Před Grand Prix Katalánska

vydáno 30. 6. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Po Assenu přichází na řadu rychlá trať okruhu Montmeló nedaleko Barcelony.

Sérii tří závodů v řadě zakončí víkendová Grand Prix Katalánska na okruhu Montmeló ležícím nedaleko Barcelony.
 
O okruhu
Circuit de Catalunya ležící dvacet kilometrů severně od Barcelony, byl vybudován v roce 1991, první závod světového šampionátu motocyklů se zde jel v roce 1996. Jedná se o velmi rychlou trať, kdy cílová rovinka měří 1047 metrů a současné osmistovky se zde rozjedou k rychlostem kolem 325 km/h. Okruh obsahuje i několik technických pasáží a je velmi náročný na pneumatiky. Hodně jezdců si stěžuje na nerovnosti asfaltu způsobené testováním a závoděním vozů Formule 1.
 
Vyhlídky na víkend
Závod v Barceloně uzavírá řadu tří závodů během tří týdnů, současný lídr šampionátu MotoGP Španěl Jorge Lorenzo zatím zvítězil v obou předešlých závodech v Silverstone a Assenu, což slibuje, že Jorge udělá maximum pro třetí vítězství v řadě a ještě k tomu před svými fanoušky ve Španělsku. Vždyť právě rodák z Mallorky, který nyní disponuje tučným náskokem 47 bodů na čele šampionátu, označuje Grand Prix Katalánska za svůj "hlavní" domácí závod. V loňském roce zde ve strhujícím souboji s Valentinem Jorge o vítězství těsně prohrál a už ve svých prohlášeních říká, že tentokrát chce první místo. Na průběžné druhé místo v tabulce šampionátu se po slibném druhém místě v Assenu posunul Španěl Dani Pedrosa z továrního týmu Repsol Honda, pro kterého bude víkendová Grand Prix Katalánska také domácím závodem. Dani je zároveň s Valentinem jediným závodníkem, kterému se podařilo na tomto okruhu zvítězit ve všech třech kubaturách, v královské kubatuře se zde tento malý Španěl z vítězství radoval v roce 2008. Na třetí místo Pedrosa odsunul svého týmového kolegu - Itala Andreu Doviziosa, jenž v Assenu dojel na páté pozici a ve Španělsku se již bude chtít určitě opět vrátit na pódium. Čtvrtá pozice průběžně patří stále zraněnému Valentino Rossimu, který je nyní sice mimo hru, ale podle některých informací by již během tohoto víkendu měla být oznámena senzační zpráva - podpis smlouvy s italskou Ducati. Jestli to jsou jen další spekulace, nebo se Vale opravdu převlékne do červené, bychom se mohli dozvědět už o nadcházejícím víkendu. Shodný počet 61 bodů má s Rossim i pátý Nicky Hayden, Nicky dojel v Assenu na pátém místě a v Barceloně hodlá znovu bojovat o své první pódium v letošní sezoně.
 
V Barceloně také poprvé uvidíme náhradníka za Valentina Rossiho na tovární Yamaze - Japonce Wataru Yoshikawu.  
 
Jak se jelo v loňském roce?
V závodě malorážek zvítězil Ital Andrea Iannone, druhé místo obsadil Španěl Nicolas Terol a na třetí pozici dojel další Španěl Sergio Gadea.
 
Ve čtvrtlitrech vybojoval první místo domácí Alvaro Bautista, na druhé pozici závod dokončil Japonec Hiroshi Aoyama a první trojku doplnil další domácí jezdec - Hector Barberá. Z českých závodníků zde zajel lepší výsledek v cíli osmý Karel Abraham, Lukáš Pešek obsadil dvanácté místo.
 
V královské kubatuře MotoGP po strhující bitvě označované jako vůbec nejlepší souboj za rok 2009 zvítězil Ital Valentino Rossi na tovární Yamaze, druhé místo zbylo na jeho týmového kolegu Jorge Lorenza a na třetím místě závod dokončil Australan Casey Stoner na tovární Ducati.
 
Časový harmonogram
Pátek 2. července
12.40 – 13.40: 125 cm3 - 1. volný trénink
13.55 – 14.55: MotoGP- 1. volný trénink
15.10 – 16.10: Moto2- 1. volný trénink
 
Sobota 3. července
09.00 – 09.40: 125 cm3 - 2 volný trénink
09.55 – 10.55: MotoGP - 2 volný trénink
11.10 – 12.10: Moto2 - 2 volný trénink
13.00 – 13.40: 125 cm3 - kvalifikace - Nova Sport
13.55 – 14.55: MotoGP - kvalifikace - Nova Sport
15.10 – 15.55: Moto2 - kvalifikace - Nova Sport
 
Neděle 4. července
08.40 – 09.00: 125 cm3 - Warm Up
09.10 – 09.30: Moto2 - Warm Up
09.40 – 10.00: MotoGP - Warm Up
11.00: 125cm3 - závod (22 kol) - Nova Sport
12.15: Moto2 - závod (23 kol) - Nova
14.00: MotoGP - závod (25 kol) - Nova Sport


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife