Potvrzeno: Erik Buell od příštího roku do WSBK!

vydáno 13. 12. 2013, text Prochy, foto EBR

Erik Buell Racing neboli značka EBR vstupuje do mistrovství světa superbiků.

V říjnu letošního roku jsme vás informovali o nových sportovních strojích EBR 1190 RX z díly Erika Buella s tím, že se chystá vstup EBR do WSBK. Nyní je vše potvrzeno a od příštího roku se tak můžeme těšit na dva nové americké závodníky na amerických strojích.


Erik Buell Racing tak vstupuje do závodů s týmem pod názvem Hero EBR. Zkušenosti u tohoto týmu jsou již z letošního roku, konkrétně z amerického šampionátu AMA. V sezóně 2014 se nám pak představí dvojice nových motocyklů EBR 1190RX, v jejichž sedlech budou Geoff May a Aaron Yates. Majitel týmu Claudio Quintarelli a manažer Giulio Bardi tak přivedou do světa WSBK jako první americký motocykl se dvěma americkými jezdci. May má se strojem EBR 1190RX několikaleté zkušenosti a v sezoně 2012 byl několikrát na stupních vítězů. Aaron Yates, který se v závodech na profesionální úrovni pohybuje přes 20 let, nastoupil do týmu v letošním roce. V této sezoně dokázal zajíždět solidní výsledky a celkově se umístil na 8. místě.


Bývalý závodník Erik Buell a zakladatel společnosti Buell Motorcycle Company je z nové výzvy velice vzrušený a plný optimismu:

„V každém našem motocyklu značky EBR je třicet let zkušeností se závody a výrobou motocyklů, a nový stroj EBR 1190 RX je zcela unikátní. Necháváme si však nějaký čas, než budeme schopni motocykl perfektně nastavit pro každý závod. Navíc, jelikož je zákaz zimního testování, budeme muset počkat a až poté uvidíme, jak nám to půjde. Neočekáváme umístění na stupních vítězů, jsme však odhodláni tvrdě pracovat, učit se a zlepšovat se. Jsem přesvědčen, že motocykl EBR přinese do šampionátu další zábavu i vzrušení a věřím, že se časem výsledky dostaví.“


Pawan Munjal, generální ředitel Indické společnosti Hero MotoCorp, která je hlavním sponzorem nově vzniklého týmu Hero EBR, uvedl: „Jsem velice nadšený z partnerství se značkou EBR. Jsme první indická motocyklová značka, která vstupuje do tohoto šampionátu. Je to skvěle načasované, jelikož budeme moci rychle se rozrůstající značku Hero prezentovat na nových mezinárodních trzích. Jsem si jistý, že zažijeme spoustu legrace a těším se na nové zážitky, které nám šampionát určitě přinese.“


Společnost Hero MotoCorp je největším světovým výrobcem jednostopých vozidel z hlediska prodaných kusů v jednom kalendářním roce. Na indickém trhu si Hero MotoCorp udržela jasné vedoucí postavení na trhu motocyklů s více než 50% podílem. V letech 2012 až 2013 jsou jejich prodeje více než šest milionů prodaných kusů jednostopých vozidel. Dne 1. července tohoto roku společnost Hero oznámila získání 49,2 % podílu značky Erik Buell Racing.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife