Další úspěšná generálka
vydáno 13. 3. 2014, text red., foto MotoGP.com
Poslední test světové třídy Moto3 dopadl pro naše dva zástupce velice příznivě. Testovalo se znovu tři dny v Jerezu, v prvním dni skončil Katrel Hanika druhý nejrychlejší za Italem Fenatim, druhý den byl čtvrtý nejrychlejší Jakub Kornfeil, když si nejlepší čas vyjel Hanikův týmový kolega, Jack Miller. Hned na začátku třetího dne se na druhé a třetí místo za Millera dostal jak Hanika, tak i Kornfeil a na konci dne z toho bylo v kombinovaném času za všechny tři dny výborné třetí místo pro Karla Haniku, s nepatrnou ztrátou 0,055 sekundy na nejrychlejšího Millera a 0,022 sekundy na druhého Alexe Márqueze. Jakub Kornfeil skončil celkově hned za Hanikou čtvrtý, ale přitom na svého krajana ztratil jen 0,007 sekundy, což znamená, že na nejrychlejšího Millera mu scházelo zanedbatelných 0,062 sekundy.
O velké vyrovnanosti třídy letošní třídy Moto3 svědčí i fakt, že do necelé půlsekundové ztráty (0,456) se vešlo hned třináct jezdců, do jedné sekundy jich bylo náskládáno devatenáct.
Jasně, že testování nejsou konečné výsledky závodu, ale i tak jde u našich jezdců o opakovaný obdivuhodný výsledek. Pro Jakuba Kornfeila hovoří skutečnost, že všechny okruhy MS už v minulých letech poznal. Karel Hanika ale sám přiznal, že mu naučit se nový neznámý okruh netrvá příliš dlouho (toto bývala už jedna z kladných vlastností Františka Šťastného) a na druhou stranu se Hanika po dvou sezonách v technicky vyrovnaném Red Bull Rookies Cupu naučil bojovat ve větších skupinách. Nakonec, první skutečnou letošní zkušenost ze závodu získají oba naši jezdci už příští týden v Kataru.
V kombinovaných časech testu třídy Moto2 byl tentokrát nejrychlejší Japonec Takaaki Nakagami, před Němcem Sandro Cortesem (oba Kalex) a Švýcarem Thomasem Lüthim (Suter)
Kombinované časy tří dnů ve třídě Moto3:
1. Jack MILLER (AUS, Red Bull KTM Ajo, KTM) 1:46.326 (3. den/1. trénink)
2. Alex MARQUEZ (E, Estrella Galicia 0,0, Honda) 1:46.359, +0.033 (3/2)
3. Karel HANIKA (Red Bull KTM Ajo, KTM), 1:46.381, +0.055 (3/1)
4. Jakub KORNFEIL (Team Calvo, KTM) 1:46.388, +0.062 (3/1)
5. Efren VAZQUEZ (E, Saxoprint-RTG, Honda) 1:46.392, +0.066 (3/2)
6. John McPHEE (GB, Saxoprint-RTG, Honda) 1:46.493, +0.167 (3/2)
7. Danny KENT (GB, Red Bull Husqvarna Ajo) 1:46.547, +0.221 (3/2)
8. Romano FENATI (I, Sky Racing Team by VR46, KTM) 1:46.592, +0.266 (3/2)
9. Miguel OLIVEIRA (P, Mahindra Racing, Mahindra) 1:46.612, +0.286 (3/2)
10. Alex RINS (E, Estrella Galicia 0.0, Honda) 1:46.694, +0,368 (3/2)
11. Isaac VINALES (E, Team Calvo, KTM) 1:46.696, +0.370 (3/2)
12. Niklas AJO (FIN, Avant Tecno Husqvarna Ajo, Husqvarna) 1:46.768, +0.442 (3/2)
13. Juanfran GUEVARA (E, Mapfre Aspar Team Moto3, Kalex – KTM) 1:46.782, +0.456 (3/3)
14. Niccolo ANTONELLI (I, Junior Team GO&FUN Moto3, KTM) 1:46.840, +0.514 (3/2)
15. 15. Brad BINDER (ZA, Ambrogio Racing, Mahindra) 1:46.985, +0.659 (3/2)
16. Francesco BAGNAIA (I, Sky Racing Team by VR46, KTM) 1:47.041, +0.715 (3/3)
17. Eric GRANADO (BRA, Team Calvo, KTM) 1:47.068, +0.742 (3/2)
18. Philipp OETTL (D, Interwetten Paddock Moto3, Kalex – KTM) 1:47.247, +0.921
19. Alexis MASBOU (F, Ongetta-Rivacold, Honda) 1:47.315, +0.989 (3/2)
20. Arthur SISSIS (AUS, Mahindra Racing, Mahindra) 1:47.419, +1.093 (3/1)
21. Alessandro TONUCCI (I, CIP Moto3, Mahindra) 1:47.454, +1.128 (3/2)
22. Livio LOI (B, Marc VDS Racing Team, Kalex – KTM) 1:47.559, +1.233 (3/2)
23. Ana CARRASCO (E, RW Racing GP, Kalex – KTM) 1:47.587, +1.261 (3/2)
24. Scott DEROUE (NL, RW Racing GP, Kalex – KTM) 1:47.797, +1.471 (3/2)
25. Enea BASTIANINI (I, Junior Team GO&FUN Moto3, KTM) 1:48.032, +1.706 (3/2)
26. Andrea LOCATELLI (I, San Carlo Team Italia, Mahindra) 1:48.186, +1.860 (3/2)
27. Matteo FERRARI (I, San Carlo Team Italia, Mahindra) 1:48.265, +1.939 (3/3)
28. Zulfahmi KHAIRUDDIN (MAL, Onfetta-Air Asia, Honda) 1:48.614, +2.288 (3/2)
29. Luca GRUNWALD (D, Kiefer Racing, Kalex – KTM) 1:48.752, +2.426 (3/1)
30. Jules DANILO (F, Ambrogio Racing, Mahindra) 1:49.104, +2.778 (3/3)
31. Gabriel RAMOS (VEN, Kiefer Racing, Kalex – KTM) 1:50.005, +3.679 (3/1)
32. Bryan SHOUTEN (NL, CIP Moto3, Mahindra) 1:50.105, +3.779 (3/2)
33. Hafiza ROFA (MAL, SIC – Ajo, KTM) 1:54,510, +8,184 (3/1)
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...