Suzuki potřebuje vyrovnanější výkony

vydáno 22. 12. 2010, text Jiří Nykodým, foto Suzuki

Největším nepřítelem motocyklu Suzuki GSV-R bylo v letošním roce chladné počasí.

Podle šéfa továrního týmu Rizla Suzuki Paula Denninga je pro nadcházející sezonu potřeba udělat na motocyklu GSV-R takové změny, aby motocykl podával konzistentní výkony za různého počasí. Během letošního roku byla největší slabostí tovární Suzuki přizpůsobivost k chladným povětrnostním podmínkám. Jakmile se jela Grand Prix za studeného počasí, měli jezdci Suzuki problém dostat se do první desítky, pokud se ale jelo za teplého počasí, nebylo problémem dokončit závod v první šestce. Jasným příkladem jsou například závody v Sepangu a Katalánsku, kde dokázal nováček Alvaro Bautista dojet na výborném pátém místě. Potom ale přichází pravý opak - chladné závody v Silverstone a na Phillip Islandu, kde se nedokázal dostat ani do první desítky.

„Vypadá to, že naším největším problémem v uplynulé sezoně byly nekonzistentní výkony. Jednotné pneumatiky jsou pro všechny týmy stejné, ale u nás byl problém v tom, že jsme nedokázali za chladných podmínek naladit motorku tak, aby měla dostatečný grip. Jakmile bylo deštivé počasí jako v Estorilu, nebo bylo chladné počasí, naše motorka s tím měla mnohem větší problémy než zbytek startovního pole. Každý motocykl má v takovém počasí horší grip a ztratí zhruba půl sekundy na kolo, my jsme ale ztráceli dvakrát nebo třikrát více. Jakmile nemá jezdec dostatečný grip, je nemožné, aby jel rychle. Pokud sedíte na závodním motocyklu a nemáte potřebnou odezvu od podvozku a necítíte úroveň přilnavosti, je to zásadní problém. Na novém motocyklu pracujeme také na nové aerodynamice a charakteru motoru, potřebujeme hladší distribuci výkonu na zadní kolo. Vše se postupně zlepšuje, ale jde to velmi pomalu,“ řekl Paul Denning.


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife