Před Grand Prix Francie

vydáno 19. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Po třítýdenní pauze přichází na řadu třetí Grand Prix letošní sezony, která se jede na kultovním okruhu Le Mans.

Po třítýdenní pauze, která uplynula od druhého podniku letošního ročníku závodů mistrovství světa silničních motocyklů ve Španělsku, přichází na řadu třetí Grand Prix sezony na kultovním okruhu v francouzském Le Mans.
 
O okruhu
Historie okruhu sahá až do roku 1965, ale fanoušci motoristického sportu ho mají spojený především s legendárními čtyřiadvacetihodinovkami jak automobilovými, tak i motocyklovými. Na okruhu se znovu začalo MS motocyklů jezdit v roce 2000, poté, co okruh prošel zásadními úpravami. Okruh je jezdci hojně přezdíván jako trať „Stop and Go“, protože svým charakterem vyžaduje neustále brzdění a okamžité zrychlovaní, současně se také řadí k vůbec nejrychlejším tratím v celém kalendáři. Okruh dlouhý 4,185 kilometru obsahuje devět pravých a jen čtyři levé zatáčky, závod královské kubatury MotoGP je vypsán na 28 kol (117,18 km).
 
Situace v šampionátu
Na pozici vedoucího muže tabulky šampionátu přijíždí vítěz posledního závodu v Jerezu - Španěl Jorge Lorenzo v barvách továrního týmu Fiat Yamaha. Od Jorgeho můžeme očekávat silné výkony i během nadcházejícího víkendu, protože okruh Le Mans patří k jeho oblíbeným a Lorenzo na francouzské půdě slavil již několik úspěchů, ke kterým patří například i loňské vítězství. Pouhé čtyři body ztrácí na svého týmového kolegu v pořadí druhý jezdec Ital Valentino Rossi. I Valemu se na okruhu v Le Mans v minulosti dařilo, jedinou výjimku tvoří loňská sezona, kdy dojel do cíle až na nebodovaném šestnáctém místě. Kromě tohoto nezdaru má Rossi na kontě vítězství na francouzské trati v královské kubatuře z let 2002, 2005 a 2006. Třetí místo v průběžném pořadí drží po dvou odjetých Grand Prix Španěl Dani Pedrosa z továrního týmu Repsol Honda a i tento jezdec se může pochlubit výraznými úspěchy na tomto okruhu - tři vítězství z kubatur dvěstěpadesátek a stopětadvacítek. Čtvrtá příčka patří druhému jezdci na továrním stroji Honda Italu Doviziosovi, jenž do letošní sezony také vstoupil ve velmi dobré formě a první dva závody dokončil v první šestce, ve Francii se určitě pokusí také poprvé letos prosadit na bednu. První pětku průběžného pořadí uzavírá Američan Nicky Hayden na tovární Ducati. Nicky také letos překvapil, když si z prvních dvou závodů odvezl dvě čtvrtá místa a ve Francii chce opět bojovat o pódium.
 
Nesmíme zapomínat ani na posledního muže z „velké čtyřky“ - Australana Casey Stonera. Stoner závod v Kataru kvůli pádu nedokončil a v Jerezu dojel pátý.
 
Jak se jelo v loňském roce?
V závodě malorážek zvítězil Španěl Julian Simon, druhé místo obsadil Němec Jonas Folger a na třetí pozici byl klasifikován Španěl Sergio Gadea.
 
Závod čtvrtlitrů ovládl Ital Marco Simoncelli, druhá příčka v cíli patřila Španělu Hectoru Faubelovi a první trojku uzavřel Ital Roberto Locatelli. Z českých jezdců si vedl lépe sedmý Lukáš Pešek, Karel Abraham závod dokončil na dvanáctém místě.
 
V královské kubatuře MotoGP vyhrál Španěl Jorge Lorenzo na Yamaze, skvělé druhé místo obsadil Marco Melandri na motocyklu Kawasaki týmu Hayate a na třetím místě byl klasifikován Španěl Dani Pedrosa na Hondě.
 
Časový harmonogram
Pátek, 30. dubna:
12:40 - 13:40 125 cm3 - 1. volný trénink
13:55 - 14:55 MotoGP - 1. volný trénink
15:10 - 16:10 Moto2 - 1. volný trénink
 
Sobota, 1. května:
09:00 - 09:40 125 cm3 - 2. volný trénink
09:55 - 10:55 MotoGP - 2. volný trénink
11:10 - 12:10 Moto2 - 2. volný trénink
13:00 - 13:40 125 cm3 - kvalifikace - Nova Sport
13:55 - 14:55 MotoGP - kvalifikace - Nova Sport
15:10 - 15:55 Moto2 - kvalifikace - Nova Sport
 
Neděle, 2. května
08:40 - 09:00 125 cm3 - Warm up
09:10 - 09:30 Moto2 - Warm up
09:40 - 10:00 MotoGP - Warm up
11:00 125 cm3 - závod - Nova Sport
12:15 Moto2 - závod - Nova
14:00 MotoGP - závod - Nova Sport


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife