Stoner nesouhlasí s omezením elektroniky
vydáno 21. 12. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ
Podle Caseyho Stonera by byly závody MotoGP bez elektroniky mnohem nebezpečnější.
Podle mistra světa MotoGP z roku 2007 Australana Casey Stonera není možné výrazně omezit množství elektroniky používané na závodních motocyklech MotoGP a zároveň zvyšovat bezpečnost jezdců. Stoner je tak přesným protikladem Valentina Rossiho a několika dalších zkušených jezdců, kteří již několikrát jasně vyjádřili svůj názor, že by uvítali omezení elektronických vymožeností na závodních motocyklech, jako je například kontrola trakce nebo kontrola nadzvednutí předního kola. Většina lidí včetně Valentina Rossiho si myslí, že omezení elektroniky v MotoGP by výrazně dopomohlo k větší atraktivnosti závodů, Stoner je ale opačného názoru a elektroniku by zachoval i po návratu litrových motocyklů v roce 2012.
„Jediná věc, která zastaví všechny návrhy na možné změny ohledně elektroniky v MotoGP, je fakt, že právě elektronika dělá závody mnohem bezpečnější. Elektronika dokáže zastavit nebezpečné highsidery a také vám pomůže, když začnete při nájezdu do zatáčky moc agresivně brzdit motorem. Když vynecháte jeden rychlostní stupeň a motor jede, tak vám elektronika hodně pomůže. Také pokud nastane nějaké závada u motoru Ducati, agregát se automaticky přepne do nouzového režimu, takže to je opět elektronika, která může jezdce zachránit. Dalším příkladem je tlak oleje, jakmile klesne, motor se opět přepne do nouzového režimu a předejde se jasnému pádu. Mám rád akcelerační smyky, ale pochybuji, že někdo udělá změnu, když kvůli ní budete pomalejší,“ řekl Casey Stoner.
Diskuze k článku
adam
21. 12. 2010
Týý hrdino. Pokud se bojíš jezdit bez elektroniky tak na to nelez. Dřív se tak normálně jezdilo!! Ale ted je to díky elektornice jen kroužení a žádné souboje.
RiderPaul
21. 12. 2010
Souhlasím naprosto s uživatelem Adam. Pokud nedokáže jezdec s jménem "Stoner" jezdit bez elektroniky, tak ať na okruh ani neleze. Je to opravdu ubohé, takto hodnotit závody.
*
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...