Bude se u Ducati měnit rám?
vydáno 3. 8. 2011, text Jiří Nykodým, foto Ducati
Vzhledem ke stále špatným výsledkům továrního týmu Ducati v MotoGP a především italské hvězdy Valentina Rossiho se v boloňské továrně začíná pomalu hovořit o návratu ke klasickému hliníkovému rámu. Jen pro připomenutí, Ducati stále jezdí se speciálním karbonovým rámem, který například podle Lorise Capirossiho způsobuje onu "nečitelnost" chování předního kola.
Valentino Rossi se k této otázce vyjádřil velmi stroze a nejistě slovy: "Upřímně, já nevím, protože jsem pouze jezdec a na tuto otázku neznám odpověď. Doufám ale, že někdo u Ducati zná odpověď. Jeden z těchto rámu je správný, já doufám, že používáme ten správný."
Proti karbonovému rámu je zásadně například jezdec satelitního týmu Pramac Ducati Ital Loris Capirossi.
"Podle mého názoru se u Ducati neustále snaží vyrobit motorku odlišnou od ostatních. Už jsme Filippo Preziosiho požádali, aby pro motorku zkonstruoval klasický rám. Největším problémem současné motorky je její tvrdost. Nejdůležitější částí motorky je její střed, kde máme motor, a tam nemůžete změnit chování stroje. Můžete lehce upravit zadek a předek, ale se středovou částí motorky nic neuděláte. Samozřejmě u Ducati už přemýšlí o hliníkovém rámu pro sezonu 2012, protože Valentino na ně vyvíjí velký tlak. To je také důvod, proč jsme už viděli motorku pro sezonu 2012," řekl Capirossi.
Poté veterán závodů MotoGP popsal nevýhody karbonového rámu: "Necítíte vůbec nic. Necítíte pneumatiky ani kontakt s asfaltem. Nevíte, co se děje, nemáte žádnou odezvu od kol a ani nevíte, kde je limit. Snažíte se a myslíte si, že pocit není tak špatný, tak zkusíte ještě o něco více a potom najednou ztratíte přední kolo. To je největší problém této motorky. Když máte problém se zadním kolem, dá se to korigovat kontrolovaným smykem. S předkem ale nemůžete dělat nic."
Ducati přešla na karbonový rám svého motocyklu Desmosedici v roce 2009, předtím požívala od roku 2003 klasický rám z ocelových trubek, který je u Ducati velmi dobře znám i na běžných motocyklech.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 10/2025
Dny se pomalu krátí, večery začínají být dlouhé a aby nebyly
zároveň nudné, připravili jsme pro vás další vydání časopisu Motorbike.
Tradičně v něm najdete spoustu testů napříč téměř všemi kategoriemi motorek,
stejně tradičně i pořádnou dávku informací z motosportu a mnoho dalšího.
Doufáme, že se vám i tentokrát bude Motorbike líbit!
Testy
Suzuki GSX-8TT
Trochu překvapivě, ještě před letošním vele...
-
Motorbike 9/2025
Po rozpačitém létě/ nelétě se snad dočkáme alespoň slušného
babího léta. Ale i přesto, že nám počasí během prázdnin moc nepřálo, jsme
samozřejmě pilně testovali a jezdili po závodech i dalších moto akcích, abychom
vám, našim čtenářům, měli co nabídnout v dalších vydáních časopisu Motorbike.
To aktuální vychází právě teď!TestyYamaha Tracer 7 a Tracer 7 GTVe chvíli, kdy přišla pozvánka na dlouho oče...
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...