Stoner nesouhlasí s omezením elektroniky

vydáno 21. 12. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Podle Caseyho Stonera by byly závody MotoGP bez elektroniky mnohem nebezpečnější.

Podle mistra světa MotoGP z roku 2007 Australana Casey Stonera není možné výrazně omezit množství elektroniky používané na závodních motocyklech MotoGP a zároveň zvyšovat bezpečnost jezdců. Stoner je tak přesným protikladem Valentina Rossiho a několika dalších zkušených jezdců, kteří již několikrát jasně vyjádřili svůj názor, že by uvítali omezení elektronických vymožeností na závodních motocyklech, jako je například kontrola trakce nebo kontrola nadzvednutí předního kola. Většina lidí včetně Valentina Rossiho si myslí, že omezení elektroniky v MotoGP by výrazně dopomohlo k větší atraktivnosti závodů, Stoner je ale opačného názoru a elektroniku by zachoval i po návratu litrových motocyklů v roce 2012.

„Jediná věc, která zastaví všechny návrhy na možné změny ohledně elektroniky v MotoGP, je fakt, že právě elektronika dělá závody mnohem bezpečnější. Elektronika dokáže zastavit nebezpečné highsidery a také vám pomůže, když začnete při nájezdu do zatáčky moc agresivně brzdit motorem. Když vynecháte jeden rychlostní stupeň a motor jede, tak vám elektronika hodně pomůže. Také pokud nastane nějaké závada u motoru Ducati, agregát se automaticky přepne do nouzového režimu, takže to je opět elektronika, která může jezdce zachránit. Dalším příkladem je tlak oleje, jakmile klesne, motor se opět přepne do nouzového režimu a předejde se jasnému pádu. Mám rád akcelerační smyky, ale pochybuji, že někdo udělá změnu, když kvůli ní budete pomalejší,“ řekl Casey Stoner.


Diskuze k článku

adam 21. 12. 2010
Týý hrdino. Pokud se bojíš jezdit bez elektroniky tak na to nelez. Dřív se tak normálně jezdilo!! Ale ted je to díky elektornice jen kroužení a žádné souboje.

RiderPaul 21. 12. 2010
Souhlasím naprosto s uživatelem Adam. Pokud nedokáže jezdec s jménem "Stoner" jezdit bez elektroniky, tak ať na okruh ani neleze. Je to opravdu ubohé, takto hodnotit závody.

Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...