Suzuki potřebuje vyrovnanější výkony
vydáno 22. 12. 2010, text Jiří Nykodým, foto Suzuki
Největším nepřítelem motocyklu Suzuki GSV-R bylo v letošním roce chladné počasí.
Podle šéfa továrního týmu Rizla Suzuki Paula Denninga je pro nadcházející sezonu potřeba udělat na motocyklu GSV-R takové změny, aby motocykl podával konzistentní výkony za různého počasí. Během letošního roku byla největší slabostí tovární Suzuki přizpůsobivost k chladným povětrnostním podmínkám. Jakmile se jela Grand Prix za studeného počasí, měli jezdci Suzuki problém dostat se do první desítky, pokud se ale jelo za teplého počasí, nebylo problémem dokončit závod v první šestce. Jasným příkladem jsou například závody v Sepangu a Katalánsku, kde dokázal nováček Alvaro Bautista dojet na výborném pátém místě. Potom ale přichází pravý opak - chladné závody v Silverstone a na Phillip Islandu, kde se nedokázal dostat ani do první desítky.
„Vypadá to, že naším největším problémem v uplynulé sezoně byly nekonzistentní výkony. Jednotné pneumatiky jsou pro všechny týmy stejné, ale u nás byl problém v tom, že jsme nedokázali za chladných podmínek naladit motorku tak, aby měla dostatečný grip. Jakmile bylo deštivé počasí jako v Estorilu, nebo bylo chladné počasí, naše motorka s tím měla mnohem větší problémy než zbytek startovního pole. Každý motocykl má v takovém počasí horší grip a ztratí zhruba půl sekundy na kolo, my jsme ale ztráceli dvakrát nebo třikrát více. Jakmile nemá jezdec dostatečný grip, je nemožné, aby jel rychle. Pokud sedíte na závodním motocyklu a nemáte potřebnou odezvu od podvozku a necítíte úroveň přilnavosti, je to zásadní problém. Na novém motocyklu pracujeme také na nové aerodynamice a charakteru motoru, potřebujeme hladší distribuci výkonu na zadní kolo. Vše se postupně zlepšuje, ale jde to velmi pomalu,“ řekl Paul Denning.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...