Pořadatelé marně vyhlíželi sníh a mráz

vydáno 21. 1. 2014, text Petr Sluka, foto AMK Soběslav

Již 14.ročník Off-road fichtel day se nesl ve znamení skoro jarních teplot. Pár dnů před vypuknutím závodu nám bylo jasné, že ty pravé zimní podmínky nepřijdou a pojede se na trávě. Na druhou stranu ale terén zůstal suchý a tvrdý, a tak obavy závodníků z minulých dvou bahnitých ročníků vzaly za své. Jarní teploty přilákaly také nespočet diváků, okolí tratě se už od dopoledních hodin postupně zaplňovalo a po poledni si prakticky už nebylo kam stoupnout.

Kategorie Klasik a Sport jsou už v klání fichtlů nutnou záležitostí. Po ukončení přejímky se na startovní listině objevilo 118 jmen závodníků ze všech koutů republiky. Devadesát jezdců obsadilo třídu Klasik a 28 borců bylo zařazeno do kategorie Sport. Před polednem se odjely krátké rozjížďky ve formě volného tréninku a půl hodiny po poledni byl odmávnut hodinový závod třídy Klasik. Borci úprkem vyrazilo ke svým strojům, start ve stylu Le Mans, a zanedlouho celé startovní pole pohltila trať. Pevný terén a suchý povrch cílové rovinky dovolily jezdcům z jejich strojů vyždímat maximum. Snadnější průjezdnost závodního okruhu byla znát i na menší úmrtnosti strojů a i fyzická zátěž jezdců nebyla tak nadoraz jak v minulých ročnících. Přesto se i v kategorii Klasik sváděly boje až do posledních chvilek závodu a diváci určitě zažili atraktivní podívanou. O atraktivitu závodu se také postaral závodní tým „Autosalon“ FTV Prima v čele s jezdcem Pepou „Sršněm“ Šilerem. Tým Autosalonu bral vše tak, jak se má, tedy sportovně, a tak je nezaskočil ani fakt, že Pepa Šiler odstoupil po šesti odjetých kolech, a to z technických důvodů. I tak se můžeme těšit na reportáž z průběhu závodu v některém z pořadů Autosalonu.

Jezdci kategorie Sport měli trať už zahřátou a 28 nadržených sporťáku opustilo startovní rošt ve stejném stylu jako jejich kolegové klasici, ve stylu startu Le Mans. Kategorie Sport má už pár let svého vládce, je jím Jiří Lovětinský z Dačic a nezklamal ani tento rok. Cílová vlajka mu opět odmávla první místo, a to ještě stačil nadělit druhému v pořadí Michalu Bluskovi z Liberce tři kola. Třetí prolétl cílovou rovinkou Jiří Novák z Peče. V kategorii Klasik si vítězný průjezd cílovkou vychutnal František Škvařil z Benešova u Prahy, jako druhý proťal cílovou čáru Dominik Chmel z Lišova a třetí místo na stupních vítězů doplnil Karel Maršán z Cerekvičky. Nechybělo vyhlášení nejmladšího a nejstaršího účastníka, každoroční prasečina roku našla též svého majitele a jako perlička na závěr byla vyhlášena „První dáma“ Off-road fichtel day Iveta Sládková (Motosport Chýnov). Jako každý rok se jezdci a jejich týmy předvedli v tom nejlepším světle a ukázali divákům maximum. A že ani letos neozdobil trať sníh, na to si teď už nikdo nevzpomene. Fichtlům a jejich jezdcům zdar!




Víte že?

Off-road fichtel day patří již mezi tradiční motoristické podniky pořádané v Soběslavi. A jak to vlastně vše začalo? Koncem roku 2000 se sešla parta motorkářských nadšenců a padla zajímavá úvaha, že vše se začíná točit okolo velkých objemů a na slabší stroje a vlastně už legendy z naší české motocyklové historie se zapomíná. Netrvalo dlouho a začátkem ledna 2001 se odjel první ročník Off-road fichtel day. Vše tehdy probíhalo v domácí atmosféře, velký hrnec s grogem u startu a 24 nadržených jezdců na svých báječných strojích. Hodinové kroužení po přírodní trati sice pár strojů nevydrželo, ale zážitek zůstal až doteď v srdci. I když to bylo bráno z recese a jako sranda závod, tak pro konání dalších ročníků bylo rozhodnuto. Postupem času přibývalo jak jezdců, tak i různých doplňků ohledně pravidel závodů. Největším vyvrcholením byla v roce 2006 účast 204 jezdců zapsaných ve startovní listině, z toho odstartovalo do závodu 196 borců. To už ale nastala doba poloprofesionálních závodů, neboť po celé naší zemi české se už v tu dobu rodily další zajímavé podniky stejného charakteru. Ovšem Off-road fichtel day pořádaný v Soběslavi má pořád svoji prioritu. Je to jeden z mála závodů odehrávající se v nejtužším zimním období a byl na samém počátku zrodu série závodů tzv. "Fichtl cup". Pořadatelem této zajímavé akce je už několik let AMK Soběslav-1. Motocyklová.

Kompletní výsledky a fotogalerii najdete na www.fichtl.karvanky.cz




Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...