Suzuki potřebuje vyrovnanější výkony

vydáno 22. 12. 2010, text Jiří Nykodým, foto Suzuki

Největším nepřítelem motocyklu Suzuki GSV-R bylo v letošním roce chladné počasí.

Podle šéfa továrního týmu Rizla Suzuki Paula Denninga je pro nadcházející sezonu potřeba udělat na motocyklu GSV-R takové změny, aby motocykl podával konzistentní výkony za různého počasí. Během letošního roku byla největší slabostí tovární Suzuki přizpůsobivost k chladným povětrnostním podmínkám. Jakmile se jela Grand Prix za studeného počasí, měli jezdci Suzuki problém dostat se do první desítky, pokud se ale jelo za teplého počasí, nebylo problémem dokončit závod v první šestce. Jasným příkladem jsou například závody v Sepangu a Katalánsku, kde dokázal nováček Alvaro Bautista dojet na výborném pátém místě. Potom ale přichází pravý opak - chladné závody v Silverstone a na Phillip Islandu, kde se nedokázal dostat ani do první desítky.

„Vypadá to, že naším největším problémem v uplynulé sezoně byly nekonzistentní výkony. Jednotné pneumatiky jsou pro všechny týmy stejné, ale u nás byl problém v tom, že jsme nedokázali za chladných podmínek naladit motorku tak, aby měla dostatečný grip. Jakmile bylo deštivé počasí jako v Estorilu, nebo bylo chladné počasí, naše motorka s tím měla mnohem větší problémy než zbytek startovního pole. Každý motocykl má v takovém počasí horší grip a ztratí zhruba půl sekundy na kolo, my jsme ale ztráceli dvakrát nebo třikrát více. Jakmile nemá jezdec dostatečný grip, je nemožné, aby jel rychle. Pokud sedíte na závodním motocyklu a nemáte potřebnou odezvu od podvozku a necítíte úroveň přilnavosti, je to zásadní problém. Na novém motocyklu pracujeme také na nové aerodynamice a charakteru motoru, potřebujeme hladší distribuci výkonu na zadní kolo. Vše se postupně zlepšuje, ale jde to velmi pomalu,“ řekl Paul Denning.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před týdnem v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
MotoLife
11. dubna
Nehodovost motorek roste. Začátek sezony je rizikový
Všechny příspěvky ...