Honda RCV1000R, motorka, na kterou čekáme

vydáno 8. 11. 2013, text hell, foto Honda

Ještě než ve Valencii vyjeli první jezdci do úvodního tréninku, došlo tu ve čtvrtek 7. listopadu k odhalení modelu Honda RCV1000R, o němž se už delší dobu hovořilo, jako o stroji pro příští sezonu nejvyšší třídy MS silničních motocyklů, MotoGP.

Pro nás je tento model obzvlášť důležitý, protože právě na něm by kromě dalších tří jezdců, Nicky Haydena a ještě neurčeného druhého závodníka týmu Aspar a z Moto2 přestoupivšího Scotta Reddinga, měl v sezoně 2014 startovat i jezdec brněnského týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham. Jde o motocykl známý pod označením produkční Honda pro královskou třídu MotoGP, tedy o stroj zařazený do neoficiální tzv. „Open“ Class, pro niž budou platit trochu pozměněná pravidla proti přísně továrním prototypům.

Tento model bude vybavený elektronikou a softwarem Magneti Marelli, bude mít zvětšenou nádrž na 24 litrů a může během sezony využít větší množství až dvanácti motorů. Motor V4 v úhlu 90 stupňů s výkonem přes 175 kW při 16 000 ot., ale na rozdíl od továrních speciálů jen s klasickými ventily a tradiční převodovkou, je zabudován do podvozku vycházejícího z letošních továrních modelů RC213V. První dva motocykly RCV1000R už projdou třídenním posezonním testování, které začne Valencii už v pondělí.



Přečtěte si také

Provizorní startovní listiny silničního MS 2014  25. 11. 2013  

Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
  • Motorbike 6/2024
  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024

Příspěvky motorkářů