Potvrzeno: Erik Buell od příštího roku do WSBK!

vydáno 13. 12. 2013, text Prochy, foto EBR

Erik Buell Racing neboli značka EBR vstupuje do mistrovství světa superbiků.

V říjnu letošního roku jsme vás informovali o nových sportovních strojích EBR 1190 RX z díly Erika Buella s tím, že se chystá vstup EBR do WSBK. Nyní je vše potvrzeno a od příštího roku se tak můžeme těšit na dva nové americké závodníky na amerických strojích.


Erik Buell Racing tak vstupuje do závodů s týmem pod názvem Hero EBR. Zkušenosti u tohoto týmu jsou již z letošního roku, konkrétně z amerického šampionátu AMA. V sezóně 2014 se nám pak představí dvojice nových motocyklů EBR 1190RX, v jejichž sedlech budou Geoff May a Aaron Yates. Majitel týmu Claudio Quintarelli a manažer Giulio Bardi tak přivedou do světa WSBK jako první americký motocykl se dvěma americkými jezdci. May má se strojem EBR 1190RX několikaleté zkušenosti a v sezoně 2012 byl několikrát na stupních vítězů. Aaron Yates, který se v závodech na profesionální úrovni pohybuje přes 20 let, nastoupil do týmu v letošním roce. V této sezoně dokázal zajíždět solidní výsledky a celkově se umístil na 8. místě.


Bývalý závodník Erik Buell a zakladatel společnosti Buell Motorcycle Company je z nové výzvy velice vzrušený a plný optimismu:

„V každém našem motocyklu značky EBR je třicet let zkušeností se závody a výrobou motocyklů, a nový stroj EBR 1190 RX je zcela unikátní. Necháváme si však nějaký čas, než budeme schopni motocykl perfektně nastavit pro každý závod. Navíc, jelikož je zákaz zimního testování, budeme muset počkat a až poté uvidíme, jak nám to půjde. Neočekáváme umístění na stupních vítězů, jsme však odhodláni tvrdě pracovat, učit se a zlepšovat se. Jsem přesvědčen, že motocykl EBR přinese do šampionátu další zábavu i vzrušení a věřím, že se časem výsledky dostaví.“


Pawan Munjal, generální ředitel Indické společnosti Hero MotoCorp, která je hlavním sponzorem nově vzniklého týmu Hero EBR, uvedl: „Jsem velice nadšený z partnerství se značkou EBR. Jsme první indická motocyklová značka, která vstupuje do tohoto šampionátu. Je to skvěle načasované, jelikož budeme moci rychle se rozrůstající značku Hero prezentovat na nových mezinárodních trzích. Jsem si jistý, že zažijeme spoustu legrace a těším se na nové zážitky, které nám šampionát určitě přinese.“


Společnost Hero MotoCorp je největším světovým výrobcem jednostopých vozidel z hlediska prodaných kusů v jednom kalendářním roce. Na indickém trhu si Hero MotoCorp udržela jasné vedoucí postavení na trhu motocyklů s více než 50% podílem. V letech 2012 až 2013 jsou jejich prodeje více než šest milionů prodaných kusů jednostopých vozidel. Dne 1. července tohoto roku společnost Hero oznámila získání 49,2 % podílu značky Erik Buell Racing.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Špeciálne farby MotoGP - 2010 až 2021
  • Drnovy testy z pravěku - Aprilia RSV 1000R |  Ducati 999 | Suzuki GSX-R 750
  • Špeciálne farby MotoGP - 2003 až 2009
  • Motorbike 9/2021
  • Drnovy testy z pravěku - 2005 Suzuki GSX-R 600

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny v 11:22
Memoriálu Luboše Tomíčka za dveřmi!

52. ročník Memoriálu Luboše Tomíčka se uskuteční 4. října, den po Zlaté přilbě, s ročním zpožděním. Původně plánovaný 52. ročník na loňský rok se nemohl kvůli zpřísnění vládních opatření konat. Z tohoto důvodu museli pořadatelé z Auto klubu Markéta závod odložit. Věříme, že se v letošním roce situace opakovat nebude a všichni si budou moci společně opět uctít památku skvělého československého jezdce na stadionu Markéta.

Harmonogram závodu:
13:00        Otevření pokladen
16:00        Otevření stadionu
18:00        Slavnostní nástup
18:10        Start závodu
cca 20:30    Konec závodu
20:40        Závěrečný ohňostroj

Zdroje: Auto klub Markéta při PSK Olymp Praha

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 2 dny v 10:28
Společnost Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli!

Piaggio Group vyhrává soud první instance o porušení evropského patentu proti společnosti Peugeot Motocycles v Paříži a Miláně. Po názvu Vespa je uznána také jedinečnost skútru Piaggio MP3.

Rozhodnutí pařížského soudu rovněž zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Francie vyrábět, inzerovat, prodávat, dovážet, vyvážet, používat a/nebo vlastnit jakýkoli tříkolový skútr, který využívá ovládacího systému patentovaného společností Piaggio Group (včetně modelu Peugeot Metropolis), pod hrozbou zaplacení pokuty za každé padělané vozidlo.

Soud v Miláně zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Itálie dovážet, vyvážet, prodávat a inzerovat (offline i online) model Peugeot Metropolis pod hrozbou pokuty ve výši € 6 000 stanovené za každé vozidlo, prodané po 30denní lhůtě od vyhlášení rozsudku. Společnost Peugeot Motocycles musí dále stáhnout všechna padělaná vozidla z prodeje v Itálii během 90 dnů pod hrozbou další pokuty ve výši € 10 000 za každý den prodlení ve vykonání příkazu.

Zdroje: Piaggio Group

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 4 dny v 15:59
OK, tohle skutečně stojí za přečtení, Šeri pokračuje moc pěkným článkem z prostředí MotoGP o speciálních barvách!

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 11:12
Piaty test z archívu - Drnovy testy z pravěku, tentokrát porovnávací test!

"Račte se zúčastnit vyprávění, kterak se snadno dostanete na hranu. Nechci říkat přímo snadno a bezpečně, ale rozhodně snadno a zábavně...."

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...