althea, páté místo drží Brit James Toseland z továrního týmu Yamaha Sterilgarda.
 
V posledních několika závodech se potýkali s velkými potížemi oba jezdci továrního týmu Ducati Xerox a před domácími fanoušky v Monze by chtěli zajet mnohem lepší výsledky. Fabrizio i Haga to budou mít ale tentokrát ještě obtížnější, protože jak je známo, maximální výkon dvouválcových motorů Ducati nestačí na silné čtyřválce v podání japonských výrobců, Aprilie a BMW. Právě tento fakt může na superrychlé Monze rozhodovat o vítězství. Nic ale není nemožné a to předvedl Fabrizio už v loňském roce.
 
Jak se jelo v loňském roce?
Z vítězství v prvním závodě se loni v Monze mohl radovat domácí matador Michel Fabrizio na tovární Ducati, druhé místo obsadil jeho týmový kolega Noriyuki Haga a první trojku uzavřel Japonec Ryuichi Kiyonari na Hondě. Jakub Smrž protnul cílovou čáru na dvanáctém místě.
 
V druhé rundě triumfoval Ben Spies na Yamaze, druhý dojel Michel Fabrizio na Ducati a třetí místo obsadil stejně jako v prvním závodě Ryuichi Kiyonari s Hondou. Kuba Smrž si oproti prvnímu závodu polepšil a dojel osmý.
 
Časový harmonogram
Pátek 7. května
10.10 – 10.40: Superstock 600 1. volný trénink
10.50 – 11.30: ParkinGO European Series 1. kvalifikace
12.00 – 12.30: Superstock 1000 1. volný trénink
12.45 – 13.45: Superbike 1. volný trénink
14.00 – 14.45: Supersport 1. volný trénink
15.00 – 15.30: Superstock 1000 1. kvalifikace
15.45 – 16.45: Superbike 1. kvalifikace
17.00 – 17.45: Supersport 1. kvalifikace
18.00 – 18.30: Superstock 600 1. kvalifikace
 
Sobota 8. května
09.00 – 09.30: Superstock 1000 2. volný trénink
09.45 – 10.30: Supersport 2. volný trénink
10.45 – 11.30: Superbike 2. kvalifikace
11.45 – 12.15: Superstock 600 2. kvalifikace
13.05 – 13.35: ParkinGO European Series 2. kvalifikace
13.50 – 14.35: Superbike 2. volný trénink
15.00 – 15.50: Superbike Superpole
16.05 – 16.50: Supersport 2. kvalifikace
17.05 – 17.35: Superstock 1000 2. kvalifikace
18.00: Superstock 600 závod (8 kol)
 
Neděle 9. května
09.00 – 09.10: Superstock 1000 Warm Up
09.20 – 09.40: Superbike Warm Up
09.50 – 10.10: Supersport Warm Up
10.40: Superstock 1000 závod (11 kol) - Eurosport 2
12.00: Superbike 1. závod (18 kol) - Eurosport
13.30: Supersport závod (16 kol) - Eurosport
14.30: ParkinGO European Series závod (7 kol)
15.30: Superbike 2. závod 2 (18 kol) - Eurosport 2
-----------------------------------------------
Záznamy:
18:00 Superbike 2. závod (Eurosport)


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife