Bude se u Ducati měnit rám?

vydáno 3. 8. 2011, text Jiří Nykodým, foto Ducati

 Vzhledem ke stále špatným výsledkům továrního týmu Ducati v MotoGP a především italské hvězdy Valentina Rossiho se v boloňské továrně začíná pomalu hovořit o návratu ke klasickému hliníkovému rámu. Jen pro připomenutí, Ducati stále jezdí se speciálním karbonovým rámem, který například podle Lorise Capirossiho způsobuje onu "nečitelnost" chování předního kola.

Valentino Rossi se k této otázce vyjádřil velmi stroze a nejistě slovy: "Upřímně, já nevím, protože jsem pouze jezdec a na tuto otázku neznám odpověď. Doufám ale, že někdo u Ducati zná odpověď. Jeden z těchto rámu je správný, já doufám, že používáme ten správný."

Proti karbonovému rámu je zásadně například jezdec satelitního týmu Pramac Ducati Ital Loris Capirossi.

"Podle mého názoru se u Ducati neustále snaží vyrobit motorku odlišnou od ostatních. Už jsme Filippo Preziosiho požádali, aby pro motorku zkonstruoval klasický rám. Největším problémem současné motorky je její tvrdost. Nejdůležitější částí motorky je její střed, kde máme motor, a tam nemůžete změnit chování stroje. Můžete lehce upravit zadek a předek, ale se středovou částí motorky nic neuděláte. Samozřejmě u Ducati už přemýšlí o hliníkovém rámu pro sezonu 2012, protože Valentino na ně vyvíjí velký tlak. To je také důvod, proč jsme už viděli motorku pro sezonu 2012," řekl Capirossi.

Poté veterán závodů MotoGP popsal nevýhody karbonového rámu: "Necítíte vůbec nic. Necítíte pneumatiky ani kontakt s asfaltem. Nevíte, co se děje, nemáte žádnou odezvu od kol a ani nevíte, kde je limit. Snažíte se a myslíte si, že pocit není tak špatný, tak zkusíte ještě o něco více a potom najednou ztratíte přední kolo. To je největší problém této motorky. Když máte problém se zadním kolem, dá se to korigovat kontrolovaným smykem. S předkem ale nemůžete dělat nic."

Ducati přešla na karbonový rám svého motocyklu Desmosedici v roce 2009, předtím požívala od roku 2003 klasický rám z ocelových trubek, který je u Ducati velmi dobře znám i na běžných motocyklech.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před týdnem v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
MotoLife
11. dubna
Nehodovost motorek roste. Začátek sezony je rizikový
Všechny příspěvky ...