Stoner nesouhlasí s omezením elektroniky

vydáno 21. 12. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Podle Caseyho Stonera by byly závody MotoGP bez elektroniky mnohem nebezpečnější.

Podle mistra světa MotoGP z roku 2007 Australana Casey Stonera není možné výrazně omezit množství elektroniky používané na závodních motocyklech MotoGP a zároveň zvyšovat bezpečnost jezdců. Stoner je tak přesným protikladem Valentina Rossiho a několika dalších zkušených jezdců, kteří již několikrát jasně vyjádřili svůj názor, že by uvítali omezení elektronických vymožeností na závodních motocyklech, jako je například kontrola trakce nebo kontrola nadzvednutí předního kola. Většina lidí včetně Valentina Rossiho si myslí, že omezení elektroniky v MotoGP by výrazně dopomohlo k větší atraktivnosti závodů, Stoner je ale opačného názoru a elektroniku by zachoval i po návratu litrových motocyklů v roce 2012.

„Jediná věc, která zastaví všechny návrhy na možné změny ohledně elektroniky v MotoGP, je fakt, že právě elektronika dělá závody mnohem bezpečnější. Elektronika dokáže zastavit nebezpečné highsidery a také vám pomůže, když začnete při nájezdu do zatáčky moc agresivně brzdit motorem. Když vynecháte jeden rychlostní stupeň a motor jede, tak vám elektronika hodně pomůže. Také pokud nastane nějaké závada u motoru Ducati, agregát se automaticky přepne do nouzového režimu, takže to je opět elektronika, která může jezdce zachránit. Dalším příkladem je tlak oleje, jakmile klesne, motor se opět přepne do nouzového režimu a předejde se jasnému pádu. Mám rád akcelerační smyky, ale pochybuji, že někdo udělá změnu, když kvůli ní budete pomalejší,“ řekl Casey Stoner.


Diskuze k článku

adam 21. 12. 2010
Týý hrdino. Pokud se bojíš jezdit bez elektroniky tak na to nelez. Dřív se tak normálně jezdilo!! Ale ted je to díky elektornice jen kroužení a žádné souboje.

RiderPaul 21. 12. 2010
Souhlasím naprosto s uživatelem Adam. Pokud nedokáže jezdec s jménem "Stoner" jezdit bez elektroniky, tak ať na okruh ani neleze. Je to opravdu ubohé, takto hodnotit závody.

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife